Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Het klopt dat Haynes niets over de 1400 KDY injectie motoren meldt. de Haynes van de ZX echter wel. Hier kun je daar het een en ander over vinden:
http://citroen.podolsk.ru/xm/docum/haynes_zx/zx-04b.pdf
Misschien dat je hier iets mee kunt.
Groet,
Peter
zo, daar ben ik weer! bedankt voor alle reacties!
Dat stukje uit het ZX-handboek is inderdaad handig, bedankt!
potentiometer… de sensor zal wel niet vies zijn, want hij is op de kop blijven zitten tijdens de reparatie. Ik kan het altijd proberen natuurlijk. Eerst maar eens pakkingen kopen en goed schoonmaken.
Heb m’n huidige gasklephuis voor 25 euro via MP gekocht. Gelukkig deed ie het, da’s ook maar de vraag. Jullie nog suggesties hoe ik het makkelijkst aan een ander kom? Ik woon in Soest.
Citroen BX 1.4 TGE 01/1992
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
zo. Mijn oude gasklephuis geprobeerd. Da help nie.
Zelfde probleem, dus moet het iets anders zijn, want dat oude gasklephuis had alleen kuren als ik startte met warme motor.
Had trouwens een kapot dopje op de aansluiting.
Hesselink junior zei dat het misschien de klepspeling is of de distributieriem. Dat laatste, daar blijf ik maar af denk ik. Klepspeling kan ik wel proberen. Maar hoe heet zo’n ding waarmee je de afstand kunt meten en waar haal ik dat. Ik blijk ook de verkeerde maat bougiesleutel te hebben, ik krijg die bougies er iig niet mee te pakken.
Citroen BX 1.4 TGE 01/1992
Als tijdens de koppakkingwissel het inlaatspruitstuk en de monopointinjektie gedemonteerd zijn dan is het misschien wel een defecte pakking. Heb ik meegemaakt bij een Peug 205. Stationair prima lopen maar onder belasting puur slecht. De schuldige was de pakking tussen het inlaatspruitstuk en injektie of gasklephuis, hoe dat moge heten.
Om klepspeling af te stellen heb je voelermaatjes nodig.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
inlaatspruitstuk en injectie zijn gemakshalve blijven zitten. Pakking tussen gasklephuis en inlaatspruitstuk is nu vervangen, maar als er tussen het inlaatspruitstuk en de cilinderkop er ook nog een zit dan zou dat het ook nog kunnen zijn P
Een voelermaatje! Dat zal het zijn, dank )
Citroen BX 1.4 TGE 01/1992
Niels Dolieslager schreef:inlaatspruitstuk en injectie zijn gemakshalve blijven zitten. Pakking tussen gasklephuis en inlaatspruitstuk is nu vervangen, maar als er tussen het inlaatspruitstuk en de cilinderkop er ook nog een zit dan zou dat het ook nog kunnen zijn
Een voelermaatje! Dat zal het zijn, dank
Yep, daar zit ook nog een pakking tussen. succes!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Vergeet ook niet de uitlaatspruitstuk-pakking. Dat zijn van die metalen pakkingen die niet herbruikbaar zijn.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
uitlaatspruitstuk hebben we ook lekker laten zitten, losgemaakt van de uitlaat. Vloeibare pakking tussen de uitlaat en het spruitstuk gedaan.
Citroen BX 1.4 TGE 01/1992
oef!
om 1 uur scheen de zon en legde ik de kleine van 13 maanden op bed en zette ik de kleine van 3 en half achter pippi langkous. eindelijk gelegenheid om te kijken of ik zelf kleppen kon stellen met alleen Haynes als hulp. meteen het goede gasklephuis er weer op en ik was wonder boven wonder in 2,5 uur klaar.
blokje gereden en hij trok weer als een kanon! Het lijkt erop dat Hesselink junior gelijk had! Ik ga toch effe kijken naar die donkergroene break in friesland, dan kan ik de rode tge beter testen.
ik houd jullie op de hoogte!
Citroen BX 1.4 TGE 01/1992