Toch nog een bollen-vraag
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 30 december 2008 02:14 PM

Ik heb even snel een zoekertje gedaan, heb zelfs even onder de ‘tips’ van de IDDS gekeken (daar HP-technisch gezien de laatste IDDS-sen hetzelfde zijn als de CX), maar toch niet echt een antwoord kunnen vinden…

Dus:

- de voorraadbol (onder de drukregelaar verticaal) is 65 bar (dus IDDS, type RF…?)
- de liggende bol (achter radiateur) is je remaccu achter(?) en dus ook 65 bar?

Vreemd dat alleen zo’n lijstje is terug te vinden voor de IDDS, niet voor B/CX, zelfs de online lijsten van diverse leveranciers zijn hierin niet echt duidelijk..?!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 30 december 2008 02:19 PM
  [ # 1 ]

Voor een CX zijn dat twee dezelfde bollen , en die is gelijk voor elke drukregelaar , DS , CX , Bx , XM , XANTIA .........

Voor de remaccu van een DS is dit een ander verhaal , daar zitten de leidingen recht in de bol .


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 30 december 2008 02:22 PM
  [ # 2 ]

Probleem is dat beide bollen in mijn voiture zó vervuild/ verroest zijn dat ik geen typeaanduiding of drukstempel kan vinden…
Dus moet ik afgaan op wat lijsten en/of experts me zeggen..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 30 december 2008 02:28 PM
  [ # 3 ]
wbogaerts schreef:

Voor een CX zijn dat twee dezelfde bollen , en die is gelijk voor elke drukregelaar , DS , CX , Bx , XM , XANTIA .........
Voor de remaccu van een DS is dit een ander verhaal , daar zitten de leidingen recht in de bol .


Walter

75011 is het H-base bestelnummer

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 30 december 2008 03:09 PM
  [ # 4 ]
wbogaerts schreef:

75011 is het H-base bestelnummer

Tsjak…51 euro bruto!!

Ik heb ze voor 28 ex…  Laughing

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 30 december 2008 07:31 PM
  [ # 5 ]

En wie verkoopt dat voor die prijs Confused:

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 30 december 2008 09:07 PM
  [ # 6 ]

Er zijn maar weinig mensen uit mijn directe ‘Citroën’-omgeving die niet bekend zijn met het fenomeen Citroën-Piet in Almelo… Wink

Even een bevestiging op de eerder gestelde vraag; de horizontale bol is:

- hetzelfde als de hoofdbol en
- is de remaccu voor de achteras..?

Mvg

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 30 december 2008 09:37 PM
  [ # 7 ]
Pascal schreef:

Er zijn maar weinig mensen uit mijn directe ‘Citroën’-omgeving die niet bekend zijn met het fenomeen Citroën-Piet in Almelo… Wink

Even een bevestiging op de eerder gestelde vraag; de horizontale bol is:

- hetzelfde als de hoofdbol en
- is de remaccu voor de achteras..?

Mvg

Ja die zijn hetzelfde .

Neen de remaccu is voor de voorste remmen .

De achterremmen krijgen hun druk van de achterste veercilinders .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 31 december 2008 02:47 PM
  [ # 8 ]

Ik heb er eentje: RP 62 RF.

grappig dat dit dus een 62 bar bol is i.p.v. de voorgeschreven 65 bar..
Och 5% verschil…

moet ik er dus nog eentje bestellen voor de vervanging v/d remaccu en dan heb ik rondom alles nieuw!
Smile

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook