Heb een probleem met de deuren van de saxo, in de winter wanneer het koud is willen de beide deuren (3 deurs uitv.) niet dicht. bedoel niet, niet op slot willen maar helemaal niet dicht.
komt iemand dit probleem bekend voor ?
Totaal aantal Berichten: 326
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
sloten vastgevroren?
Beetje warm water op gieten?
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
ligt hem niet aan de sloten. Wanneer je de deuren dicht hebt gekregen kan je ze gewoon op slot draaien een ook weer los. Ze willen gewoon niet dicht.
Trouwens heet water kan je beter niet over je sloten gooien. vriest de boel zeker vast
Totaal aantal Berichten: 131
- GS/GSA GS X2
- Xsara Millesime 1.6
DEUREN
Hoi, ik denk dat er in het verleden te veel vet aan de deurvangers
gespoten is Oud vet wordt hard bij lage temperaturen
Eerst met brakeclean goed ontvetten en dan met dun vet/olie weer
in vetten
Succes, Tosh51
Ik ga het proberen Tosh,
bedankt
ik heb hezelfde probleem ook met de Saxo. Bij droog/warm weer niets aan de hand. Bij nat vochtig en koud weer sluiten de deuren niet, hoe hard je ze ook in het slot gooit. Deurvangers vernieuwd > let op, daar hoort een plastic schoentje op te zitten. Helpt ook weinig.
C3 XTR 2004 sensomatic
Morris Minor Traveller 1971
Rover Mini 1992 British Open Classic Edition
Hallo Morris,
Ik heb de deurvangers met remreiniger schoongemaakt (ontvet) en daarna ingespoten met WD40.
tot nu toe geen problemen meer gehad, zelfs bij temperatuur onder de 0 graden.
ff afwachten of het probleem weg blijft.
bedankt, ik ga het vandaag proberen. De deurvangers waren echter nieuw ( € 16,50 de twee). Als het niet helpt, moet ik de deur maar eens demonteren en naar de sluiting kijken.
C3 XTR 2004 sensomatic
Morris Minor Traveller 1971
Rover Mini 1992 British Open Classic Edition
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik ken het van mijn ex-205. Inderdaad schoonmaken en in de vaseline zetten. (dat hielp bj mij in ieder geval)
Ik ben al eens naar mijn werk gegaan met een spanband door de handgreep en om de stoel heen. Na een paar kilometer rijden was het zaakje weer gangbaar.
Vraagje is dat bij jullie ook het klepje bovenaan die bepaalt of de haak los of vast staat die hapert?
geen idee welk deel dit veroorzaakt,
ik heb alles grondig ontvet met remreiniger, daarna flink wat WD40 erop gespoten. Tot nu toe geen klachten meer.