4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Het schrijftafel- vs. het GTi-stuur
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 december 2008 09:11 PM
  [ # 46 ]
rb schreef:

Eastern heeft het bij het rechte eind. Per modeljaar 92 (dus vanaf ergens in juli / augustus 1991) kreeg de GTi in ieder geval:
- een zgn. 16v/Chic stuur i.p.v. een schrijftafel,
- standaard gti-lichtmetaal, dat voordien optie was, en
- (opnieuw) chroominleg in de rubber stootstrips (dat zat ook op de type 2 GTi’s tussen 1986 en 1989, maar vanaf de type 3 GTI was het vervallen). Er zullen nog wel meer kleine verschillen zijn.

Een GTi gebouwd in 1990 heeft dat ‘standaard’ dus niet, de kentekendatum is daarin niet relevant. Volgens mij waren i.t.t. de lichtmetalen velgen het 16v-stuurwiel en de chroomsierstrips in ‘90 en ‘91 ook niet als optie beschikbaar voor de GTi.

Ik denk ook dat hier wel een kern van waardheid in zit Wink

Ik ga eens opletten of ik alle 92/93ers met een 16v stuur zie Wink

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 23 december 2008 09:11 PM
  [ # 47 ]
Penny Lane schreef:
BxBandit schreef:

Na een paar jaar een 16v stuur en nu weer noodgedwongen een schrijftafelstuur moet ik zeggen dat ik de eerste toch lekkerder vind. Het profiel is anders, je kunt je duimen lekker ‘in’ het stuur leggen, de gewone is ronder en daar kan dat niet. Het 16v stuur komt ook wat minder goedkoop over. Dus zodra ik een chic/16v stuurtje voor een redelijk prijsje zie, en ik hoef er niet te ver voor te rijden, stap ik weer over.

Ik ben het daar (nog) niet mee eens. Ik heb gemerkt dat er bij stadsrijden minder gereedschap in de weg zit bij rap hoepelen, en dat het stuur aanluit op de stuurkolom vind ik vooral een hele verbetering voor het aanzicht.

Uiteraard is een serie 1 dash het allermooist. Oók omdat het stengelvrij is. Maar ik denk dat we die dashboards in dit verhaal even niet mee moeten rekenen…

Derk

Shocked Nou jah!! Laughing

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 23 december 2008 09:40 PM
  [ # 48 ]

Een serie 1 stuur is ook niet altijd alles Rolling Eyes  (zelfs een zwarte)
En zeker niet als die half is weggevreten.

Dan zet ik er liever een BX Sport stuur in Wink

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 23 december 2008 09:42 PM
  [ # 49 ]
BasisBIX schreef:

Een serie 1 stuur is ook niet altijd alles Rolling Eyes  (zelfs een zwarte)
En zeker niet als die half is weggevreten.

Dan zet ik er liever een BX Sport stuur in Wink

Daar zitten uiteindelijk ook alleen maar twee spaken méér aan… Laughing

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 23 december 2008 09:45 PM
  [ # 50 ]
Hilko16TZI schreef:
BasisBIX schreef:

Een serie 1 stuur is ook niet altijd alles Rolling Eyes  (zelfs een zwarte)
En zeker niet als die half is weggevreten.

Dan zet ik er liever een BX Sport stuur in Wink

Daar zitten uiteindelijk ook alleen maar twee spaken méér aan… Laughing

Zo kan je het natuurlijk ook zien Laughing  Laughing

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 december 2008 09:48 PM
  [ # 51 ]

Schrijftafel is eigenlijk niet veel anders, want daar heb je ook dat vierkanten gaatje onderin, alleen daar zit dan wat overheen.

Er zijn ook mensen die hier een gat in maken om hun duim in kwijt te kunnen Wink

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 23 december 2008 10:02 PM
  [ # 52 ]

Ik heb er een AX GTi stuur inzitten, geen flauw idee hoe het stuurt Razz Is iets kleiner dan origineel.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 23 december 2008 10:22 PM
  [ # 53 ]
Gais schreef:

Ik heb er een AX GTi stuur inzitten, geen flauw idee hoe het stuurt Razz Is iets kleiner dan origineel.

En een beetje dikker Wink

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 december 2008 12:29 AM
  [ # 54 ]
Arjan Verkade schreef:

Schrijftafel is eigenlijk niet veel anders, want daar heb je ook dat vierkanten gaatje onderin, alleen daar zit dan wat overheen.

Er zijn ook mensen die hier een gat in maken om hun duim in kwijt te kunnen Wink

Oe! Dat is eng. Maar wel het enige dat ik tot nu toe heb gemist (in 100 km schrijftafelen). Overigens is de kap op een schrijftafel percussief goed bruikbaar. Beter dan het volschuimen 16V stuur…

Hilko16TZI schreef:
Penny Lane schreef:

Maar ik denk dat we die dashboards in dit verhaal even niet mee moeten rekenen…

Shocked Nou jah!! Laughing

Dus alleen nu Laughing . Verder, dash 1 any day. Ik geef meteen toe dat dat dash een extreme cool-factor heeft.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 24 december 2008 12:58 PM
  [ # 55 ]
PrutsyLJ schreef:

Waar denk je dat die folder het over heeft? Over auto’s die in 92 gebouwd zijn of die in 92 op kenteken gezet zijn? Ongelofeloos wat een nutteloze dingen kraam jij af en toe uit.

Mijn BX TZD TURBO break is op kenteken van 19 november 2008. Welke folder moet ik daarvoor hebben? Wink

Ik ga er _denk ik_ een chic-stuur inzetten, dat vind ik soms handiger. Alhoewel briefjes schrijven op de schijftafel beter gaat…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 24 december 2008 12:59 PM
  [ # 56 ]
karel schreef:
PrutsyLJ schreef:

Waar denk je dat die folder het over heeft? Over auto’s die in 92 gebouwd zijn of die in 92 op kenteken gezet zijn? Ongelofeloos wat een nutteloze dingen kraam jij af en toe uit.

Mijn BX TZD TURBO break is op kenteken van 19 november 2008. Welke folder moet ik daarvoor hebben? Wink

Ik ga er _denk ik_ een chic-stuur inzetten, dat vind ik soms handiger. Alhoewel briefjes schrijven op de schijftafel beter gaat…

Die komen maart 2009 uit Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 24 december 2008 01:03 PM
  [ # 57 ]

Oh, danks, ik zal het in de gaten houden!

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 26 december 2008 01:11 AM
  [ # 58 ]

Pfff, als ‘ie maar rond is. Verder boeit het me niet zo, 16V of schrijftafel voor mijn neus. Alhoewel, ik heb een lichte voorkeur voor het 16V stuur omdat ik ‘m domweg wat lekkerder vind om beet te pakken. Maar als er al een schrijftafelstuur in zit ga ik ‘m niet speciaal daarvoor omwisselen. Het is allebei BX, dus origineel. Rolling Eyes

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 26 december 2008 02:03 AM
  [ # 59 ]

Doe mij maar een Chic/16v stuur, is wat steviger, het schrijftafel-stuur verbuigt makkelijk.

En zo’n 16v-stuur heeft zo’n mooi gaatje voor je vingers onderin.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 januari 2009 09:44 PM
  [ # 60 ]

Ik heb nu een zooitje kilmeters met het schrijftafelstuur er op zitten, na die 10K met een Chic-stuur…

Je kunt, om te beginnen, op beide sturen even gemakelijk je duimen kwijt in de rand. Dat is geen enkel probleem. Ik heb het stuur ook nog niet als slapper ervaren; zou er bij sommige de schuimlaag los van het frame zijn gekomen?

Wat ik wel vind, is dat dit stuur er veel beter uitziet. Het Chic-stuur ziet er een beetje achteraf verzonnen uit, in vergelijking. Niet lelijk, maar…

Ook heb ik het gevoel dat je een schrijftafel in de stad gemakkelijker kunt rondhoepelen. Maar dat is niet gemeten: alleen een gevoel.

Wat ik me nog afvraag, is in hoeverre eventuele slapte bijdraagt aan het comfort (of juist niet?)... Zou er zo nog meer vibe worden uitgefilterd??

Voorlopig mag het schrijftafelstuur iig nog blijven in de Breekbix…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook