Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Gewoon een brakke radio erin. Niks superduur iets en gewoon de deuren openlaten omdat er geen centrale vergrendelling opzit.
Klepje altijd open laten anders slaan ze raampjes in, doen klepje open en zien dat alle moeite allicht voor niks was.
Andere rare oplossing is een radio met AB. Radio in dashboardkastje bouwen en een oud ding met draaiknoppen in je radiovak.
Denken ze dat er niks te halen valt….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Je hebt ook hele mooie radio’s die nieuw zijn met cd speler en alles. Met een frontje die er verot uit ziet. Waar een gleuf in zit voor een bandje en alles.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Thuis: Klepje open, frontje eruit, deur los. Nadat ze me eens de deur geforceerd hebben om mijn vorige radio mee te nemen
Op het werk: klepje dicht, frontje erin, deur op slot. Ik heb enige hoop dat de terreinbewaking ongewenste sujetten weg houdt.
Op andere plaatsen hangt het van de situatie af. Over het algemeen laat ik het frontje zitten als ik op een vertrouwde plek even weg ben, anders gaat het frontje eruit.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Ik denk er eigenlijk niet zo heel erg bij na, maar mijn frontje zit er altijd in en klepje zit dicht.
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
ach mijn radio zit los in mijn dash, hoeven ze mijn dash ook niet te vernielen. als ik ergens ben dus niet thuis ist vaak klepje open frontje los.
ik heb eigenlijk altijd m’n radio in gebruikers mode nl frontje erop en de radio op het contact zodra ik m’n sleutel omdraai heb ik gelijk een lekker deuntje. het klepje blijft op de korte ritten vaak nog dicht ook
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
klepje open en frontje erop. Doe er niet moeilijk over , radio is toch niet gewild.
Dashbord slopen om een autoradio mee te nemen? Bij een zx is dat een kwestie van vier schroeven losdraaien neem je zo de handel mee.
Altijd klepje open frontje eruit.
C3 Pluriel 2003
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
En dat frontje ligt in; het dashboard kastje? Deurvak? Onder de stoel?
Er zijn maar weinig die de fronten meenemen maar gewoon verstoppen. Dus als die er ook zonder front leuk uitziet kijken ze alsnog of ze 123 een front kunnen vinden…
Maar een beetje standaard radio cd brengt slechts een tientje op. Dat is het werk niet meer.
Nee steel dan de digitale camera de lappetop mobiel handsfree setjes ed daar heb je veel meer aan.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Tsja, ik zou toch gewoon het frontje er af doen en de klep open laten. Zelfs als het een brakke radio is. Laatst is mijn telefoon gejat uit de auto (ik weet het! Moet je hem er maar niet in laten!). Wat een gezeik zeg om een nieuwe ruit er in te krijgen.
- Het gebeurt je altijd als je op het punt staat (net iets te laat) ergens naar toe te gaan.
- moet je aangifte doen…
- Moet je Carglass/Autotaalglas bellen, zijn ze pas een uur later open…
- krijg je een vervangend ruit, want ze hebben net jou ruit niet op voorraad…
- moet je een dag erna weer er naar toe en omdat je die dag afspraken hebt moet je je verplaatsen in een Smart ForFour met koeieletters autotaalglas op de zijkant…
- kost het ook nog eens €75,-
- maanden later vind je nog steeds glas…
Overigens keurig geregeld door de verzekering en de jongens van autotaalglas maar het is wel een gedoe.
Kortom je kunt beter voorkomen dat ze je ruit en/of auto slopen voor een radio die maar een paar tientjes oplevert.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
GoodOldDiesel schreef:En dat frontje ligt in; het dashboard kastje? Deurvak? Onder de stoel?
Er zijn maar weinig die de fronten meenemen maar gewoon verstoppen. Dus als die er ook zonder front leuk uitziet kijken ze alsnog of ze 123 een front kunnen vinden…
Maar een beetje standaard radio cd brengt slechts een tientje op. Dat is het werk niet meer.
Nee steel dan de digitale camera de lappetop mobiel handsfree setjes ed daar heb je veel meer aan.
Nee er is bijna niemand die het frontje in het hoesje in zijn handtastje steekt, maar degene die zo oliedom is om nog een autoraam stuk te slaan en kijkt wat er te vinden is hou je dan wel een beetje tegen, de slimmere zoeken niet een zx uit, en dan heb je nog de oliebol personenen die het het boefenvolk makkelijk maken om een waardevol app. in het zicht neer te leggen, maar daar kan een bentley of maybach ook geen bescherming tegen bieden.
C3 Pluriel 2003
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik laat het frontje eigenlijk ook altijd zitten. Vroegah nam ik hem wel altijd mee totdat ik mijn frontje dus ineens kwijt was en noodgedwongen een nieuwe radio moest kopen. Maanden later vond ik het frontje weer terug in een doos zooi onder de kapstok op mijn werk, was ie uit mijn binnenjas gelazerd. Het is zo klote dat een nieuw frontje net zo duur is als de hele radio. Maar goed, ik woon in een lief dorpje genaamd Roermond en daar wordt nimmer nooit ingebroken.
En ik begrijp overigens het Kenwood mask systeem niet, iedereen kan toch zien dat er een Kenwood Maks radio in zit wat is dan de diepere zin van het systeem, dat het er mooier uitziet als je niet in de auto zit en er dus ook niet naar kunt kijken? net als dat rare El-camelion systeem van JCV. Het zijn wel vette radio’s maar enige vorm van diefstal preventie kan ik niet ontdekken.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Die Kenwood mask lijkt een beetje alsof er een deksel op het radiovak zit (en dus geen radio).
Maar dat zullen de snelle vingers ook wel kennen.
Vroeger had ik een pioneer met schuif (die ligt hier nog steeds in een kast), trok je heel de radio uit de schuif.
Iedereen de radio onder de zetel natuurlijk….
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik woon in datzelfde dorp als Mechuccio en hier in de straat is al eens ruitje getikt en een auto op blokjes gezet,een op zich komisch gezicht maar minder komisch als het jouw auto is.Ook -valt me net in- is al een auto meegenomen om te joy-riden.
Net even naar die Kenwood en JVC spullen gekeken,idd mooi spul.
Ik laat nooit iets van waarde in de auto liggen,klepje dicht.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?