Ik bedoelde spoelen als rondrijden met die spoelvloeistof . Maar had me verkeerd uitgedrukt. Sorry.
Maar als je het geld maar uit de kast te nemen hebt kan je ook altijd die regelaar vervangen. Kwaad zal het wel niet kunnen denk ik
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ries schreef:Die verschillende mensen praten poep.
Vervang dat ding nu maar gewoon, klaar.
Nou ja, poep praten is wel heel rigoreus gezegd, maar ik ben wel met je eens dat de hoogteregelaar gereinigd moet worden of vervangen voor een gereinigd exemplaar.
Als wachten zou helpen, zou gymnastieken het moeten bespoedigen en daar heb ik een hard hoofd is.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Klein drolletje dan?
Maar hoogteregelaars zijn nu eenmaal aan slijtage onderhevig, het is ook eigenlijk best een machientje wat binnen nauwe tolranties werkt en prachtig vanwege zijn eenvoud.
Maar als hij op een gegeven moment te stroef gaat lopen kun je er rinkonisage in gooien wat je wilt, maar werken zal dat niet.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Timo1990 schreef:Definitief zeker dat het geen vuiligheid is, maar kapot?
Nieuwe kost 167 euro, zie ik. Daar gaat mijn kerstbonus.
Heb je wel eens van demontagebedrijven gehoord? Of van gereviseerde hoogteregelaars? Nieuw=nieuw….niet versleten is ook goed hoor
Dus dat hoeft de kop niet te kosten….kijk eens bij Bart Ebben of een andere Citroën-demontage-specialist.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Wat een niveau heerst hier weer zeg.
Zijn jullie van de “vervang alles want dan is het nieuw” mafia ofzo? Pfff.
Geef het gewoon een paar weken tijd; de auto is rijdbaar zei het met enig ongemak bij het starten - sinds wanneer is even de kat uit de boom kijken verkeerd of onzin? Kost toch niks? Een lekkend prul uit een mooi nieuw doosje monteren kan altijd nog.
Ik heb het bij 2 BX-en precies zo gehad; niet meer omhoog komen. Nieuwe LHM erin (het was zo rond de tijd dat dat moest) en na enige weken was het weer gewoon zoals het hoort. Niets vervangen, nog nooit een hoogteregelaar schoon laten maken of wat ook, in 12 jaar BX rijden (en nee, niet elk jaar in een ander).
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik moet zeggen dat ik ook korte tijd hetzelfde probleem heb gehad. Vanwege laksheid toen niks aan gedaan, en na een weekje was het weer over .
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het opgehoopte vuil in een hoogte regelaar krijg je er met hydraurincage maar heel moeilijk uit.
wel kan je op de auto even de balgjes losmaken en schoonmaken.. Mooier is: demonteren en helemaal reinigen. kan je meteen voelen of ie niet stroef loopt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik roep meestal dat geduld een slechte zaak is, maar in dit geval helpt een beetje geduld vaak prima. Als er maar voldoende schone LHM in de ketel zit en de drab daar goed onderuit gehaald is.
Het weglaten van het emulsieschot uit de ketel (dat witte plastic plaatje wat onderin zit) geeft ook verrassende effecten trouwens; alle water en andere ellende gaat dan meteen de kringloop weer in met alle gevolgen van dien.
Ich bin ein Breaker