Ik wil onder de Xm graag Michelin Exalto’s. Ik kan echter nergens de beschikbare maten van deze band vinden.
In eerste instantie dacht ik dat ze zelfs in 15"niet bestonden. Blijkt echter wel zo te zijn.
De site van Michelin laat je eigelijk alleen op de energy’s uitkomen dus das ook niet alles.
heeft iemand een adresje waar je o bepaald type band de beschikbare maten kunt vinden?
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005
- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Re: Banden vraagje
gompy58 schreef:Ik wil onder de Xm graag Michelin Exalto’s. Ik kan echter nergens de beschikbare maten van deze band vinden.
In eerste instantie dacht ik dat ze zelfs in 15"niet bestonden. Blijkt echter wel zo te zijn.
De site van Michelin laat je eigelijk alleen op de energy’s uitkomen dus das ook niet alles.
heeft iemand een adresje waar je o bepaald type band de beschikbare maten kunt vinden?
Ik denk dat je tussen de Pilots moet zoeken. Ze heten nl. Pilot Exalto. Hier heb je een lijstje:
Copyallright © dolfmoon
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Uit me hoofd, Exalto’s zijn er niet voor de XM.
Wel de Premacy’s dacht ik
Arjan Verkade schreef:Uit me hoofd, Exalto’s zijn er niet voor de XM.
Wel de Premacy’s dacht ik
Jij bedoeld die verschrikkelijke a-symtrische banden? Ik wacht nog steeds op iemand die me kan uitleggen waarom de linkerkant het water naar het midden van de band voert en de andere kant het naar buiten doet.
Destijds dat spul nieuw op een leasebak gehad, constant aqua planning… weg ermee gedaan.
Ze zijn er idd dus niet voor de XM iig niet in de 205 serie. De eenvoudige 16v maat 185 is er dan wel maar weer niet in 91v…
mooi balen… WIl je Michelin, heb je alleen de energy’....
Hoe zijn eigelijk jullie ervaringen met bijv. Good Year of Dunlop?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dunlop op een xm is een ramp. Kocht eens een vrij frisse 16v met recente dunlops. Ondanks de 5 mm profiel heb ik ze na een week snel weg gesmeten. Wat een troep! Geen grip, slechte waterafvoer én lange remweg..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Rijd zelfs zomer goodyears hydragrip ben er zeer tevreden over. Zelf heb ik nogal een pittige rijstijl, maar nooit geen grip problemen gehad zelfs niet met heftige regenval.
‘s winters rijd ik op Dunlops. Ook zeer goede banden zeker qwa waterafvoer iets wat toch belangrijk is met natte sneeuw. Deze dunlops kwamen afgelopen wintertest ook als een van de betere uit de bus.
Hoe ze zomers zijn weet ik niet
Michellin ben ik ontevreden over, slecht grip op nat wegdek. Dit komt ook vaak uit de banden tests.
Toyo zijn ook goede banden, maar dan voor oude wagens met slechte isolatie van de motorruimte. Ze zijn nogal lawaaig en als je een stille wagen hebt hoor je ze nogal rollen. Daarnaast zijn ze slijtgevoelig
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
GoodOldDiesel schreef:
En op basis van die test heb ik nu voor Sportracs gelegd.
Dit onder het motto: als even goed: koopt lokale waar!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
gompy58 schreef:Jij bedoeld die verschrikkelijke a-symtrische banden? Ik wacht nog steeds op iemand die me kan uitleggen waarom de linkerkant het water naar het midden van de band voert en de andere kant het naar buiten doet.
Volgens mij had ik dat niet op mijn Xsara…
Over het algemeen staan deze gewoon als goede banden aangeschreven, dit heb ik nog niet eerder gehoord..
Arjan Verkade schreef:gompy58 schreef:Jij bedoeld die verschrikkelijke a-symtrische banden? Ik wacht nog steeds op iemand die me kan uitleggen waarom de linkerkant het water naar het midden van de band voert en de andere kant het naar buiten doet.
Volgens mij had ik dat niet op mijn Xsara…
Over het algemeen staan deze gewoon als goede banden aangeschreven, dit heb ik nog niet eerder gehoord..
Kan zijn, mijn ervaringen zijn verschrikkelijk. En dat waren nieuwe banden. Ik ben na de rit naar schotland bij aankomst in IJmuiden direct dorogereden naar de garage en heb ze eronder uit laten halen.
De logica snap ik ook niet.
Kijk eens naar de achterbanden van een F1 wagen, de regenbanden bedoel ik. Daar zitten aan de binnenste helft lengte geulen in.
De buitense helft heeft een waaier vorm, een helft van een V profiel. het water word dan in het midden van de band opgepikt en steeds verder naar buiten geperst. Dit geeft zeker in de bocht een goede water afvoer.
Die A symetren die “jij” op je wagen hebt doet dat maar aan 1 kant van de wagen. De andere kant pikt het water eerst op aan de zijkant en drukt het dan steeds verder naar het midden. Op de ene kant heb je namelijk de helft van de V profiel. De andere kant heeft echter de helft van een OMGEKEERD V profiel.
Als ze het goed doen, zoals bij een F1 band zouden ze je dus een linker en een rechter band moeten verkopen.
maar goed, daar gata het niet, ik zoek banden die passen bij het comfort van een Xm, niet binnen 10k km op zijn, bij normaal rijgedrag. Veel grip geven en eventueel ook nog leuk smoelen.
Ik heb er nu Sporttracs(3) van Vredestein op liggen. Die gaan aan de voorkant echter best hard wat profiel slijtage betreft.
Als ik dan kijk naar mijn ZX met die Xalto’s die er al meer dan 40k opzitten. De vorobanden van die zx heeft nu nog meer profiel dan de nieuwe sporttracs die ik voor op de xm heb gezet….
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik bedoel zover ik mij kan herinneren had ik wel de groeven aan dezelfde kant zitten..
Vraag me af of ze niet de verkeerde banden gemonteerd hebben aan 1 kant bij jouw
Ik heb nu 4x Exalto’s op de Xsara, ook met de groeven beide in spiegelbeeld.
Ik reed op de Premacy’s ongeveer zo’n 70.000 km op de voorbanden bij de Xsara. Neem aan dat dat bij een XM wel iets minder zal zijn
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Vergeet niet dat de xm een zwaardere wagen is, hierdoor hebben banden meer te verduren en slijten ze sneller bij dezelfde rijstijl…
Vroeger reed ik ook meer km met een band op mijn peugeotje 205… dan nu met mijn Volvo 855… Toch vind ik betere wegligging belangrijker dan slijtage.
Gezien de test draai ik volgend jaar nieuwe bridgestone’s achterom. De toyo die bij de gekochte velgen zaten heb nl met dezelfde velgen weer ingeruild. Zoals ik reeds zei lawaaige dingen. De goodyears kunnen nog wel een zomer rondje rijden voor dan ze ook afgeschreven. Wat zal het dan zijn een 40 tot 50 dkm gerold dan. Dit alleen voorom en zoals ik reeds melde rijd ik vrij pittig. Er zijn mensen die 80dkm met een set banden weten te doen…
Wat die a-symetrische banden betreft daar moeten idd een linker en rechter versie van zijn anders werkt het nooit natuurlijk.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Arjan Verkade schreef:Neem aan dat dat bij een XM wel iets minder zal zijn
GoodOldDiesel schreef:Vergeet niet dat de xm een zwaardere wagen is, hierdoor hebben banden meer te verduren en slijten ze sneller bij dezelfde rijstijl…
Dat zei ik
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Arjan Verkade schreef:GoodOldDiesel schreef:Vergeet niet dat de xm een zwaardere wagen is, hierdoor hebben banden meer te verduren en slijten ze sneller bij dezelfde rijstijl…
Dat zei ik
ops:
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard