36 van de 194
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
   
De SM van Waterman: is verkocht.
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 28 december 2008 08:46 PM
  [ # 526 ]
sans-pareil schreef:

ja gut… het is dan ook een SM… altijd nieuwe verassingen… ik zou zeggen, haal 20 liter KVS, lekker bijvullen, en even niet over nadenken… als het niet lukt moet het duidelijk nog even rijpen…

haha

Das een leuke, dat advies heeft m’n pa ook een keer gekregen van een dealer. Hij had toen een 605 die ergens zijn kvs liet, maar niemand snapte waar. De koppakking was prima , ze konden het gewoon niet vinden. Kreeg hij van de dealer een doosje met wat flessen kvs mee.

Ze gingen er eens over nadenken en met dat doosje kon hij wel een week of 3 vooruit. Laughing

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 december 2008 09:07 PM
  [ # 527 ]
Han S schreef:

Alle 36 pagina’s gelezen, ben je even mee bezig en Yuri, dat probleempje met de KV lekkage los je ook wel op na een traject met zoveel kuilen en gaten….................niet dan?

Is 1.5 bar niet wat veel om te persen? Ben je niet bang dat je de boel aan flarden perst?

En nog een vrij onbescheiden vraagje: hoeveel heeft zo’n complete revisie nou gekost? En dan doe je het meeste dus zelf, als je dat niet kunt en moet laten doen komen al die uren er nog bij en een gekwalificeerde monteur kost wat meer dan de handige Karel om de hoek.

Ik heb daar veel bewondering voor, je moet wel een doorzetter zijn.

Het afpersen is gedaan door de garage waar ik samen de revisie mee heb uitgevoerd. Missschien is het een beetje aan de hoge kant, maar in principe moet het gewoon kunnen. Ik denk dat we de boel gewoon even uit elkaar moeten halen. Maar goed, da’s best te doen. Voor de 4e keer…

Wat de kosten betreft: Ik heb feitelijk alles samen met walter bogaerts gedaan als het om montage gaat. Het revisiewerk ( de machinale bewerkingen, het plaatsen van kleppen, zuigers en het in en uitpersen van de cilinderbussen, de koprevisie, het slijpen van de krukas etc etc) is door een gerenomeerd revisiebedrijf gedaan, en de opbouw van het blok heb ik met cyril sars van citrosars gedaan. ( da’s een vriend van mij). De totale kosten liggen ergens rond de 8000 euro, zonder de uren mee te rekenen.

Eigenlijk valt dat dus erg mee. Een persoon die niet zelf kan sleutelen, of er geen zin in heeft is toch wel zo’n beetje 12 tot 15.000 euro kwijt voor dit klusje…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 28 december 2008 10:20 PM
  [ # 528 ]

Je kunt voor dat bedrag toch een paar XM motortjes reviseren hoor. Very Happy

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 28 december 2008 10:29 PM
  [ # 529 ]

tja maar dan ben je wel je maserati geluid kwijt….en het staat niet onder de kap

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 28 december 2008 10:31 PM
  [ # 530 ]
sans-pareil schreef:
waterman771 schreef:

Ik heb helemaal géén behoeft aan nog meer vermogen, en al helemaal niet door met compressors te gaan beunen.

Als er getuned moet worden dan met nog mooiere zuigers, drijfstangen, nokkenassen en carburateurs. Zoals het hoort volgens de Italiaanse traditie dus.

Hee maar in de maserati traditie hoort het toch een biturbo te worden?

Heb een beetje deja vu hier. Hebben we deze discussie niet al eens gehad…?

pff toen was maserati van de tomaso… een echte maseratimotor is getekend door Alfieri heeft een v6 of v8 motor en heeft geen nood aan turbospul Laughing

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 28 december 2008 11:06 PM
  [ # 531 ]

De makelaar bij mij om de hoek rijdt een Maserati en dat geluid is idd heel apart. Overigens blijft het een bak geld voor die onderdelen en eigenlijk vind ik de verhouding een beetje zoek. Een zuiger voor een Honda is niet zoveel verschillend als die voor een Opel, Ford of een Maserati, vanwaar dan dat enorme prijsverschil.

Ik heb eens gelezen dat op een bepaalde Maserati dezelfde Girling remmen zitten als op een aantal Engelse auto’s, maar voor dezelfde onderdelen als blokken moet je bij de Maserati dealer tien keer zoveel betalen. Prachtige motor overigens met de vier bovenliggende nokkenassen, mooi stuk ontwerptechniek.

Yuri weet dat ik een oude Jaguar heb en dat ik ook actief ben op het Jaguar forum, is ook een mooie motor, maar niet vergelijkbaar. Desalweltemeer zag ik een verslag van een koprevisie waarbij de kop LPG geschikt werd gemaakt met harde zetels en kleppen, kosten 500 euro ex BTW en dat is toch ook een bak werk:

Maar het brult dan ook van de Jaguars en de SM is daarbij vergeleken extreem zeldzaam.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 december 2008 11:16 PM
  [ # 532 ]

Han; nieuwe zuigers zijn niet zo vreselijk duur hoor. Zo kosten rond de 300 euro per stuk, incl. de veren. Duur zijn klepzittingen die op maat gemaakt moeten worden, de nieuwe nokkenassen, en vooral het werk om cilindervoeringen de de- en monteren, de krukas te slijpen en het blok te vlakken. Daarbij bv een setje kettingen van 280 euro, wat lagerwerk enz enz…

Tja… Moet je eens een Ferrari blokkie gaan doen. Dat begint bij 30 mile…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 28 december 2008 11:43 PM
  [ # 533 ]

Daar noem je wat op, Ferrari moet wel het duurst zijn, maar dat zijn ook mooie motortjes. Een Jaguar zuiger kost minder dan 100 euro en ik wil niet eens weten wat een Ferrari zuiger kost. Very Happy

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 28 december 2008 11:55 PM
  [ # 534 ]

Het vlakken van een blok duur? Bedoel je duurder dan bij een ander “normaal” blok?

Vlakken is toch vlakken?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 december 2008 12:05 AM
  [ # 535 ]

Als je de bovenzijde van een sm blok wil vlakken, dan moet je eerst de cilinderbussen uit het blok laten persen, want die moeten namelijk een honderste of wat boven het blok uit steken.

Dan het blok inspannen ( lastig, want een V6)

Vlakken, en dan de cilindervoeringen weer terug persen mét nieuwe O-ringen.

Dat is een dikke dag werk als je het netjes wil doen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 29 december 2008 01:19 PM
  [ # 536 ]

Ik dacht dat het wel zelden voorkomt dat het blok moet gevlakt worden??
De cilinderkoppen wel.Deze zijn bij mij ook gevlakt. Wink
Is Uw blok gevlakt Yuri?Zo ja, heb je dan iets met de zuigets gedaan om de uitsteek te handhaven?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 december 2008 01:35 PM
  [ # 537 ]

De pasvlakken van het blok zijn gevlakt op een speciale schuur-vlakbank. Die heeft niet ieder bedrijf… op die manier wordt er maar een honderste van een milimeter gevlakt, en krijg je geen problemen met de zuigers.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 29 december 2008 01:45 PM
  [ # 538 ]

Nog even iets over die waterpomp pakking. Ik heb mijn originele(wel kapot) eens goed bekeken,en zag dat er op het gedeelte wat in het blok gezet word,er ook een soort ringetje zit,met wel omgeplooide kanten.Is dat zo of zou dit ook reeds een toevoegsel geweest zijn?Ik heb de nieuwe pakking nog niet bestudeerd om exact te kunnen zeggen hoe deze er binnen in uitziet.Maar ik zeg zo maar iets:zou dat ringetje niet aan de kant kunnen gezet worden waar de impeller op komt??Dan heb je geen extra toevoeging van dat 1 mm ringetje,welke zoals Andrew zegt,mss een diepere uitholling van de impeller vereist.
Misschien word de veer er dan wel door gedrukt??

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 december 2008 01:46 PM
  [ # 539 ]

Nee, zoals jij het zou willen dat kan niet. De omgeplooide kant moet in het blok, en niet aan de kant van de impeller Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 december 2008 01:57 PM
  [ # 540 ]

Zie ik dat nou goed, dat die deksel maar met twee schroefjes vast zit? Of boutjes.

Profiel  
 
 
36 van de 194
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook