2 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Hobbelen in de motor? (was vering)
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 juni 2005 01:52 AM
  [ # 16 ]

hij veert nog perfect! mooie lange slagen, dus ik snap niet dat hij dan dat korte stuiteren doet bij richels en putdeksels.


ik wel.

dat heb te maken met je systeemdruk die dan te hoog is.
je kan of een andere drukregelaar monteren of deze lager afstellen.

anderzijds is dat korte afveren wat jij schokjes noemt, inherent aan de moderne citroen.

dus, imo ben je erg kritisch en min of meer naar het onmogenlijke aan het zoeken.

echter, het kan wel, alleen heb je dan een afwijkende veerbol nodig.
er is een type bol dat met een 2 schijven schokbreker is uitgevoerd.
en die is in staat om ook de kleinere slagen soepel af te veren.

bochtje in het geheel is dus, de systeemdruk verlagen, of dat specifieke type bol op de kop te tikken, en die te monteren.

greets van wupke,,, wat je MM verder aangaat, kan ik zo ff niks opperen. Wink

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 07 juni 2005 01:57 AM
  [ # 17 ]

Oké, maar als de syteemdruk te hoog is dan zou hij toch ook te hoog gaan staan? 
Zo maar iets, toen ik er blauwe olie in had laten gooien viel het mij meteen op dat als ik aan mijn stuur draaide ik het huis hoorde!

Niet de eindaanslag maar gewoon ruizen tijdens draaien…

Over de richels….dit had hij een jaar geleden niet!
Als ik voor het stoplicht sta en ik spring een keer in mijn stoel, voel je hem 3keer veren op de banden!

 

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 07 juni 2005 01:59 AM
  [ # 18 ]
kreazyV8wuppo schreef:

je kan of een andere drukregelaar monteren of deze lager afstellen.

Hoe doe je dat stellen dan?

 

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 07 juni 2005 02:00 AM
  [ # 19 ]

die druk is niet af te stellen,

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 07 juni 2005 02:01 AM
  [ # 20 ]

Re: Oldenhage

M&M schreef:

Kom er al zo’n 10 jaar met al m’n Citroën’s van BX , XM en Xantia’s t/m mijn C3 , sommige daar ook gekocht   Very Happy
Prima Garage en erg aardige lui , en ze hebben nog verstand van Citroën ook Laughing 

Zo krijg ik nu korting Johan Mr. Green

Wink Menno.

jij krijgt vanaf nu de VIP kappers behandeling
knippen en scheren

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 07 juni 2005 02:01 AM
  [ # 21 ]
René van Maren schreef:

Oké, maar als de syteemdruk te hoog is dan zou hij toch ook te hoog gaan staan? 
Zo maar iets, toen ik er blauwe olie in had laten gooien viel het mij meteen op dat als ik aan mijn stuur draaide ik het huis hoorde!

Niet de eindaanslag maar gewoon ruizen tijdens draaien…

Over de richels….dit had hij een jaar geleden niet!
Als ik voor het stoplicht sta en ik spring een keer in mijn stoel, voel je hem 3keer veren op de banden!

heb je mijn PB niet gekregen? Ik heb die van jou in ieder geval ook niet gekregen

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 07 juni 2005 02:01 AM
  [ # 22 ]

En naaien hahaha

 

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 07 juni 2005 02:02 AM
  [ # 23 ]
René van Maren schreef:

Oké, maar als de syteemdruk te hoog is dan zou hij toch ook te hoog gaan staan?

Dit klopt niet. De hoogte wordt bepaald door de hoogteregelaars voor en achter en niet door de systeemdruk.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 07 juni 2005 02:02 AM
  [ # 24 ]
Eric Vertogen schreef:
René van Maren schreef:

Oké, maar als de syteemdruk te hoog is dan zou hij toch ook te hoog gaan staan?

Dit klopt niet. De hoogte wordt bepaald door de hoogteregelaars voor en achter en niet door de systeemdruk.

Oké ...ik snap het   (denk ik Rolling Eyes )

 

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 07 juni 2005 02:05 AM
  [ # 25 ]

hij heeft geen hydractief dus ook geen hoofdveerbol, misschien bedoel je de voorraadbol.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 07 juni 2005 02:05 AM
  [ # 26 ]
oldenhage schreef:

heb je mijn PB niet gekregen? Ik heb die van jou in ieder geval ook niet gekregen

Ik had er ook geen een gestuurd…..had ik wl moeten doen, maar ik dacht dat het duidelijk was Wink

 

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 07 juni 2005 02:07 AM
  [ # 27 ]

mijn aanbod was dat ik originele veerbollen bestel, deze monteer, de hoogte juist afstel en dan ga jij rijden, is het probleem opgelost laten we de bollen zitten en betaal je, is het probleem niet opgelost dan demonteren we de bollen weer,

op een avond, jij iets lekkers mee voor bij de koffie en helpen…

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 07 juni 2005 02:08 AM
  [ # 28 ]

Hij bedoeld de voorraadbol….


Korte uitleg..
Ik kocht hem met een kapotte voorraadbol
Is vervangen door een gebruikte bij Renard
was binnen een maand stuk…
Onder garantie er een andere op gehad en weer na een maand stuk…
Toen heb ik maaar een originele gekocht en die is al heel lang goed…
Hij zou dan toch wel al geploft zijn anders??

 

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 07 juni 2005 02:09 AM
  [ # 29 ]

zal ik meteen kijken naar het lopen van de motor

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 juni 2005 02:09 AM
  [ # 30 ]

systeemdruk is af te stellen middels de veer in je drukregelaar

is geen kinderspel, want ga je te ver omlaag in druk slaan je veiligheidskleppen op hol.

maar ik heb het gedaan en het kan.

en je korte schokken kan ook veroorzaakt worden door stroefheid in je veerpoten en wielophanging.

in neig naar versleten veerpoten te gaan denken.

greets van wupke. Wink

Profiel  
 
 
2 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook