De deur zat vastgevroren en toch doortrekken en toen zij de deurkruk knak.
Mijn vraag is dit makkelijk te vervangen, hoe? en wat heb ik nodig.
Alvast bedankt
Rene.
Nooit doortrekken. Als je de deur open krijgt trek je waarschijnlijk je deurrubbers kapot!
Deurgreep vervangen is volgens mij nie zo heel moeilijk. Zelf nog nooit gedaan, maar ik denk dat de binnenbekleding er dan af moet. En dan van binnen uit met raam dicht loshalen en opletten hoe het stangetje vastzat.
Nou heb ik toch ook wel eens flink lopen sjorren aan zo’n deurkruk toen ie vastgevroren was, maar ik heb ‘m nog nooit af weten te breken… respect
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is dat een BX kwaal dat de deuren vastvriezen?
Ik heb pas m’n deurgrepen vervangen door gespoten exemplaren.
(dus heb er nu een aantal over )
Het is niet echt moeilijk, maar wel effe pielen.
-Je deurpaneel moet eraf.
-Dan moet je het plastic wat op de deur geplakt zit op een aantal plaatsen insnijden (wel later weer dicht plakken)
-Dan moet je ter hoogte van de slotvanger het stangetje losmaken, bij de voordeuren moet je dan aan de buitenkant (“kopse” kant van de deur) een dopje loshalen, bij de achterdeuren moet je even in de deur kruipen.
-Dan dat stangetje uit z’n houder trekken (omhoog) d.m.v. de huls van binnenuit vast te houden en dan je deurgreep even open doen.
-Dan het stangetje naar boven halen om hem uit de deurgreep te halen.
-Dan de 2 moertjes van de deurgreep zelf losmaken en je kunt hem uit je deur halen.
Succes ermee!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Volgens mij is het meer een kwestie van slecht ingevette rubbers (hier ook hoor). Ik heb het laatst zo opgelost: deur aan de andere kant proberen (die ging toen wel open) en vanuit binnen uit open doen/subtiel schoppen.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Invetten kan je het beste met?
Arjan Verkade schreef:Invetten kan je het beste met?
Volgens mij zuurvrije vaseline…..
Maar ik heb die rubbers nog nooit ingevet, en heb nergens last van
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:Arjan Verkade schreef:Invetten kan je het beste met?
Volgens mij zuurvrije vaseline…..
Maar ik heb die rubbers nog nooit ingevet, en heb nergens last van
Precies zuurvrije vaseline, en s’winters je auto niet door een wasstraat of gewoon wassen helpt ook
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Arjan Verkade schreef:Is dat een BX kwaal dat de deuren vastvriezen?
Het is een oude-auto-kwaal. De huid van de rubbers wordt poreus, waardoor de rubbers vocht vast houden.
Zie de tips hierboven…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Inderdaad.
Ik heb mijn voordeuren ingesmeerd met vasaline. Geen problemen.
Nu wilde ik net toen ik bij mijn werk wilde wegrijden geprobeerd mijn achterdeur open maken i.v.m. spullen die ik op de achterbank kwijt wilde, nou die kreeg ik dus bijna niet open.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
BasisBIX schreef:Ik heb pas m’n deurgrepen vervangen door gespoten exemplaren.
(dus heb er nu een aantal over )
Het is niet echt moeilijk, maar wel effe pielen.-Je deurpaneel moet eraf.
-Dan moet je het plastic wat op de deur geplakt zit op een aantal plaatsen insnijden (wel later weer dicht plakken)-Dan moet je ter hoogte van de slotvanger het stangetje losmaken, bij de voordeuren moet je dan aan de buitenkant (“kopse” kant van de deur) een dopje loshalen, bij de achterdeuren moet je even in de deur kruipen.
-Dan dat stangetje uit z’n houder trekken (omhoog) d.m.v. de huls van binnenuit vast te houden en dan je deurgreep even open doen.
-Dan het stangetje naar boven halen om hem uit de deurgreep te halen.-Dan de 2 moertjes van de deurgreep zelf losmaken en je kunt hem uit je deur halen.
Succes ermee!
Dat dopje waar je op doelt zit er bij sommige modellen niet. Daar moet je met een dopje (8 geloof ik) gewapend vanuit het portier het stangetje losschroeven.
Pas op, dat zal zwaar gaan want ze hebben het boutje flink in de blauwe loctite gezet.
Ich bin ein Breaker
veertien E-tje schreef:
Precies zuurvrije vaseline, en s’winters je auto niet door een wasstraat of gewoon wassen helpt ook
Ik zweer bij siliconenspray. Dat werkt toch net even wat beter als het bijvoorbeeld regent en daarna gaat vriezen. Ik heb met bevaselineerde deuren toch al een aantal malen aardig voor joker gestaan.
Siliconenspray heb ik pas nog gebruikt, daarna de auto afgespoten in de wasbox, geen centje pijn met dichtvriezen of wat ook.
Wel opletten dat je alleen op de deurrubbers spuit en niet op de deuren of het ijzer zelf.
(is er eigenlijk ook zuurhoudende vaseline…?)
Ich bin ein Breaker
Ik heb op mijn rubbers nu ongeveer 1 bus siliconespray leeggespoten, maar ‘s ochtends als het ‘s nachts gevroren heeft heb ik nog steeds een beetje moeite ze open te krijgen. Ga toch maar eens kijken naar die vloeibare spuitvaseline. Al geeft dat wel meer troep…...
Iedereen bedankt voor de info, ik heb vandaag bij de sloop een handgreep losgeschroefd (koud) .
Het stangetje zat inderdaad met een boutje vast.
Rene
Autofan schreef:Ik heb op mijn rubbers nu ongeveer 1 bus siliconespray leeggespoten, maar ‘s ochtends als het ‘s nachts gevroren heeft heb ik nog steeds een beetje moeite ze open te krijgen. Ga toch maar eens kijken naar die vloeibare spuitvaseline. Al geeft dat wel meer troep…...
Of misschien is het tijd voor een nieuw rubber…
Ich bin ein Breaker