Kan niet zomaar natuurlijk….zekering is altijd verstandig (lees MOET ertussen) maar dan kan je zien of het in je bedrading zit! wel de oude natuurlijk even losmaken!
Ok en wat voor zekering? Hoeveel ampère…
Citroën ZX Image 1.4 ‘94
Ach pak eens een 10a als je sluiting maakt fikt die er toch wel uit…
Ok, maar dat kan verder geen kwaad? Want als je direct de spanning over de accu meet kom je uit rond de 14 volt? Ik heb namelijk weinig zin om dadelijk zo’n heerlijk brandluchtje te ruiken uit m’n prijzige clarion radio
Citroën ZX Image 1.4 ‘94
Het vreemde is ook dat als ik bijv. knipperlicht aanzet, of m’n dimlicht dan zie je intensiteit van de verlichting van de radio ook verzwakken. Zou dat niet gewoon betekenen dat de dynamo te zwak is? Alhoewel ik nooit startproblemen heb (bijv. door een lege accu…).
Citroën ZX Image 1.4 ‘94
CasparW schreef:Het vreemde is ook dat als ik bijv. knipperlicht aanzet, of m’n dimlicht dan zie je intensiteit van de verlichting van de radio ook verzwakken. Zou dat niet gewoon betekenen dat de dynamo te zwak is? Alhoewel ik nooit startproblemen heb (bijv. door een lege accu…).
Dynamo is niet te zwak als je bij de accu 14V meet.
Ergens zit er in de bekabeling iets niet goed waardoor het voltage te veel afneemt. Waarschijnlijk zal ergens een massapunt van al die kabels niet goed zijn (beroest zijn). Probeer te achterhalen waar het massapunt(en) zit van de kabelboom die knipperlicht, dimlicht, radio etc. bedient.
Bedankt voor de tip, ik heb wel een idee waar dat punt zit, maar weet het nog niet zeker.
Citroën ZX Image 1.4 ‘94