Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
dat blok wat te koop is is een complete 16v met bak.
en dat blok is ook in een zx 16v geleverd alleen met iets meer pk’s
Ik ga trouwens eerst mijn blok eens wat testen op compressie enzo voor ik een ander blok ga doen.
Het vreemde is gister leek het ineens of de zx al zijn kracht terug had ding vloog weg. En een andere keer trekt die voor geen meter bovenin.
iemand ideeën hoe dat zou kunnen? heb die dag redelijk doorgereden steeds dus zou het kunnen dat door mijn rustige rijstijl ( schakelen bij 3000 ongv ) blok smerig word ofzo door mijn lekkende kleprubbers?
Als ik lange tijd rustig rij en eens goed doortrap in zijn 3 of 4 dan is het nogal grijs/blauw van de rook achter mijn auto.
ik zit achter een baan aan die wat verder van huis licht ( lees 120 km per dag ) dus misschien maar eens opzoek naar lpg/diesel
Totaal aantal Berichten: 27930
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Status Quo schreef:iemand ideeën hoe dat zou kunnen? heb die dag redelijk doorgereden steeds dus zou het kunnen dat door mijn rustige rijstijl ( schakelen bij 3000 ongv ) blok smerig word ofzo door mijn lekkende kleprubbers?
Als ik lange tijd rustig rij en eens goed doortrap in zijn 3 of 4 dan is het nogal grijs/blauw van de rook achter mijn auto.
Die blauwe rook is zijn natuurlijk je klepseal waarvan je al gezegd had dat je die moest vervangen
Misschien iets met de luchtinlaat dat die niet lekker doortrekt soms?
Gewoon even ombouwen naar orgineel, maar dat was je ook al van plan
haal je kat er maar eens onderuit. je zal niet de eerste zijn met een half verstopte kat die z’n motor in de soep draait.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Arjan Verkade schreef:Status Quo schreef:iemand ideeën hoe dat zou kunnen? heb die dag redelijk doorgereden steeds dus zou het kunnen dat door mijn rustige rijstijl ( schakelen bij 3000 ongv ) blok smerig word ofzo door mijn lekkende kleprubbers?
Als ik lange tijd rustig rij en eens goed doortrap in zijn 3 of 4 dan is het nogal grijs/blauw van de rook achter mijn auto.Die blauwe rook is zijn natuurlijk je klepseal waarvan je al gezegd had dat je die moest vervangen
Misschien iets met de luchtinlaat dat die niet lekker doortrekt soms?
Gewoon even ombouwen naar orgineel, maar dat was je ook al van plan
Jah maar het probleem is dat ik nergens zo een luchtsysteem kan vinden.
Of als er iemand is met een bx gti die zijn luchtinlaat kwijt wil zou dat wel een oplossing zijn ( valt wel om te bouwen. )
Ik zoek dit: KLIK
Dat hele bochtige gebeuren.
Maar van een bx gti past ook wel want ik heb geen abs dus achter de koplamp een zee van ruimte.
Als ik die van een bx vind dan moet ik die slang vanaf gasklephuis naar luchtweger er ook bij ivm die rechtdoorloopt en niet om de bocht zoals de mijne.
Vind het allen zo jammer want heb nu de uitlaat al vervangen want er zat een 1.4 pot onder. Inlaat is helemaal vernieuwd en nog zie ik niet echt verbetering. Hij reed evenhard met valse lucht door scheuren in spruitstuk dan met de nieuwe nu.
En die kat. Die haal je er niet zomaar ff onderweg moet ik eerst vervanging van dat ding hebben. ( vooral laat ik em zitten om de apk over een maand. )
En als je uitlaat verstopt zit dan word je olie giga heet want dat was ook het geval met de 1.4 demper eronder. 150 graden als ik 180 reed, nu blijft die netjes 110 ongveer als ik doorrij.
ik rij niet altijd 180 ofzo hoor, gaat me niet op de topsnelheid maar ik wil gewoon dat hij op zijn best draait. ( en dat doet die dus niet.) ops:
Totaal aantal Berichten: 27930
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kat en luchtinlaat moet toch wel ergens op een sloper te vinden zijn?
Vaak is de kat van veel uitvoeringen hetzelfde, dus moet te vinden zijn.
Die luchtinlaat zal wel specifiek van de 1.9 8v zijn
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
die 1.9tjes zitten ook in peug 205 en zodra iets met zo een blok op de sloop komt zijn ze snel gestript.
Davidtb had een sloop volcane maar die gaf nooit meer antwoord op zijn pbtjes die ik hem had gestuurd. die auto is nu dus al vernietigd helaas.
En de uitlaat van een zx is alleen voor een zx. dus de kat. ook.
Peugeot en de bx hebben andere uitlaat eronder zitten.
ik kan ook niet de uitlaat van een 16v pakken want die heeft een andere flens erop dan moet ik de complete uitlaat vervangen zeg maar.
Status Quo schreef:
Davidtb had een sloop volcane maar die gaf nooit meer antwoord op zijn pbtjes die ik hem had gestuurd. die auto is nu dus al vernietigd helaas.
.
Meen dat ik je daar voldoende over heb geïnformeerd.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
dat weet ik, bedoel er ook verder niks mee ofzo.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
vandaag mijn kvs/watermengsel ververst door mooie heldere koelvloeistof.
Heb alles mooi leeg laten lopen en vervolgens gevult en ontlucht met de colafles methode.
nadat alle lucht eruit was moter gestart en toen kwamen er nog wat bubbels omhoog. Vervolgens motor uit en weer ontlucht met ontluchtingsnippels.
Nu is alle lucht er zowiezo uit. Kachel word netjes warm zodra de motor warm begint te worden.
Nu is er nog steeds het probleem dat mijn kachel onder de 2000 rpm/ stationair gewoon weer koud word.
iemand ideeën waarvan dat kan komen?
Waterpomp?
Verstopt?
of iets anders?
Ik had de kachel verstopt, en exact t zelfde verschijnsel… mede omdat jij al eerder aangaf dat ie slecht warm werd verdenk ik een verstopte kachel. KVS neemt de weg met de minste weerstand, bij lagere toeren is er minder circulatie waardoor het door het grote circuit gecirculeerd word.
lijkt me
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
hmm ff doorspoele dan maar als het niet meer vriest ‘:P
ook vraag over de luchtweger/luchtmassa meter. Kan je die doormeten? of iets dergelijks?
ik verdenk dat ding ervan te zijn overleden ivm de auto vaak trekt alsof er een ouwe vent rijdt.. ( lees moeite met opel astra 1.6 75 pk )
En soms vanuit het niets trekt het ding ineens goed door zoals het ook ging in mijn bx..
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
niemand die weet of je dat ding kan doormeten?
Ik moet soms ook nog moeite doen hoor om een 1.6je bij te houden. Of te minste moeite. Soms zijn die dingen nog sneller dan je denkt. Helemaal die nieuwere type,s. Die hebben een hele berg koppel.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
dit is zou een oud hok en heb er ingereden en dat ding is echt sloom gewoon.
maar dan nog is het vaag dat hij ene keer wel hard weg trekt en de andere keer niet of hij trekt hard op en dan ineens is je kracht weer wat weg
Sloop dat vaalroze ding nou man!!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.