Hoi
Bij mijn GSA 1300 Special van 1985 slaat de motor af en is met geen mogelijkheid meer aan de gang te krijgen als hij erg warm is en je een aantal minuten stilstaat.
Nu heb ik mij laten vertellen dat dit komt doordat de benzine al verdampt voor het in de cilinders komt klopt maar belangrijker is wat kan ik er aan doen?
Graag jullie reactie zodat ik weer vrolijk door Zutphen kan toeren.
Grt Freddy
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Heb je al gecontroleerd of ie genoeg benzine krijgt ?
Benzinepomp wil ook wel eens voor problemen zorgen.
Als de motor warm is moet je vaak wel even met half gas doorstarten voor dat ie aanslaat. Dat is vrij normaal omdat inderdaad door de warmte van de motor de benzine verdampt in de carburateur.
En vonkt ie goed ? Hoelang is het geleden dat er nieuwe bougie’s in zijn gegaan en verdelerkap en rotor? Eventueel bougiekabels.
Koud starten na een dag is inderdaad ook een probleem moet je wel minuit starten voor dat hij loopt en er benzine in de carburater is .
Verder loopt ie als een trein 160 op teller en goed vermogen .
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Klinkt als een brakke benzinepomp…
Citroen!
Loopt de motor niet té heet en zijn de kleppen recent nog goed afgesteld ?
Peter
Totaal aantal Berichten: 425
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Ik denk ook een kapotte of verstopte benzinepomp, kun je vrij eenvoudig bij…
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
HOi
De bougies -bougiekabels en verdeelkap zijn net nopg nieuw.
Ik heb nou een terugslagklepje in de retour van de carburateur gemaakt en nou start hij smorgens ook meteen dus toch iets met het vlotter nivo maar ik kan nu niet aan een weber revisiesetje komen.
Rest alleen nog het probleem van het te warm worden en afslaan als hij een aantal minuten stationair draait als hij warm is.
Het winterschermpje heeft de 2 grote openingen bovenin open.
Ik heb gelezen dat dat ook aan de ontsteking kan liggen maar staat deze dan te vroeg of te laat ik kan dat bij mij haast niet aflezen heb wel een lamp .het is een 1300 eco blok van 1985 en de motor loopt verders perfect met goed vermogen dus veel kan hij er volgens mij niet naast staan.
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Technischlid schreef:HOi
De bougies -bougiekabels en verdeelkap zijn net nopg nieuw.
Ik heb nou een terugslagklepje in de retour van de carburateur gemaakt en nou start hij smorgens ook meteen dus toch iets met het vlotter nivo maar ik kan nu niet aan een weber revisiesetje komen.
Dit klinkt echt als een kapotte benzinepomp want normaal hoef je er geen terugslag klepje te monteren.
Monteer maar eens een nieuwe benzinepomp , hoef je ook geen revisiesetje op te zoeken want daar ligt het niet aan.
controleer voor de aardigheid ook eens het merk van het transistormoduul onder de bobine
vooral als je GSA relatief weinig gereden heeft (om en nabij minder dan 150000-200000km is de kans groot dat er nog duccellier op zit(een groot moduul)
ook als dit niet de hooofdoorzaak van het probleem is >ADVIES is dit door een bosch te vervangen//geen imitatie nemen!
voor op de BX14 en Visa gaven deze veel trammelant en onbetrouwbaar rijgedrag, met name bij 85 er autos maar in principe zijn alle bouwjaren verdacht!
succes
de citroen-liefhebber
Er zit inderdaad nog een grote moduul op waar vind ik een bosch? en waar een benzinepomp? clubmagazijn is tot maart gesloten
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als je lid van de GS-vereniging bent, kan je ook gebruik maken van de postorder-service!!!
Citroen!
HEb de moduul en de pomp al besteld bij de universele handel de postorderservice heeft deze niet helaas
waarom niet bij de dealer het onderdeel nummer is 594548 zit ook op een oude bx14 en visa 1100 heb hje wel orgineel niet een of andere namaak( hij stuurt wel je ontsteking aan!)
de citroen-liefhebber
bougiekabels-bougies-rotor en verdeelkap nieuw er op nu
Benzinepomp ook nieuw en nieuw brandstoffilter
morgen nog even opnieuw kleppen stellen
heeft er iemand nog een weber carburateur voetpakking ?
ik moet deze snel hebben dan kan ik alles afmaken heb er wel wat geld en evt verzendkosten voor over.
Heb eerder dit jaar het blok al doorgelegd en alle keerringen en pakkingen en distributie en koppeling etc vervangen
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Technischlid schreef:bougiekabels-bougies-rotor en verdeelkap nieuw er op nu
Benzinepomp ook nieuw en nieuw brandstoffilter
morgen nog even opnieuw kleppen stellen
heeft er iemand nog een weber carburateur voetpakking ?
ik moet deze snel hebben dan kan ik alles afmaken heb er wel wat geld en evt verzendkosten voor over.
Heb eerder dit jaar het blok al doorgelegd en alle keerringen en pakkingen en distributie en koppeling etc vervangen
Voetpakking kun je toch weer gebruiken , eventueel met vloeibare pakking.
Of is ie helemaal gesneuveld.
Heb hem omgebouwd van solex naar een weber en daar was de voetpakking niet bij dus die zoek ik nog!