Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Ja, inderdaad, dat is een goed idéé.
Wat ik ook kan doen is: mijn auto heeft een trekhaak en ik parkeer de auto altijd bij een boom, ketting om trekhaak en boom, en probleem opgelost.
Mocht ik een keer de ketting vergeten te verwijderen, geen probleem, het is toch maar een zonwerende boom.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Even zonder grappen (we zijn ook een tijdje verder sinds laatste antwoord), als ik ‘s ochtends start, wacht ik netjes totdat de stop-lamp uit gaat. Als ik vervolgens wegrijdt, en rem binnen 50 meter, dan werken m’n remmen zeer “binair”. Hiermee bedoel ik dat ze of niet remmen of zeer fors, niets ertussen.
Na 150 meter werken de remmen weer normaal. Misschien dat dit samenhangt met dat de achter-anti-zink klep het niet geheel goed meer doet en de achterkant bij uitschakelen dus inzakt. Tijdens de eerste meters rijden is de achterkant dus nog omhoog aan het pompen en pas als deze (bijna) op hoogte is, werken ook de remmen zoals bedoeld.
Iemand enige suggestie ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Is volgens mij nogal logisch… want je hebt geen druk ‘overschot’ voor je remmen
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
BunnY schreef:Is volgens mij nogal logisch… want je hebt geen druk ‘overschot’ voor je remmen
Ja, klopt, alleen :
- Ik zou verwachten dat de remmen altijd druk hebben (zolang de motor draait) als een soort veiligheid ?
- Als de “stop” lamp uit is, dat ik kan rijden en stoppen zonder problemen, anders zou ik verwachten dat de stop lamp langer blijft branden totdat de remmen wél werken ?
Ik weet in ieder geval van dit euvel, kan inderdaad de handrem gebruiken mocht ik niet zeker zijn die eerste 100 meter en moet er alleen op letten dat ik dit even vertel aan diegene die ooit in onze auto rijdt.
Mooier zou zijn als het opgelost kan worden. Als het hier al aan ligt, weet iemand wat nieuwe anti-zink kleppen kosten incl. montage ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik ken het fenomeen maar ben wel van mening dat het te wijten is aan een defect in het veersysteem. Ofwel, vervuiling, bollen leeg, etc. etc. Het is dus zeker geen ‘producteigenschap’ of ‘volgens ontwerp’!
De xant van mijn ouwelui kent het probleem ook, maar dat is niet altijd zo geweest. Na een onderhoud aan het veersysteem (voorraadbol op druk en verse LHM) was het probleem minder, maar nu weer aanwezig zoals voorheen. Het probleem gaat in dit geval ook gepaard met het moeizaam omhoog komen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bartjes schreef:Even zonder grappen (we zijn ook een tijdje verder sinds laatste antwoord), als ik ‘s ochtends start, wacht ik netjes totdat de stop-lamp uit gaat. Als ik vervolgens wegrijdt, en rem binnen 50 meter, dan werken m’n remmen zeer “binair”. Hiermee bedoel ik dat ze of niet remmen of zeer fors, niets ertussen.
Na 150 meter werken de remmen weer normaal. Misschien dat dit samenhangt met dat de achter-anti-zink klep het niet geheel goed meer doet en de achterkant bij uitschakelen dus inzakt. Tijdens de eerste meters rijden is de achterkant dus nog omhoog aan het pompen en pas als deze (bijna) op hoogte is, werken ook de remmen zoals bedoeld.Iemand enige suggestie ?
Ja. Het systeem eens héél goed (laten) ontluchten. Probleem klinkt bekend, ontluchten lost het meestal op.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
waterman771 schreef:Ja. Het systeem eens héél goed (laten) ontluchten. Probleem klinkt bekend, ontluchten lost het meestal op.
Zal ik binnenkort eens laten doen, de Xantia is van ‘t voorjaar toch weer aan een beurt toe, moet ik weer in de DS rijden (wat een straf ).
Tijdens het rijden is er echter niets te merken, dus heeft het tot die tijd niet zo’n hoge prioriteit, tenzij iemand me hier verteld dat het niet goed remmen elk moment zou kunnen optreden en niet alleen bij de eerste 50 meters ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.