Pas heb ik de koppakking laten vervangen. Na de reparatie verliest de motor vermogen bij veel gasgeven en schokt hij bij normaal gasgeven. We waren pas midden in de nacht klaar en het adresje was een eind rijden, dus ik ben ook nog niet terug geweest.
Bij bijna geen gas geven is er niks aan de hand. De automobilisten achter me denken er anders over natuurlijk oops
Heb alle stekkers en aansluitingen verdelerkap schoongemaakt en ingespoten en de slangetjes gecontroleerd. Ik zie aan de voorkant van het gasklephuis, rechtsonder, een piefje voor een slangetje zitten waar geen slangetje op zit. In de wijde omtrek geen slangetje te zien wat daarop zou moeten zitten.
Iemand een idee waar het slangetje uitkomt dat daarop zou moeten? Aangezien het piefje heel schoon is, moet er een slangetje op hebben gezeten.
Goeie feestdagen!
Citroen BX 1.4 TGE 01/1992
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Heeft zo’n 14 TGE met injectie nog gewoon ouderwetse vacuumvervroeging (ik doe meer met dieselBXen)? En weet je dan zeker dat de slang daarvan er weer op gekomen is?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dank voor de reactie!
Het lijkt me wel dat hij vacuumvervroeging heeft. Er is een slang op een soort metalen paddestoel die op de verdeler zit en die slang gaat eerst naar links, waar hij aan een plastic dingetje zit en daar zit weer een slangetje aan dat naar de achterkant van het gasklephuis gaat.
Bij een proefritje vandaag even geprobeerd of die slang misschien aan de voorkant moest, maar daar ging hij volgens mij nog beroerder van rijden.
Dus rara, wat moet er op de voorkant P
Citroen BX 1.4 TGE 01/1992
Maak ik nu uit je verhaaltje op dat er een vacuum slang-aansluiting niet gebruikt en open ligt?
Dat zou wel het een en ander verklaren…
Ik weet niet wat voor aansluiting het is. De vacuumslang vanuit de verdeler hoort bij mijn weten via-via naar de aansluiting aan de achterkant te lopen en die zit daar goed.
De slang die aan de voorkant hoort kan ik niet vinden, vandaar mijn vraag waar hij vandaan komt, dan spoor ik hem zo op. Hoop ik.
Citroen BX 1.4 TGE 01/1992
Een foto is wel handig. Kun je een foto ervan maken en hier plaatsen?
even proberen
Citroen BX 1.4 TGE 01/1992
Helaas, ik snap het niet. Maar als je de link volgt, kom je er wel.
http//www.nielsdolieslager.com/aansluitinggasklephuis.jpg
Citroen BX 1.4 TGE 01/1992
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Is toch ook goed? Had de link al gelegd..
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Bij mij werkt die wel tussen de IMG tags. Vreemd dat die dat bij jou niet doet.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
ja, zou toch moeten ja
hee! had zeker html of bbcode uitstaan of zo
Citroen BX 1.4 TGE 01/1992
heb je al geprobeerd hoe het loopt als je hem dicht maakt met iets? (stukje slang met een boutje er in ofzo)
MaartenH schreef:heb je al geprobeerd hoe het loopt als je hem dicht maakt met iets? (stukje slang met een boutje er in ofzo)
nee, ik had wel het slangetje van de achterkant aan de voorkant geprobeerd. Reed geloof ik nog slechter.
Ik kan maandag pas proberen helaas, ga morgenochtend vroeg naar duitsland, dat moet nu dus in de ‘96 Corsa van m’n moeder evil
Niemand die op het gasklephuis van een 14i kan kijken? Stom genoeg staat dat hele gasklephuis niet in Haynes, die behandelt alleen maar carburateurversies van de 14.
Citroen BX 1.4 TGE 01/1992
Dat dingetje zit bij mij afgedopt bij de ene 1400, en is open bij de andere.
Net nog even een sloop-gasklephuis bekeken en dat gaatje leidt naar de ruimte van de gaskleppotentiometer.
Is dus geen vacuum-aansluiting, maar doet denk ik dienst als “adem gat” om condens op de potentiometer te voorkomen.
Het slechte lopen zal daar niet van komen, wat wel kan is dat de gasklephuispakking niet goed is, of de gaskleppotentiometer (dat zwarte ding rechts om het hoekje op de foto).
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Bij mijn bx 1.4 injectie zit daar wel een slangetje op maar dat hangt vervolgens gewoon los, dus nergens op aangesloten.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
slangetje BX14
Hoi Niels
Bij mij zit op dit “piefje"een slangetje aangesloten naar het luchtfilter,vlak
naast de aansluiting van de carterontluchting.
een dag niet geademd is een dag niet geleefd.