DriverD schreef:[
Reageer je ook zo als jou dit zelf zo overkomt?
Ja Dago dan reageer ik ook zo, heeft ook met opvoeding te maken.
ik ook,
ik zegt dan: beste knul, mag ik je moeder even spreken. Het gaat over je opvoeding….
.komma
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heren, het maakt mij hier geen hol uit wat de afkomst van de daders is. En als iemand zich geroepen voelt om te discussiëren over een mogelijke relatie tussen de afkomst van de daders en deze waardeloze gebeurtenis, dan zijn daar voldoende andere fora voor, waar het doorgaans stukken minder gezellig is dan hier.
Kortom; die discussie niet hier!
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok, nu is het mooi geweest. We gaan hier dus NIET een hele bevolkingsgroep of ras over één kam scheren. Wat is gebeurd bij Fem is heel erg vervelend voor haar, maar dit forum is dus NIET de plek om te gaan wijzen naar één bevolkingsgroep, helemaal omdat er dus op geen enkele wijze bewezen van welke afkomst de dader(s) nou écht zijn.
Wij begrijpen de frustratie over dit voorval heel goed, maar die frustratie kan mijns inziens beter op een andere manier worden geuit. Zo voorkomen we een zéér ongewenste discussie op een forum wat over auto’s gaat!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@ heren moderators: ik bied mijn excuses aan. Jullie hebben helemaal gelijk, dit forum is niet om frustraties/ergernis/boosheid over het gedrag van bepaalde (vermeende) bevolkingsgroepen (of eigenaars van bepaalde automerken) te ventileren.
De cabrio is idd door LM teruggekocht van de man aan wie hij destijds was verkocht, aangezien deze naar het buitenland vertrok en de auto niet kon of wilde meenemen.
@ Smakman: bedankt voor het compliment! Ik vind jouw auto ook heel mooi van kleur!
@ Piet: je krijgt een pb.
Bedankt voor de C.C.E.P. suggesties. Ik zal dit eens aan Luc vragen, wellicht weet hij het.
Groeten,
Fem
Wij begrijpen de frustratie over dit voorval heel goed, maar die frustratie kan mijns inziens beter op een andere manier worden geuit. Zo voorkomen we een zéér ongewenste discussie op een forum wat over auto’s gaat!
...en ook wel eens over de sexuele geaardheid van de eigenaars van die auto’s…
Maar gezellig is ‘t wel, dat is zeker!
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Betreffende de twee meest markante hier gepasseerde auto’s:
1. Ik vermoed dat die buiten staande ID inmiddels behoorlijk slecht is. Omdat de vraag naar deze auto’s nog steeds behoorlijk klein is, is een complete restauratie financieel absoluut onverstandig. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat een in eigen beheer uitgevoerde restauratie niet emotioneel best heel bevredigend kan zijn. Reken wel op veel werk en kosten.
Ik weet trouwens 2 huizen verder een 1958 ID19 te staan, die al 15 aan het wegrotten is in het gras. En in Frankrijk zullen er zo ook nog veel te vinden zijn. Kortom, echt zeldzaam is een project als dit niet. En betere jaren 50 ID’s zijn er ook wel te vinden.
2. De cabriolet lijkt inderdaad een replica van een Cabriolet Usine. Mits goed gebouwd en eerlijkheid over de herkomst, is daar wat mij betreft geen bezwaar tegen. Ik noem het dan een replica modèle Usine. Op basis van de foto’s en de advertentie lijkt het me een nette auto.
Natuurlijk is de marktwaarde van een replica ook aanzienlijk lager dan die van een originele auto in dezelfde staat. Emotionele waarde van het rondrijden in een replica cabriolet komt - afhankelijk van hoeveel waarde je hecht aan originaliteit en historie - behoorlijk in de buurt van de beleving in een originele.
Overigens wat is origineel? Daarop is geen eenduidig antwoord mogelijk, zoals ik aan de orde stel in mijn lopende lezingenreeks over ‘De originele DS Cabriolet’, die ik momenteel in diverse Nederlandse clubregio’s gegeven heb / ga geven. Er zijn nauwelijks auto’s die na 48-38 jaar nog 100% origineel zijn.
Over de vraagprijs; als de auto qua constructie, afwerking en techniek perfect is, acht ik die redelijk. Bouw er voor dat bedrag maar eens een zelf ... Of de verkoper dat er in de huidige angstige kredietmarkt ook voor krijgt, is natuurlijk de vraag. Kwestie van héél goed bekijken en onderhandelen dus, als je geïnteresseerd bent.
En zijn er vraagtekens bij de stevigheid? Dan keldert de waarde als die van aandelen jongstleden oktober.
Hallo Femke, groet van een RZZ-in Istanbul-afhaker.
Ik vermoed dat je - na de Georgisch-Russische oorlog - nu in Brussel werkt?
groet,
Michel Coenen
Archief Citroën ID/DS club Nederland
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Als ik nog iets met die buitenstaande ID te maken zou krijgen zal het waarschijnlijk mijn collectie reserveonderdelen van mijn eigen ID uit 58 aanvullen. Ik was namelijk niet van plan hetzelfde model als ik al heb te gaan restaureren.. Dan minstens een DS
En deze auto zal inderdaad behoorlijk rot zijn, maar ik heb zelf ook de ervaring met dat de onderdelen soms behoorlijk moelijk te vinden zijn. Dus gewoon laten rotten zou ik sowieso niet doen!
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Helaas zijn dit soort dingen onderdeel van de maatschappij…dat dit net jou moet overkomen wordt dit plotseling niet meer de “ver van je bed show”.
Ik kan me voorstellen dat dit heel indrukwekkende dingen zijn om mee te maken..
Sterkte!!
Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…
Michelidds schreef:
Hallo Femke, groet van een RZZ-in Istanbul-afhaker.
Ik vermoed dat je - na de Georgisch-Russische oorlog - nu in Brussel werkt?
Dag Michel!
Ja, ik ben sinds begin september weer terug uit Georgië en werk nu idd weer in Brussel, maar dit niet vanwege de oorlog maar omdat mijn vierjarig mandaat erop zat.
RZZ 2006: helaas heb je het momentum van die reis gemist, want toen was er nog een redelijk ontspannen optimisme in Georgië en ik herinner me dat ik tegen de RZZ’ers destijds heb opgemerkt dat ze op een heel goed moment gekomen zijn om het land te zien en ervaren, omdat Georgië toen niet meer zo in puin lag als jaren daarvoor en ook nog de onbedorven en ongerepte charme had (en nog steeds heeft) van een land dat niet verpest is door massatoerisme.
Ik heb nog de ambitie gehad om een DS-garage op te zetten in Tbilisi, samen met het Hoofd van de Georgische Verkeersveiligheidsdienst (zie:www.garedelest.net) en DS-liefhebber Gia Japaridze, maar dat was feitelijk te laat begonnen en is nooit van de grond gekomen.
En toen vielen de Russen binnen…
Ik zou hier in België nu graag een (klein) informatie-centrum over/voor Georgië opzetten en wellicht een ruimte waar men Georgische produkten kan kopen.
Leuk is dat ik door Sandra Roelofs (First Lady van Georgië) gevraagd ben om de Engelse vertaling van haar autobiografie te doen, en daar ben ik dus op dit moment meer dan druk mee.
Ze komt me eind januari bezoeken en ik heb aangeboden om haar dan gezellig met m’n Break te komen ophalen uit Brussel, wat ze een erg leuk idee vond. Maar na wat me vorige week is overkomen weet ik niet of dat nog zo’n goed idee is. Uiteraard zal ze wel een gewapende (wsch vrouwelijke) body guard bij zich hebben, maar misschien moet ik haar toch maar adviseren om een geblindeerde Mercedes van de NL ambassade te lenen…
Groeten,
Fem
Dick, dankjewel voor je erg aardige en betrokken reactie.
In vergelijking met wat je broer is overkomen was mijn incident echter ‘peanuts’ en emotioneel gesproken heb ik het afgelopen jaar ook veel en veel meer ingrijpende dingen meegemaakt dan een ingeslagen autoruit (bommen die een paar km achter m’n huis ontploffen en andere, meer persoonlijke zaken), maar uiteraard doet het me wel wat en zal ik zeker de eerstkomende maanden extra alert en niet ontspannen zijn als ik door Brussel rijd.
Dat doet eigenlijk meer pijn, om me niet meer zo veilig te voelen als voorheen in de stad waar ik zo lang gewoond heb en waar ik zo veel van hou. Maar wie weet komt dat gevoel wel weer terug.
Groeten,
Fem
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Fem schreef:
Dat doet eigenlijk meer pijn, om me niet meer zo veilig te voelen als voorheen in de stad waar ik zo lang gewoond heb en waar ik zo veel van hou. Maar wie weet komt dat gevoel wel weer terug.
Groeten,
Fem
Komt helemaal goed!!
Zo te lezen heb je al flink wat eelt op je ziel , alles is te relativeren gelukkig. Maar goed teken dat het je niet in de koude kleren zit, dat is ook weer niet goed.
Die gastjes moesten je achtergrond eens kennen…..
Sterkte en ja, Brussel is en blijft een mooie stad!
Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…
heeft marginet trouwens nog die blauwe ds staan? :p
die ik ook wel prijzig vind
ik woon op 10 minuutjes van die garage…...
zijn er veel ds’ers van omstreek ninove zottegem geraardsbergen?
i life my live one DS at a time…
ik denk dat de blauwe er nog staat (ben niet heel zeker). De cabrio in elk geval wel toen ik er vorige week passeerde.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
ik ben er nog nooit geweest met mijn ds
zou wel handig zijn want het is vlakbij
ik ga steeds bij eric in dendermonde
die blauwe staat er ook al een goeie 3 a 4 jaar :d
aan zulke prijs…wat wil je
i life my live one DS at a time…