hallo allemaal,
in mijn morettes wil ik mijn H4 lampen alleen dimlicht aansluiten
maar ik heb geen idee welke pootjes ik daarvoor moet gebruiken…
laten we het even zo schetsen
11_
2|11|3
dus wat is pootje 1, 2 en 3?
alvast bedankt!
groeten, maarten
it never gets any easier!
Even meten = weten.
Ik heb voor m’n dubbele koplampen ook een keer bekeken.
Uit m’n hoofd was de bovenste de massa (1 dus)
Maar als je het even meet weet het zeker
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:Even meten = weten.
Ik heb voor m’n dubbele koplampen ook een keer bekeken.
Uit m’n hoofd was de bovenste de massa (1 dus)
Maar als je het even meet weet het zeker
ja, dat meten snap ik en dan is massa niet heel moeilijk te vinden
maar het ging mij meer om 2 en 3
toch bedankt!
it never gets any easier!
aller-aller schreef:BasisBIX schreef:Even meten = weten.
Ik heb voor m’n dubbele koplampen ook een keer bekeken.
Uit m’n hoofd was de bovenste de massa (1 dus)
Maar als je het even meet weet het zeker
ja, dat meten snap ik en dan is massa niet heel moeilijk te vinden
maar het ging mij meer om 2 en 3
toch bedankt!
Die zijn toch ook niet moeilijk om te meten?
Zie het verschil niet zo…..
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:
Die zijn toch ook niet moeilijk om te meten?
Zie het verschil niet zo…..
wat voor verschil zou je moeten meten dan?
verschil in weerstand?
en welke is dim en welke groot?
it never gets any easier!
Je wilt toch weten wat wat is?
Dan zet je eerst de verlichting op dimlicht en dan ga je met een proeflampje even prikken achterop de koplampstekker.
Vervolgens doe je dat ook even als de verlichting op groot licht staat, en je bent er zo achter wat wat is
En met een multimeter kan je dat geloof ik ook doen als je hem op Volts zet, maar dat weet ik niet zo goed, want ik gebruik haast amper de multimeter
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
ik heb nu 2x H1… dus geen stekker ofzo
maar ik wil dus weten op welk pootje ik moet aansluiten, de linker of de rechter
of is dat gewoon een kwestie van proberen?
als ik de grootlichtsnoertjes gebruik zit ik sowieso genoeg gezekerd
en dan zou ik het verschil wel moeten zien in lichtopbrengst?
en multimeter klinkt mij verstandiger eigenlijk…
BasisBIX schreef:Je wilt toch weten wat wat is?
Dan zet je eerst de verlichting op dimlicht en dan ga je met een proeflampje even prikken achterop de koplampstekker.
Vervolgens doe je dat ook even als de verlichting op groot licht staat, en je bent er zo achter wat wat is
En met een multimeter kan je dat geloof ik ook doen als je hem op Volts zet, maar dat weet ik niet zo goed, want ik gebruik haast amper de multimeter
it never gets any easier!
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
je kan ook gewoon ff een h4 pakke en op de 12 volt aansluite.. je zie tvanzelf wanneer er 1 of 2 gloeidraadjes gaan branden..
of boven en onder net hoe je het wil bekijken.
Status Quo schreef:je kan ook gewoon ff een h4 pakke en op de 12 volt aansluite.. je zie tvanzelf wanneer er 1 of 2 gloeidraadjes gaan branden..
of boven en onder net hoe je het wil bekijken.
het spiraal met het kapje is dim? (helemaal voorin)
en die zonder is groot? (spiraaltje “in het midden”)
it never gets any easier!
ja met kapje is dimlicht.
Pak 2 draadjes. Zet 1 draadje op pootje 1 en de massa en het andere draadje hang je aan het andere pootje 2of3. Welk lichtje er gaat branden. Als het dimlicht is: Gefeliciteerd! In 1x het goed pootje te pakken, of als het grootlicht is: Jammer, volgende keer beter.