c5 en stuurwiel trilling
flyerflyer1999
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

Gepost: 29 november 2008 02:15 PM

De wielen adriatique 19” zijn niet voorzien in het leverprogamma van citroen Belgie. Ik had ze gezien in de nieuwe showroom van Citroen op de champs-elysées en moest ze zonodig hebben. Dus na wat aandringen werden ze in accessoire geleverd met de banden van mijn keuze, michelin Pilot Sport PS2 255/40. Omdat het een accessoire betreft komt de wagen natuurlijk van de fabriek met originele wielen en worden de mijne er terplaatse ondergebouwd.

Na enige km bleek nu dat er zich tussen 110 en 130 km/u een enorme trilling op het stuur voordeed. Ok we kennen dit, slecht gebalanceerd, dus wagen terug aangeboden bij de bandencentrale voor herbalancering. Resultaat beter maar toch nog niet bevredigend.

Via garage, prima service trouwens, naar een andere bandencentrale en nu is het resultaat voortreffelijk.

Alhoewel er van balanstrilling geen sprake meer is merk ik toch op dat de kwaliteit van het asfalt voelbaar is op het stuurwiel. Ook bij snelle bochten bij opritten voel ik terug wat onbalans tijdens het bochtenwerk.

Is citroen hieraan gevoelig of zou het wat met de brede maat van de banden te maken hebben 255/40 ?

C5-2.7HDI met 19"adriatique velgen, 255/40 pilot sport PS2

Profiel  

tosh51
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

- GS/GSA GS X2
- Xsara Millesime 1.6
Gepost: 29 november 2008 11:32 PM
  [ # 1 ]

banden

Hallo, Hoe platter de band is des te meer voel alles wat het wegdek

betreft, de zij wand vd band is veel stugger Exclamation  Orgineel zullen er wel

banden van 17 inch met een hoogte van 55 op hebben gezeten en

dat is een behoorlijk verschil in confort Smile  vergeleken met 40 hoog

en het type Pilot sport van michelin is toch al meer af gestemd op

een sportief gebruik en niet op confort Exclamation

Profiel  

Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 944

Gepost: 28 december 2008 07:27 PM
  [ # 2 ]
mec2 schreef:

Ik heb ook een trilling in het stuur maar komt niet van slecht uitgebalanceerde banden, banden zijn orgineel van michelin net als velgen, trilling doet zich niet met hoge snelheid voor en lijkt veelal op als je over klinkers heen rijd met een idee van losse bouten, de trilling is niet constant aanwezig maar af en toe, het lijkt erop alsof het in het stuurhuis zelf zit, heeft iemand ervaring hiermee?

gr Hans

wat voor auto C5 3 ? neem ik aan heb 1x gehoord dat de velgen va fabriek krom waren ...

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 28 december 2008 08:21 PM
  [ # 3 ]

kromme remschijven kan dit ook veroorzaken
vraag maar eens aan forumlid menno… Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook