Dit onderwerp zal wel al verscheidene keren de revue gepasseerd zijn…maar ik kan het zo 1,2,3 niet vinden.
Ik sta op het punt een DS 23 pallas te kopen. Ik heb een optie op 2 auto’s. Beide met LPG. Echter;
Één met injectie en 5 bak en de ander met carburateur en ook 5 bak.
Wat is onderhouds vriendelijker / minder gevoelig / goedkoper bij reparatie.
Graag snel advies want ik heb niet veel tijd meer en dan moet de knoop worden doorgehakt.
Alvast bedankt!!!!!!!!!
wat ik al had; 2cv6 / visa GT / GSA / CX / XM / Xsara Picasso…..en nu eindelijk….een DS23 pallas uit 1972. Oh ja..en nog een Grand C4 Picasso!
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Carburateur of injectie
vleugels2cv6 schreef:Wat is onderhouds vriendelijker / minder gevoelig / goedkoper bij reparatie.
Een carburateur. kort en krachtig.
Maar IE rijdt erg fijn, is sneller en zuiniger.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb ervaring met beide ..
heb nu een injectie, en zodra ik op benzine rij merk ik een wereld van verschil met kracht en snelheid, qua onderhoud (10km beurt) ben je iets langer bezig om bv je kleppen te stellen maar dat valt opzich ook wel weer mee .. heb nog geen rare situaties gehad met mijn injectie, en zolang ik op gas rij gebruik ik de injectie niet..
Maar ben je geen knutselaar en een gas rijder neem dan zonder injectie !, aan de injectie heb je toch niets met gas, en als je onderhoud laat doen is het misschien ook goedkoper qua man uren
maar vooralsnog geen nare ervaring met injectie vooral op benzine niet
suc6 met de keuze!, en we willen foto’s zien als je de dame in bezit heb !
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
bedankt tot zo ver. Ik neem morgen nog even contact op met CitroAdvies (Peter van der Laan) heeft destijds onze XM helemaal vanaf kale carrosserie weer helemaal opgebouwd en hier en daar verbeterd. Prima gozer.
Ik kan wel klussen maar helaas te weinig tijd nog maar hiervoor. Injectie is i.d.d. meer PK etc. Maar zal de carburateur versie niet ook goed van de plek komen? Rijdt de injectie soepeler? mooier te doseren?
Ik hab lang geen carburateur citroen meer gereden (laatste was een Visa GTI…..dat was een heftig bakkie).
wat ik al had; 2cv6 / visa GT / GSA / CX / XM / Xsara Picasso…..en nu eindelijk….een DS23 pallas uit 1972. Oh ja..en nog een Grand C4 Picasso!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Uit de eerste hand kan ik je meedelen dat een 23 carburateur ook prima van zijn plek komt….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Helemaal met DriverD eens: ook als je wilt opschieten op de Autobahn of payage is een 23 met carburateur een prima auto. Maar belangrijker - zoals ook Lupolo stelt: als je op gas rijdt omzeil je het injectiesysteem en rijd je dus sowieso met een carburateur. Zit er dus geen enkele winst in de injectie-versie, anders dan een wat complexer onderhoud.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wacht effe: een IE heeft een véél gunstiger gevormd inlaattraject dan een carbu. Hier van heb je op LPG wél winst!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Daar zit dan weer 1 groot nadeel aan: Door het langere inlaatspruitstuk heb je bij backfire een veel grotere klap, waardoor ook meestal dat genoemde inlaatspruitstuk van de motor af geblazen wordt…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar een goed afgestelde IE zal niet backfire´ren….
Die van mij heeft het noooit gedaan. op 100.000 km
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nee, alleen rijden er in het dagelijks leven ook minder goed afgestelde en onderhouden IE’s rond, en die backfiren wel
Citroen!