2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
mysterieuze vlaamse mechanieker
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 02 december 2008 05:22 PM
  [ # 16 ]

ja, dat het geld gaat kosten, zal wel zijn…daar ben ik ondertussen ook achter.
Ik heb reeds jaren een DS die constant wordt gerestaureerd…;-)
En ik heb geleerd dat je best begint met het beste wat je kan vinden en idd alleen voortgaan op hetgeen je zélf hebt gedaan volgens je eigen norm.
Dat die motor eruit zal moeten, dat heb ik me bij neergelegd. Ik hoop alleen eerst wat kilometers te doen en dan, bij een groot onderhoud alles te demonteren en na te kijken.
Onder de 13.000 vind ik blijkbaar geen eerlijke auto. Ik kan het wel, maar heb geen tijd/zin om een volledige restauratie te beginnen. Zo’n auto tiptop houden is al werk genoeg me dunkt Wink
Ik heb er nog 2 in het vizier: 13.500 en 18.000 eurootjes.

bedankt voor de raad!
walther

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
Gepost: 02 december 2008 06:52 PM
  [ # 17 ]

Als ik dan toch mijn eigen mening mag geven, denk ik dat je er goed aan gedaan hebt, Walther, om de wagen in Puurs NIET gekocht te hebben, want daar was je nog niet mee thuis, denk ik.

Neem misschien es contact op met Luc Dhondt uit Gent, die had ook nog een paar mooie te koop en ook een goede beige métallisée van een klant.
Een gezonde wagen en niet teveel aan geprutst voor +- 16.000 Euro !

Groeten

P.S ik zou je de raad geven gezien de huidige economische omstandigheden niet te rap te kopen, de prijzen zullen nog dalen, naar mijn gevoel. Wink

Profiel  
 
den willem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 12-07-2008

- ZX 1.4i Reflex
Gepost: 02 december 2008 07:09 PM
  [ # 18 ]

Luc is er mee gestopt! Al een tijdje zelfs. Ik vraag me af of hij zijn wagens dan nog heeft?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 december 2008 08:00 PM
  [ # 19 ]
Snelle Eddy schreef:

P.S ik zou je de raad geven gezien de huidige economische omstandigheden niet te rap te kopen, de prijzen zullen nog dalen, naar mijn gevoel. Wink

Dat weet ik zo net nog niet: het zijn vooral de ” net niet” SM’s die nu goedkoper aan ‘t worden zijn. Maar de échte toppers doen nog steeds 25-35.000 euro.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 02 december 2008 08:44 PM
  [ # 20 ]
den willem schreef:

Luc is er mee gestopt! Al een tijdje zelfs. Ik vraag me af of hij zijn wagens dan nog heeft?


Hij ging veel van zijn wagens elders onderbrengen, maar nog niet zo lang geleden zat hij nog gewoon daar waar hij altijd zat in een poging tot opruimen die niet erg wilde vlotten Smile

Profiel  
 
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 02 december 2008 09:17 PM
  [ # 21 ]

Ik had hem net aan de lijn.
Hij is idd. aan het opruimen en verhuizen. Een grote container voor de deur…Hij heeft nog 3 sm’s staan: 2 van hem en één van een klant. Eén van zijn 2 sm’s is hij aan het restaureren: de motor en versnellingsbak zijn gedaan ondertussen. Afwerking ergens volgend jaar op de nieuwe locatie.

Walther

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 02 december 2008 10:53 PM
  [ # 22 ]
walther259 schreef:

ja, dat het geld gaat kosten, zal wel zijn…daar ben ik ondertussen ook achter.
Ik heb reeds jaren een DS die constant wordt gerestaureerd…;-)
En ik heb geleerd dat je best begint met het beste wat je kan vinden en idd alleen voortgaan op hetgeen je zélf hebt gedaan volgens je eigen norm.
Dat die motor eruit zal moeten, dat heb ik me bij neergelegd. Ik hoop alleen eerst wat kilometers te doen en dan, bij een groot onderhoud alles te demonteren en na te kijken.
Onder de 13.000 vind ik blijkbaar geen eerlijke auto. Ik kan het wel, maar heb geen tijd/zin om een volledige restauratie te beginnen. Zo’n auto tiptop houden is al werk genoeg me dunkt Wink
Ik heb er nog 2 in het vizier: 13.500 en 18.000 eurootjes.

bedankt voor de raad!
walther

met een sm kilometers beginnen maken zonder te weten hoe het motorisch zit ... is om problemen vragen walther… weet dat als er een klep afbreekt als je rijdt je 10.000 eurotjes lichter bent, dus goede raad eerst opengooien en nakijken dan pas rijden.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 28 december 2008 11:28 PM
  [ # 23 ]
graddus schreef:

Walther, ik heb laatst bij Luc d’Hondt in Oostakker een man ontmoet die een gereviseerde bak van een SM kwam terugbrengen. Deze zou inderdaad gespecialiseerd zijn in revisie van SM, maar het fijne weet ik er niet van…

De vorige eigenaar van mijn SM had die onlangs bij Citroen Bxl Place d’yser binnengebracht om op punt te stellen. Daar vertelden ze hem dat ze niet meer aan die oudjes werken, maar een werknemer van hen wel; deze werkt daar halftijds, en halftijds voor eigen rekening. Die mr. Verelst Josse woont te Merchtem en vertelde dat hij al een 10-tal revisies had gedaan voor Dhont in Gent. Had vroeger zelf ook een SM.
Mogelijks is dit de ‘mysterieuze mechanieker’?

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 29 december 2008 03:01 PM
  [ # 24 ]

Wat is DAT nu weer voor gezever? Citroën Yzerplein zei MIJ net dat aan oldtimers ENKEL Yzerplein mocht werken… Dat de dealer die dus naar hen moest brengen zodat ze daar hersteld/gereviseerd of whatever werden.

Ik krijg het echt van Citroën Belgie… die zeveren er gewoon op los (sorry voor deze uitval maar je wil niet weten wat ik al met hen heb mee gemaakt in de 6 maand dat ik een Citroën heb)

wat aangepast ,) Hopelijk komt het nu wat minder radicaal over Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 december 2008 03:21 PM
  [ # 25 ]

police Hé bunny! Gaan we even normaal doen Confused:

Dit soort uitvallen en krachttermen wil ik absoluut NIET meer zien!

Ben ik duidelijk genoeg zo?  Exclamation

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 29 december 2008 07:53 PM
  [ # 26 ]

Ik heb ooit naar het ijserplein gebeld,toen ik net mijn DS had, en die verwezen mij naar Dirk Oosterlinck. Confused  Rolling Eyes  Mad

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook