beste lezer,
sinds 2 weken zie ik twee lampjes zachtjes flikkeren, uitroepteken tussen haakjes (!) en STOP, in het boek staat dat het dus aan de hydroliek moet liggen. De garage tegenover mij zegt ook van “...nou jonge koop maar een andere en gooi deze maar weg daar begin ik niet aan”! hmm SHOCKER!... dat vind ik zonde ik weet nog niet eens OF het wel de hydroliek is. Vreemde is namelijk dat de lampjes flikkeren, niet knipperen, bij het wegrijden en als ik een bocht naar rechts neem, daarna dooft het weer. Nu ga ik naar een andere garage “Franse Auto” om te kijken wat nou werkelijk het probleem is. Zelf denk ik dat de LHM begint leeg te lopen en dat er ergens een lek is maar vraag me ook af of het normaal is dat ie beetje leegloopt. Ik ben gek op mijn bx tzi 19 break!!!!! Ik heb weinig geld en hoop dat het een leidinkje is van maar 25 euro en niet de hele onderkant. ik wil er nog veel mee reizen, heeft nog maar net 100.000 op de teller en ziet er aan de onderkant nog prima uit, motor ook mooi, zou echt zonde zijn als er geen oplossing was en dat ik m weg moet doen, ben echt trots op mn autootje!
Wie wil mij helpen.
Met zeer vreindelijke groeten,
Thomas reneman
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Heb je de hydrauliekolie al eens bijgevuld?
Eveneens ben ik tevens ook.
De garage tegenover mij zegt ook van “...nou jonge koop maar een andere en gooi deze maar weg daar begin ik niet aan
Begin maar eens met een andere garage te zoeken. Bij deze garage zou ik nog geen ruitenwisserblad aanschaffen…
Maar inderdaad, ik neem aan dat je het LHM-niveau al hebt gecontroleerd (auto in hoogste stand, kijken of het parapluutje in het peilbuisje op die grote groene ketel tussen de 2 streepjes staat), en als dat te laag is, hebt bijgevuld (met LHM dus, niet motorolie, remvloeistof of koelvloeistof)?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Harm schreef:De garage tegenover mij zegt ook van “...nou jonge koop maar een andere en gooi deze maar weg daar begin ik niet aan
Begin maar eens met een andere garage te zoeken. Bij deze garage zou ik nog geen ruitenwisserblad aanschaffen…
Tja fijne garage is het dan niet inderdaad!
Als het voornamelijk in de bochten is, is het waarschijnlijk gewoon het lhm peil!
Toen mijn GT nog LHM lekte wist ik bij afritten van de snelweg percies wanneer ik weer is bij moest gaan vullen
Maar het peilen en bijvullen is hierboven al goed omschreven!
Dit zijn geen redenen om een jongere auto aan te moeten schaffen!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1630.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
...en lekken doen ze vaak.
Als het geen motorolie is dan is het wel LHM.
Kijk er eens onder (niet zo onder gaan liggen!!!!!!!) en misschien vind je zelf al een natte plek aan het chassis.
Of anders in de wielkasten.
Vaak zijn retourslangetjes (rubber) lek en simpel te vervangen.
Auto in de hoogste stand en dan naar het peilglaasje op het vat kijken en tot de conclusie komen dat er veel te weinig in zit.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2048.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Inderdaad, en asl we er om mogen gokken dan is wellicht een van de retourleidingkjes lek bij je voorveerpoten, daar lekt maar nauwelijks tot geen LHM bij een slangbreukje en ze kosten maar 2 tientjes om te vervangen.
Van welk jaar is je break eigenlijk? heb jij zo’n GTI blok erin? dat wil wel aardig!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
beste mensen, jullie zijn geweldig, ik ga dat maar eens uitzoeken bij de andere garage!
Gewoon wat extra LHM bijgieten Dan is het probleem waarschijnlijk over en hoef je geen garage te raadplegen (PS: LHM is bij de dealer goedkoper dan bij Brezan
)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3268.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Zoals al geopperd: waarschijnlijk is een retourslangetje lek.
Die zijn van hard plastic (want drukloos) en die willen nog wel eens scheuren, vooral wanneer ze klem zitten en gaan knikken (rietjeseffect); dan kun je erop wachten.
Tijdens rijden heb je geen last, maar als je haar ‘savonds wegzet zakt ze in en vind je een plasje LHM onder je voiture (let er maar eens op).
Beruchte plekken:
voorveerpoten en die op de achteras naar het verzamelstuk.
Ze kosten niets (er moet wèl een bolletje op komen!), en monteren is vrij eenvoudig…maar vaak lastig bijkomen.
Dat garages hun neus ophalen voor een BX is niet vreemd:
- het is oud,
- ze verdienen er geen ruk op,
- ze willen niet.
Zoek een garagehouder die wèl blij wordt van oudere Cit’s en die je helpen kan.
Hier in mijn omgeving zijn dat er meerdere…
Succes!
‘Spirit of avant-garde’
Inderdaad hoe dan ook eerst je LHM-peil controleren. Je gooit je fiets toch ook niet weg omdat er een beetje lucht in de bandjes bij moet?
En geen plezierige garage die zoiets zegt, maar wat mij betreft nog altijd liever dan een non-Cit-garage die er wél aan gaat beginnen terwijl ze niet weten waar te kijken?!
Overigens: check gelijk ál je vloeistofjes even?! Ik heb ook wel gehad dat corroderende contactjes van het koelvloeistofpeil deze waarschuwing gaven (gek genoeg, want daar is natuurlijk gewoon een ander lampje voor?!). En als je zo zuinig bent op je auto, zou ik ook regelmatig je oliepeil checken, want olie lusten ze op zich wel…
Succes!
Mechuccio schreef:Van welk jaar is je break eigenlijk? heb jij zo’n GTI blok erin? dat wil wel aardig!
19 TZi Break is inderdaad met GTi (122 Pk) blok…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
beste mensen, jullie zijn geweldig, ik ga dat maar eens uitzoeken bij de andere garage
Garage? Als je geen geld hebt moet je zeker niet naar de garage… kijk nou eerst maar eens of het LHM peil goed is, en vul eventueel bij.
Maar als ik een gokje mag wagen, zal de auto wel niet veel onderhoud aan het veersysteem hebben gehad?
ha geweldige reacties!!!
nou inderdaad ik merk dat soms de achtervering kraakt en met vorige posts op dit forum zou dat dus een vergane lager moeten zijn, dat zij de monteur bij de garage ook, maar goed, ik ga lhm bijvullen en dan zie ik wel verder. ja en de auto komt uit 1991 (dus een gti blok?, ha dat is kikke!), heeft lang stil gestaan en korte ritjes gehad. ik moet er waarschijnlijk wel een nieuwe radiator in gooien omdat die af en toe lekt. heb er lekstop in gedaan en dat is tijdelijk. maar ik ga eerst lhm probleem oplossen met jullie geweldige tips!!!
(missschien maar eens een beeld roman over een citroen maken in de toekomst)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ga die LHM eerst maar verversen ook, want het zal wel ouwe bagger zijn als ik het zo lees. Met wat geluk veert ie daarna ook weer een stuk beter. Controleer dus wel eerst dat peil (want je schrijft nog steeds niet dat je dat al gedaan hebt…) en kijk uit naar lekkage aan het systeem. Alles is op te lossen en het hoeft niet eens de hoofdprijs te kosten, maar BX-en op leeftijd hebben nou eenmaal (veel) aandacht nodig.
bxthomasbx schreef:(dus een gti blok?, ha dat is kikke!),
Jup, kikke. Maar het is meer dan een motor alleen en een kikke blok in een gare auto schiet toch echt niet op ....
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Re: ha geweldige reacties!!!
bxthomasbx schreef:heb er lekstop in gedaan en dat is tijdelijk.
Dat lees ik nu pas: Tip: doe dat nooit meer! Je wil niet weten wat er met je koelkanalen in o.a. de kop gebeurt. In het ergste geval kunnen die zelfs helemaal verstopt raken, met alle ellende van dien…
Als je de radiateur gaat vervangen (weet je zeker dat ie daar lekt?), denk er dan ook aan om het hele koelsysteem zeer grondig te spoelen, zodat je zo veel mogelijk resten van het lekstop-middel wegspoelt…
Nu het dan toch over (groter) onderhoud gaat: hoe is de staat van de distributieriem en de spanrol…?
Affiijn, ik wil geen wijsneus zijn (... ...) maar ik denk wel dat deze auto het een en ander aan onderhoud nodig heeft. Als je niet zelf kunt (of wilt) sleutelen, zoek dan een goed specialistenadresje op, vraag wat het geheel gaat kosten en sparen dan maar
Lijken me allemaal geen overwegende problemen voor een auto waar lekstop in gedaan is…
Ich bin ein Breaker