Zo’n eenspaaksstuur past prima in een T2, als je bereid bent je airbag op te offeren…
He Stoof, heb je dan geen kruissleutel voor je wielen? daar zit ook een dopje 21 op…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10395.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Harm schreef:Zo’n eenspaaksstuur past prima in een T2, als je bereid bent je airbag op te offeren…
Ja precies.. Weet niet zo goed of ik dat wil, er hangt wel een plaatje aan de deurpost van de bestuurder dat de airbag in 2004 vervangen moest worden.. Dus misschien maakt het wel niet meer uit. Maar het T1 stuur past verder niet zo bij het ronde dashboard van T2 vind ik persoonlijk.. Maar goed, OT.
Weet niet zo goed of ik dat wil, er hangt wel een plaatje aan de deurpost van de bestuurder dat de airbag in 2004 vervangen moest worden
Nou vooruit, nog heel even offtopic dan… Het is een tijd geleden al bewezen dat airbags veeeeel langer meegaan dan op dat stickertje staat. Je kunt er dus op vertrouwen dat ie ‘t nog doet, al vinden er weinig ongelukken plaats die dat bewijzen. Gelukkig…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10395.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Harm schreef:Weet niet zo goed of ik dat wil, er hangt wel een plaatje aan de deurpost van de bestuurder dat de airbag in 2004 vervangen moest worden
Nou vooruit, nog heel even offtopic dan…
Het is een tijd geleden al bewezen dat airbags veeeeel langer meegaan dan op dat stickertje staat. Je kunt er dus op vertrouwen dat ie ‘t nog doet, al vinden er weinig ongelukken plaats die dat bewijzen. Gelukkig…
Oké, dat is mooi meegenomen! Dan laat ik ‘t stuur maar ff zitten
heb anders nog een mooi in nieuwstaat verkerend lederen 2 spaakstuur met radiobediening in de aanbieding wat natuurlijk prima past bij het ronde dash van een type 2…...
En @ Gompy, nee een kruissleutel heb ik niet, wel een momentsleutel waar dus 14 17 19 en 24 bij zitten…..
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
je wielbouten hebben toch hetzelfde formaat? dus de wielsleutel zou moeten kunnen ?
gompy58 schreef:je wielbouten hebben toch hetzelfde formaat? dus de wielsleutel zou moeten kunnen ?
geen idee heb de wielen er nog niet af gehad, dus weet ook niet of dat een 21 is? bij de Xantia was dat iig 19 standaard en 17 van mijn andere wielen….
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Maar vandaag dan eindelijk de afspraak gemaakt bij de spuiterij!
5 februari gaat de groene fee naar de spuiterij om als herboren terug te gaan komen , lees zonder krassen
Dan nog eens gaan kijken hoe de cruise-control weer aan de praat te krijgen is
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Na een dag of 1o te logeren zijn geweest in Hardinxveld heb ik vandaag mijn “groene fee” weer op kunnen halen, en ze is betoverend mooi (weer)
Van de 3 nare krassen die er door een of andere vandalistische malloot op waren gezet is niks meer terug te vinden, echt vakwerk geleverd!
Kleurverschil is er totaal niet. Mijn eerste vraag aan de spuiter was dan ook of dat hij tevreden was, in de wetenschap dat als hij het is, ik het zeker kan zijn
Op naar de volgende km’s
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Is die de 15e weer te bewonderen?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:Is die de 15e weer te bewonderen?
Zeker wel!
Zal haar extra poetsen en wellicht ook (indien er tijd is ) voorzien van rvs sierstrips
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
@ basisbix, waar was je nou?
Verder een aanpassing gedaan de dimlichten zijn vanaf zaterdag voorzien van een setje Xenon in 4300K.
Wat een bak licht lijkt na enige tijd iets tegen het gelige aan, waarschijnlijk door de binnenglazen van de type 1 lampen
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Komende 9 juni mag ze voor de apk.
staan ondertussen 10.000 km op van mij sinds de aanschaf.
Ook wat aanpassingen gedaan ondertussen, er is reeds een nieuwe sierstrip achter op gekomen en vandaaag haal ik er 1 op voor op de voorkant.
Er is een volledige poetsbeurt op de dame losgelaten, polijsten en vervolgens een Titan Wax behandeling (lakverzegeling)
Ook heb ik nieuwe lichtunits besteld voor in de voorbumper, deze waren/zijn aardig verweerd dus tijd voor nieuwe.
En last but not least zijn er toch andere wielen onder gekomen in maatje groot.
De speedlines zullen bij de dame blijven met winters schoeisel.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
geen apk punten gehad dus in een keer goedgekeurd.
OOk nieuwe lampen in de bumper.
alles bij elkaar, sierstrips nieuwe lampen apk en kleine beurt toch weer een 740 euri lichter.
En er hebben zich reeds 2 nieuwe problemen aangediend.
een minder ernstige, namelijk de accu is overleden, hiervoor in de plaats is dan gelijk maar een koninklijke accu besteld (een Nordstar NSB75) om mijn audio dadelijk van voldoende stroom te kunnen vorzien.
En een wat ernstigere, te weten er is geen snelheidsaanduiding meer.
Afgelopen zondag na het tanken de dagteller wat moeizaam op 0 kunnen zetten (6 - 7 keer drukken) en naar huis gereden 4,3 km en daar is ie op blijven staan, dinsdag is mijn vriendin ermee gaan rijden en de snelheidsmeter bleef op 0 km per uur.
Morgenochtend wordt er eens naar gekeken in de garage, waarschijnlijk 1 van de kabels gebroken…
Het sturen is direct ook anders, de diravi lijkt gevoelloos, terugdraaien doet ie nog wel maar ook bij hogere snelheden blijft ie erg licht sturen.
Iemand enig idee?
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8