tough choise, wil hem zo graag op kenteken,...
nouja ga anders wel even die beste man uit epe bellen. mischien heeft hij er eentje op voorraad liggen:). scheelt weer verzendtijd enzo.
ben nog bezig met gs-a club. daar kon je ook onderdelen bestellen ofzo geloof ik.
nouja ga er wel even mee bezig. en die rollen he,.. zijn dat die rollen waar ze overheen lopen?
en wat zijn de kosten van zulke spullen?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat zijn die rollen inderdaad. Vervang deze wel, oude rollen kunnen serieus problemen veroorzaken welke je echt niet wilt hebben.
Tot op heden heb ik alle onderdelen via mijn lokale onderdelenboer + een aantal handige adresjes kunnen verkrijgen. Ik ben niet lid van de GS/A vereniging, simpelweg omdat ik het van de zotte vind om lid te zijn van elke type-club waar ik een wagen van heb. Maar ik zit er toch serieus aan te denken zodra mijn GS weer de weg op kan.
Dat zijn die rollen inderdaad. Vervang deze wel, oude rollen kunnen serieus problemen veroorzaken welke je echt niet wilt hebben.
Tot op heden heb ik alle onderdelen via mijn lokale onderdelenboer + een aantal handige adresjes kunnen verkrijgen. Ik ben niet lid van de GS/A vereniging, simpelweg omdat ik het van de zotte vind om lid te zijn van elke type-club waar ik een wagen van heb. Maar ik zit er toch serieus aan te denken zodra mijn GS weer de weg op kan.
ik ben ook nog geen lid en wil wel heeeeeeeel graag rijden,.. dus heb er eigenlijk weinig zin in maar wat moet dat moet,... net nog even fijne ontdekking gedaan in me boekjes:)
auto heeft zn 60.000 km beurt gehad in 1988,. hij staat nu op 61.800 of iets(A)
heb je enig idee wat prijsrichting is van zo setje rollen en riem?
en tijd dat het kost om deze te vervangen, want ik zag dat je stenenvanger er af moest, je bumber, je gril, je ventilator, en dan kun je er bij toch?
dus denk toch al met al uurtje of 4 sleutelen?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Als je het de eerste keer doet, kun je best even zoet zijn inderdaad! Zelf had ik 2 jaar geleden vooral problemen met het terugbouwen van het ventilatorhuis. Deze bleef aanslepen doordat deze enigszins verbogen was. Ik kon maar niet ontdekken waar het aansleepte, uiteindelijk heb ik het natuurlijk gevonden… (midden in de nacht…. de volgende dag heb ik d’r naar Parijs gereden )
En inderdaad, de grille, de bumper, de keienvanger en het ventilatorhuis moet je verwijderen. Eigenlijk spreekt alles voor zich, een lang verlengstuk voor op je ratel is erg handig voor de boutjes waarmee de keienvanger op de twee “poten” onder de motorruimte vast zit.
Qua kosten durf ik het niet meer te zeggen, ik heb het toen niet via de reguliere handel gekocht voor een niet reguliere prijs.
Let op dat je je geen old-stock D-riem laat aansmeren. Zelf heb ik geen goed gevoel bij een riem die misschien al 25 jaar (of langer!) stof ligt te happen op de plank.
haha,.. zal inderdaad niet zonder slag of stoot gaan,..
nouja ik ga denk ik even naar epe, woont een GS/A CX specialis.
zo oud baasje:) die al ze hele leven aan die dingen sleuteld.
die maakt nu een ander type ontsteking voor me klaar.
hij zegt die casettes zijn echt troep!
en ik hoop dus dat hij distributieriem heeft:)
zou mooi zijn. moet morgen werken. zou ik dinsdag spullen kunnen halen en monteren,.. en dan auto pas volgende week kunnen laten keuren,.... helaas. had gehoopt dinsdag y-stuk te kunnen monteren vroeg in de morgen om dan vervolgens voor 12 uur bij rdw te zijn hem te laten keuren. maar als jullie t afraden om nog verder te rijden met deze riem zal ik maar braaf luisteren.
denk je dat ik die riem kan vervangen zonder dat ik zo vraagbaak heb?
anders moet ik die ook nog roggelen.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik was zo’n 130 euro kwijt voor een set riemen en ben zo’n 4 uur bezig geweest incl kleppen stellen.
Dat is snel, maar dat komt omdat ik het vaker gedaan had en er niets afbrak. Reken dat je een dagje bezig bent met deze klus. Enne… niet denken van ” het gaat nog wel effe” want de riem gaat écht stuk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
130 euro ben arme student
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dan moet je geen klassieke auto gaan rijden. Ja, sorry hoor, maar denk je dat andere onderdelen soms gratis gaan worden?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
jasper08 schreef:denk je dat ik die riem kan vervangen zonder dat ik zo vraagbaak heb?
anders moet ik die ook nog roggelen.
Lees mijn berichten nog eens even na!
En ja, zonder vraagbaak lukt je dat prima! Als je je keurig aan de merktekens gaat houden, de spanrollen vervangt en alles terug gaat bouwen zoals het zat, dan kan er weinig fout gaan.
Vraag aan je GS-klusser gelijk even of hij een T-mof heeft liggen voor je LHM-pomp. Tijdens de D-riem-wissel kan je er gemakkelijk bij, later niet meer. En het is zeker dat hij stuk gaat, je weet alleen nog niet wanneer….
ik wist niet dat je je snel beledigd voelde
tis wel laat maar heb je dan geen gevoel voor humor meer?
tis alleen boel geld hoor als je 19 ben verdien je zegmaar geen geld maar soort van zakcentje:P dus tis inderdaad ff schrikken als een rubberen riem 130 euro kost,..
maar excuus als ik je beledigd heb
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
jasper08 schreef:
denk je dat ik die riem kan vervangen zonder dat ik zo vraagbaak heb?
anders moet ik die ook nog roggelen.
Lees mijn berichten nog eens even na!En ja, zonder vraagbaak lukt je dat prima! Als je je keurig aan de merktekens gaat houden, de spanrollen vervangt en alles terug gaat bouwen zoals het zat, dan kan er weinig fout gaan.
Vraag aan je GS-klusser gelijk even of hij een T-mof heeft liggen voor je LHM-pomp. Tijdens de D-riem-wissel kan je er gemakkelijk bij, later niet meer. En het is zeker dat hij stuk gaat, je weet alleen nog niet wanneer….
heb wel goed gelezen hoor;) alleen sleutelen vanaf pc werkt nooit zo handig en ze all 242 uitprinten word hem ook niet;) maar ga hem zeker gebruiken.
ja die punten herken ik wel inderdaad, heb onlangs een B20 motor gereviceerd(wel met hulp van me pa),...
dus:
-ystuk vervangen
-Tmof regelen/monteren
-ditributieriem reglen/monteren
-rollen regelen/monteren
-transmissie olie vervangen
en dan maar is importkeuring:D
oftewel ben druk zat deze vakantie
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik beledigd? WHAHAAAHAHHAAA
Ik geloof dat je mij nog effe moet leren kennen
Maare… Ik ben wel mod hé
Lees mijn topic maar even door. Ik heb een half jaar dagelijks GS gereden. http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=183086&postdays=0&postorder=asc&start=0
Owja… Ik ben daarnaast 10 jaar bij diverse citroën garages werkzaam geweest, dus je moet de reparatietijden die ik nodig heb effe met 1,5 of 2 vermenigvuldigen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik beledigd? WHAHAAAHAHHAAA
Ik geloof dat je mij nog effe moet leren kennen
Maare… Ik ben wel mod hé
Lees mijn topic maar even door. Ik heb een half jaar dagelijks GS gereden. Link
Owja… Ik ben daarnaast 10 jaar bij diverse citroën garages werkzaam geweest, dus je moet de reparatietijden die ik nodig heb effe met 1,5 of 2 vermenigvuldigen
ja sorry mod of niet,.. maar ik neem toch aan dat je wel moet begrijpen dat ik 130 euro boel geld vind voor een rubbertje,..
ennuh je kent mijn handige harry handjes nog niet;)
dus multiply ze met 1,2
ik denk dat grootste probleem stenenvanger word, dies als enige van hele auto in een niet al te beste staat.
en als ik heel eerlijk ben vind ik het beetje jammer dat je moet drijgen als mod
maargoed ben je oud en wijs genoeg voor.. en zul je zelf wel kunnen beoordelen of het nodig was of niet
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
jasper08 schreef:....alleen sleutelen vanaf pc werkt nooit zo handig en ze all 242 uitprinten word hem ook niet;) maar ga hem zeker gebruiken.
Kun je nagaan als je al die pagina’s moet scannen! Maar goed, je kunt alleen de ter zake doende pagina’s afdrukken. Ik doe dat wel vaker, dan blijft mijn boek mooi schoon.
alles gescanned
RESPECT
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone