Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
patje74 schreef:Dan hebben we wat anders gelezen.
Ongevallencijfers lijken de minister gelijk te geven. In 2003 kwamen 113 mensen om het leven bij ongelukken waarbij bestelbusjes betrokken waren. Niet zelden worden de busjes bestuurd door jonge, onervaren chauffeurs.
In dat artikel staat niet dat roekeloze chauffeurs de oorzaak zijn. Een van de potentiele (!) oorzaken zouden jonge, onervaren chauffeurs kunnen zijn. Als je andere artikelen op het internet er sinds sep 2003 (toen begon de discussie) er op na slaat, zie je dat ook belading en weggedrag van de busjes een grote factor zijn. Zelfs een ervaren chauffeur houdt een busje met belading in een slip bij 120 km/h niet onder controle.
TinusTussengas schreef:Deze maatregel gaat natuurlijk nergens over. Ja,ik heb me ook al eens geĆ«rgerd aan het gedrag van busjesbestuurders. Koeriers die haast hebben en op je bumper plakken enzovoorts. Ik neem aan dat iedereen die gevallen wel herkend. Maar als iedereen die gevallen herkend dan weet je ook dat er meer chauffeurs zijn die een snelheidsbegrenzer “verdienen”. Dure directie bakken,lease auto’s van vertegenwoordigers, en is het jullie al eens opgevallen hoe vaak er type 2 en 3 golfjes van de weg geplukt worden bij programma’s als Wegmisbruikers en Blik op de weg?. Kortom,dan moet je alles gaan begrenzen. Mochten ze busjes gaan begrenzen dan krijg je helemaal een zooitje op de weg. Behalve vrachtwagens die lange en langzame inhaalacties ondernemen,komen daar ook nog die busjes bij. Lijkt mij niet bevordelijk voor de doorstroming van het verkeer. Laat busjesrijders dan een soort verplichte rijvaadigheidstrainig volgen,waardoor ze meer verandwoordelijkheids gevoel krijgen en in de gaten krijgen dat het rijden met lading (of dat nou materiaal of mensen behelst) iets anders is dan rijden in een luxe wagen. Ookal leveren busjes tegenwoordig bijna gelijkwaardige prestaties als personen auto’s,het weggedrag is beduidend anders.
Mij lijkt het gewoon het beste als alles rechts moet rijden en ALLEEN nog BX’en aan de linkerkant mogen :fijnsturen
Klaar….PUNT
Overigens ben ik ook koerier…..maar nu ik met de Xant van Renz aan het rijden ben, GA je vanzelf wel naar de rechterkant. ops:
Met de TZD-turbo durf ik de uitdaging nog weleens aan met TDI’s of SDI’s e.d.
Maar ik ga dan zo snel mogelijk naar rechts na het passeren, terwijl ik wel door accelereer….meestal zie je die *petjes* dan vanzelf wel achter je verdwijnen
Soms zie je ze dan (met het schuim op de bek) hun middelvinger opsteken….die ik dan hartelijk begroet met dezelfde vinger
T’is zo fijn op de weg
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Handjes schreef:patje74 schreef:Dan hebben we wat anders gelezen.
Ongevallencijfers lijken de minister gelijk te geven. In 2003 kwamen 113 mensen om het leven bij ongelukken waarbij bestelbusjes betrokken waren. Niet zelden worden de busjes bestuurd door jonge, onervaren chauffeurs.
In dat artikel staat niet dat roekeloze chauffeurs de oorzaak zijn. Een van de potentiele (!) oorzaken zouden jonge, onervaren chauffeurs kunnen zijn.
Men zegt niet dat dit de oorzaak is, wel is duidelijk de bestuurders van busjes niet zelden (dus vaak) jonge en onervaren chauffeurs zijn.
Het is trouwens wel gek dat een regering die het volk op zijn eigen verantwoordelijkheden wil wijzen, nu zo’n maatregel wil nemen.
Handjes schreef:Zelfs een ervaren chauffeur houdt een busje met belading in een slip bij 120 km/h niet onder controle.
In omstandigheden waarin een busje bij 120 in een slip komt kan zelfs de ervaren chauffeur zijn Smart niet meer op de weg houden.
Handjes? Heb jij eigenlijk wel eens met een moderne bestelbus gereden?
Ik hoor je als maar klagen over starre achterassen en slippen. En dat terwijl dat de meeste ongelukken gebeuren doordat mensen domweg niet uitkijken en hem er bij een ander inschuiven…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik wil bij deze handjes wel eens een ritje aanbieden in mijn renault trafic l2h1 dci140
Het blijft toch eigenlijk van de zotte he, dan mag je straks met je C5 Break commercial maar 100 of als het daadwerkelijk ingevoerd gaat worden 80 terwijl de rest zonder toevoeging van het woord cammercial voorbij zoeft met 130
En dan mag een Vito 80km per uur terwijl dat een V-klasse gevuld met 8 personen wel 120 mag
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
laat ze in den haag nou eerst maar eens zorgen dat we uberhaupt sneller kunnen dan 20km/h op de snelweg.
erik wijngaarden schreef:laat ze in den haag nou eerst maar eens zorgen dat we uberhaupt sneller kunnen dan 20km/h op de snelweg.
kom eens wat vaker naar Limburg….
Dat we daar dan eens heel snel een straatrace meeting organiseren
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
nee, die bochtige bergweggetjes zijn te gevaarlijk om met mijn bus overheen te rijden.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dus… iedereen met een grijs-kenteken-wagen zijn auto maar laten omkeuren, BPM betalen en op geel kenteken door rijden. Vervolgens de achterbank er uit halen om weer ruimte te krijgen en de “grijsrijders” de gek aan steken op de snelweg!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
erik wijngaarden schreef:nee, die bochtige bergweggetjes zijn te gevaarlijk om met mijn bus overheen te rijden.
Waarom heb ik het gevoel dat er iemand hier in de maling wordt genomen….
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
erik wijngaarden schreef:ik wil bij deze handjes wel eens een ritje aanbieden in mijn renault trafic l2h1 dci140
Neem je dan ook kotszakjes voor jezelf mee? En een nieuw setje banden? En misschien een lakstift of 100? Gaan we voor de grap ook een Smart erbij huren en die ook flink aan de tand voelen. En ja, ik heb meer dan genoeg ervaring met driftende busjes en auto’s, dus vergelijkingsmateriaal genoeg. Mijn ervaring: hoe kleiner de auto, hoe beter corrigeerbaar.
Simpele Ziel schreef:Ik hoor je als maar klagen over starre achterassen en slippen. En dat terwijl dat de meeste ongelukken gebeuren doordat mensen domweg niet uitkijken en hem er bij een ander inschuiven…
Is dat zo? Wil ik nog wel eens zien. Ik denk dat de meeste ongelukken inderdaad daardoor ontstaan, maar dat je met een busje simpelweg het ongeluk minder goed kunt afwenden dan bij personenwagens. Want ook met personenwagens wordt roekeloos gereden hoor.
Het is inderdaad wel zo dat de ene bestel’bus’ niet met de andere te vergelijken is. Een caddy is gewoon een polo met kont. Een C5 Break Enterprise is gewoon een C5 natuurlijk. Dus die maatregel zal dan wel per type toegesneden moeten worden.
erik wijngaarden schreef:nee, die bochtige bergweggetjes zijn te gevaarlijk om met mijn bus overheen te rijden.
bergweggetjes….tss….LEGE SNELWEGEN, dat willen jullie toch allemaal???
Kom naar het zuiden!
Niet allemaal tegelijk, dan is het hier file…
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Handjes schreef:erik wijngaarden schreef:ik wil bij deze handjes wel eens een ritje aanbieden in mijn renault trafic l2h1 dci140
Neem je dan ook kotszakjes voor jezelf mee? En een nieuw setje banden? En misschien een lakstift of 100? Gaan we voor de grap ook een Smart erbij huren en die ook flink aan de tand voelen. En ja, ik heb meer dan genoeg ervaring met driftende busjes en auto’s, dus vergelijkingsmateriaal genoeg. Mijn ervaring: hoe kleiner de auto, hoe beter corrigeerbaar.
ik denk dat ik het snot uit je ogen rij. jij in de smart, ik in mijn bus. zeg het maar.. assen of zandvoort ?