Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Omdat ik in dit onderwerp eigenlijk wel geinteresseerd ben maak ik er even een polletje van.
Er zijn een aantal DHZ garages te vinden in Nederland met prijzen varierend van 8,50 tot 13,50 euro per uur voor het huren van een brug.
Nou ben ik zelf wel liefhebber van lekker op straat in de smeer liggen, en lekker mijn haar wassen in LHM en dat soort zaken. Maar vandaag heb ik weer lekker in de ijzige wind onder de auto gelegen omdat de garage vol met puin ligt, en een lekker warme plek met brug heeft dan wel iets aanlokkelijks.
Maar wie maakt hier nog meer (met enige regelmaat) gebruik van?
Wat zijn de ervaringen met het gebruik van DHZ garages? is het veilig in de zin dat je je spullen daar kunt laten liggen las je bijvoorbeeld je auto een nachtje laat slapen, dat soort zaken.
Wat zijn kortom de ervaringen voor zover ze er zijn met betrekking tot doe het zelf garages?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Tot nog toe 1 keer gedaan, om de motor + v bak van een Eend te vervangen en om wat laswerk te doen. 2 dagen werkplek huren inclusief gereedschap en (redelijk) deskundige hulp voor (toen nog) 150 gulden. Maar dat was wel alleen omdat het hartje winter was.
Normaal sleutel ik op straat. Bij iets bijzonders probeer ik in ieder geval op besloten terrein te werken omdat oom Agent in Den Haag niet zo blij wordt van gesleutel op straat (“wat zijn we aan het doen, meneer?” “Kweenie wat jij aan het doen bent, maar geef die dop 13 eens aan…”)
In Den Haag zit een DHZ garage waar ik met regelmaat even naar binnen schiet. Met name als het kleine dingetjes zijn waar ik even naar wil kijken, zonder direct alles te demonteren. Je kunt dan je schone kleren aanhouden en m even snel op de brug zetten om zo te zien wat de klus wordt van het weekend…
Ik heb bij de 2.1td de waterpomp en D-riem ook vervangen bij de garage. Lekker warm en droog, met alles voorhanden. Kostte wel 80euro voor een dag sleutelen, maar heb regelmatig even wat mogen lenen, kv en olie kunnen dumpen en natuurlijk de oude onderdelen weggegooid.
Met name in de zomer maak ik er geen gebruik van als het klussen zijn die ik ook met enig fatsoen t.o.v. de buren kan uitvoeren op straat. Olie vervangen etc valt daar niet onder natuurlijk. Maar zoals nu met een ijzige kou, ga ik mooi naar binnen om klusjes te doen, dan kost het wel wat meer, maar dat bespaar je weer doordat je niet 1,5h onder de douche hoeft te staan om weer op te warmen
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
In mijn huidige woonplaats is helaas geen DHZ garage voorhanden. De dichtst bijzijnde is ca 70km rijden. Dat is me echt te ver. Vroeger toen ik nog in Alphen ad R. woonde was ik er wel regelmatig te vinden. Vooral als het koud en/of nat was (en wanneer is het dat hier nu niet). Kweet niet of die garage nu nog bestaat.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Totaal aantal Berichten: 7780
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Voor het kleinere spul: olieverversen, filtertjes, remmen en dat soort zaken ga ik eigenlijk altijd naar Garage De Appel in Eindhoven.
Brughuur kost een tientje, voldoende gereedschap beschikbaar (indien nodig) en een uitgebreide hoeveelheid materialen te krijgen. Zo had ik de laatste keer van Mascotte een verkeerd dieselfilter meegenomen, bij De Appel hadden ze het juiste liggen, vanwege de brughuur kreeg ik daar zelfs nog korting op.
Alhoewel ingrijpende reparaties toch door de specialist gedaan worden, vind ik het erg prettig om van een brug gebruik te kunnen maken. En nog leuk en leerzaam ook.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik sleutel toch liever thuis.
Voor grote klussen gaat de auto dan naar binnen, maar de rest doe ik gewoon buiten.
Dit weekend in de kou nog een radio ingebouwd
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90