1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
achterklep-rubber
Dick Kampen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008

- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Gepost: 27 december 2008 02:56 PM

Zoek met spoed een achterklep-rubber voor mijn SM.

Vanwege mijn verhuizing naar België heb ik mijn garage moeten verkopen en staat het ding nu buiten. Ik zag in de kofferruimte aardig wat water liggen en het rubber van de klep zag er niet meer fris uit en is ook onderbroken.

Zijn deze dingen nog gemakkelijk origineel te vinden (duur waarschijnlijk) of zijn er alternatieven?

De auto staat nog wel ff buiten maar ook als ik in de regen ga rijden is dit niet handig.. Sad

Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 27 december 2008 03:05 PM
  [ # 1 ]

Zeker dat het de rubber van de koffer is ??

meeste SM’s lekken langs de dichting van de achterruit .

De Duitse club maakt er blijkbaar nieuwe , maar degene die ik gezien heb zijn hun prijs niet waard : alle hoeken zijn open , en kunnen dus lekker vol water lopen .....


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Dick Kampen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008

- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Gepost: 27 december 2008 03:21 PM
  [ # 2 ]
wbogaerts schreef:

De Duitse club maakt er blijkbaar nieuwe , maar degene die ik gezien heb zijn hun prijs niet waard : alle hoeken zijn open , en kunnen dus lekker vol water lopen .....


Walter

Dat mist dus de gehele functie… Sad

Ik vermoedde eerst het rubber omdat die er niet best uitzag maar zal ook even idd de achterruit dichting bekijken, als dat de oorzaak is, betekend dat wellicht dat de achterruit eruit moet en opnieuw gekit moet worden of zijn er andere oplossingen?

Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 27 december 2008 03:54 PM
  [ # 3 ]

nee denk dat dat de enige oplossing is… ik zit met hetzelfde probleem…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 december 2008 03:58 PM
  [ # 4 ]
Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 december 2008 06:06 PM
  [ # 5 ]

de franse club levert het rubber van de rol. Werkt redelijk. Maar waarschijnlijk is het de achterruit die lekt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 27 december 2008 06:30 PM
  [ # 6 ]
Dick Kampen schreef:
wbogaerts schreef:

De Duitse club maakt er blijkbaar nieuwe , maar degene die ik gezien heb zijn hun prijs niet waard : alle hoeken zijn open , en kunnen dus lekker vol water lopen .....


Walter

Dat mist dus de gehele functie… Sad

Ik vermoedde eerst het rubber omdat die er niet best uitzag maar zal ook even idd de achterruit dichting bekijken, als dat de oorzaak is, betekend dat wellicht dat de achterruit eruit moet en opnieuw gekit moet worden of zijn er andere oplossingen?

De beste oplossing is inderdaad opnieuw monteren , maar de ruit eruit halen is een kl**teklus .

je kan proberen om de binnenkant helemaal af te sealen tussen ruit en kader om het lek te stoppen .

Best is dat je even het achterste deel van de hoedenplank demonteerd en iemand met de waterspuit je auto laat besproeien . ofwel ga je kijken langs de achterbank , of je kruipt in de kofferbak Rolling Eyes  Laughing

Bekijk ook even of de afvoerdarmen van de bakjes van je scharniern niet verstropt zitten .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 27 december 2008 06:31 PM
  [ # 7 ]
bogaard77 schreef:

de franse club levert het rubber van de rol. Werkt redelijk. Maar waarschijnlijk is het de achterruit die lekt.

Het bovenste stuk is toch een ander profiel dan de zijkanten ??

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 december 2008 06:35 PM
  [ # 8 ]

klopt. maar deze past wel-redelijk..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
hocks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 27 december 2008 09:44 PM
  [ # 9 ]
wbogaerts schreef:

Je kan proberen om de binnenkant helemaal af te sealen tussen ruit en kader om het lek te stoppen .
Walter

Dit is geen duurzame oplossing, Je houdt vocht tussen sponning en rubber met als gevolg: Roest…....
Als je het al dicht wil maken op die manier, zul je het wel vanaf de buitenkant moeten doen. er is overigens speciaal afdichtingsmateriaal in de (prof) handel.

Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 27 december 2008 09:54 PM
  [ # 10 ]
wbogaerts schreef:

je kan proberen om de binnenkant helemaal af te sealen tussen ruit en kader om het lek te stoppen .
Walter

hocks schreef:

Dit is geen duurzame oplossing, Je houdt vocht tussen sponning en rubber met als gevolg: Roest…....
Als je het al dicht wil maken op die manier, zul je het wel vanaf de buitenkant moeten doen. er is overigens speciaal afdichtingsmateriaal in de (prof) handel.

Beste oplossing is ruit er uit en kitten maar heb al gehoord dat de ruiten soms stuk gaan van de spanning…. en zoek dan maar eens een andere achterruit van een sm….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
hocks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 27 december 2008 10:19 PM
  [ # 11 ]

laten doen ....door een goed autoruit bedrijf.

Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 27 december 2008 11:25 PM
  [ # 12 ]
hocks schreef:

laten doen ....door een goed autoruit bedrijf.


Als je er een kan vinden dat het risico wil nemen .

De originele kit is beenhard , bij mij hebben ze er vier professionele snijmesjes op verbrand voor mijn ruit er uit was .

Ben volledig mee eens dat de ruit demonteren en terug kitten de enige goede oplossing is .


Langs de buitenkant afkitten is geen oplossing omdat de RVS sierlijsten rond de ruit geklipt worden en samen met de ruit vastgelijmd zijn .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 28 december 2008 12:02 AM
  [ # 13 ]

Ik heb nog wel een reserve ruit voor als ie stuk gaat.  Very Happy Wink Deze is alleen niet getint. Met een beetje geduld gaat het wel lukken om de ruit er uit te halen. Bij mij is het al 2x goed gegaan.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 december 2008 01:14 AM
  [ # 14 ]
hocks schreef:

laten doen ....door een goed autoruit bedrijf.

Onzin, ik heb het wel 10x goed zelf gedaan. Gewoon goed gereedschap regelen, en de tijd nemen om de boel heel te houden. Als zo’n pikkie van Carglass het kan, kunnen wij het ook.

Het gereedschap is niet eens duur. Met 50 euro heb je het wel zo’n beetje.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
hocks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 28 december 2008 02:34 AM
  [ # 15 ]

Ik had het niet over carglass…........
Je kunt het beter laten doen als je jezelf er niet mee vertrouwd, dan laten zitten en de boel laten wegrotten…..

Ik doe het ook zelf, maar werk ook als autoschadeherteller hoort bij mijn werk…..

Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook