Vanavond van mijn werk weggereden. Brandt opeens het lampje van de accu konstant op mijn dashboard. Verschillende toepassingen werken niet meer (snelheid, richting aanwijzer, blower van verwarming etc.). Gelukkig deed mijn licht het nog wel zodat ik naar huis kon rijden. Het is nu te donker om het te controleren maar zou het een zekering kunnen zijn?
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Re: Acculampje brandt op dashboard
Roycosoepie schreef:Vanavond van mijn werk weggereden. Brandt opeens het lampje van de accu konstant op mijn dashboard. Verschillende toepassingen werken niet meer (snelheid, richting aanwijzer, blower van verwarming etc.). Gelukkig deed mijn licht het nog wel zodat ik naar huis kon rijden. Het is nu te donker om het te controleren maar zou het een zekering kunnen zijn?
Kan uiteraard aan veel zaken liggen, wat spontaan bij mij op komt is de dynamo/alternator die defect is.
Vertel er ook bij over welk type picasso het gaat, want deze info ontbreekt vaak sinds de xsara en de C4 picasso bij elkaar zitten.
Ik blijf het nog altijd een slecht idee vinden om de xsara picasso en de C4 picasso samen te zetten, de xsara picasso is technisch veel meer xsara dan C4 en omgekeerd, maar wie ben ik….
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Het is een Xsara Picasso 1.6i van 2000
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Tja, dan kan het nog steeds van alles zijn. Dynamo defect, zekering doorgebrand, noem maar op. Moet je toch echt even onder de kap duiken os als je niet zo technisch bent langs de garage. Doorrijden si geen optie, want waarschijnlijk laadt je accu niet of onvoldoende bij.
Heb je de originele of een after-market radio ?
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Orginele radio zit er niet meer in.
Heb hetzelfde voorgehad: was de alternator!
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
En was het duur?
€50 op de sloop
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Ik zou toch echt eerst de zekeringen controleren. Ik meen nummer 27, maar weet ‘t niet meer zeker…
Gr martijn
Hoi Martijn,
je had gelijk. Ik had hetzelfde idee maar gisterenavond was het al te donker. Dus vanmorgen gecontroleerd en wat bleek twee zekeringen (5 en 15 ampere) doorgebrand. Nieuwe gekocht en alles doet het weer. Ik moet sowieso over 100 KM weer een nieuwe beurt maar nu wordt het een stuk goedkoper.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.
Een goed uiteinde voor iedereen.
Acculaadlampje
LS,
Een ervaring die ik U niet wil onthouden.
Auto, Xsara Picasso 2000, 1.6
De accu deed het slecht. Vervangen door de dealer.
Later merkte ik dat het acculaadlampje bleef branden na het starten, maar na wat gas geven ging deze uit. En er waren wat meer onduidelijkheden over de werking van bepaalde elektrische zaken als de generator niet werkte..
De baliemedewerker van de Citroën dealer keek er naar en zei dat wel meer gebeurde maar ik kon er mee doorrijden. De dealer zelf was het daar niet mee eens. De auto werd met de testkast nagekeken. Met een man of drie stonden ze er omheen. Na een uurtje kwam de baliemedewerker mij melden da de generator defect was. Er moest een nieuwe in.
Met de auto naar de accu en generatorspecialist. Deze stelde vast dat de generator na het starten niet werkte maar na enig gasgeven gewoon zijn dienst deed. Advies van hem: zo laten.
Een dag later merkten we dat de ruitensproeierpomp niet functioneerde, vastgelopen. Nieuwe gekocht en geplaatst: geen effect. Toen iets gaan doen wat ik al eerder had moeten doen : zoeken naar de betreffende zekering. Het handboek geeft geen uitsluitsel over waar de ruitensproeierpomp gezekerd is.
Na controle van alle zekeringen bleek er één defect, een zekering waarbij aan de buitenkant niet te zien was dat hij defect was. Het was zekering F27 (5Amp.), benaming handboek BSI-accessoires.
Na vervanging van F27 bleek ook dat het acculaadlampje weer uitging na het starten en het pompje weer functioneerde. Geen bijzonderheden meer.
Dealers hebben verstand van elektriciteit dacht U?
MvG,
Fransz