Mijn vader heeft me weleens verteld dat ie ooit, zo’n 25 jaar geleden ofzo, een “Eend coupé” heeft gebouwd.
Wat wil het stomme toeval?
Ik kwam in Arnhem deze Eend coupé tegen vlakbij het centrum, in de buurt van Boulevard Heuvelink.
De foto’s aan mijn vader laten zien en hij zegt dat het deze inderdaad is die hij gebouwd is.
Hij zei dat zijn creatie toen opnieuw gekeurd moest worden, en dat kan kloppen met deze: er zit een kenteken van 1984 op, terwijl de datum eerste toelating 1979 is. Rond 1983-1984 moet mijn vader deze inderdaad gebouwd hebben.
Hij heeft hem toen gemaakt in opdracht van de eigenaar van viswinkel Overmeer in de Augustijnenstraat in Nijmegen. De auto staat volgens RDW nu alweer een dikke tien jaar op een andere tenaamstelling.
Nu staat deze eend geparkeerd op een plek die vrijwel zeker voor de deur is van waar de huidige eigenaar woont, maar ja, aanbellen en dit verhaal vertellen is ook zoiets…
Is de eigenaar misschien een forummer of kent iemand deze auto of eigenaar? Misschien leuk als ie dit verhaaltje leest.
Dat is een mooi stukje huisvlijt, foto’s van de achterzijde?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Heb ik niet gemaakt, misschien nog eens doen…
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Grappig ja, ik zou toch gewoon even aanbellen, waarschijnlijk vindt de huidige eigenaar dat ook juist wel leuk (lijkt mij)
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Idd. gewoon aanbellen.
Als ik de eigenaar zou zijn, dan zou ik het prachtig vinden om in contact te kunnen komen met de bouwer van deze 2cv.
Je rijdt bewust in zo’n eend.
Leuk hoor.
Jeroen
Idem dito, gewoon effe aanbellen man.
Lid van CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vincent van de wal schreef:wel leuk maar zijn deze orgineel van uit de fabriek?
Nope…
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Wat heb je toch een bijzondere Vader Mathijs.
Ik zou idd even bij de mensen aanbellen als ik jou was, eens zien hoe verbaast ze zullen zijn als je ze verteld dat je Vader deze kreatie zelf geboud heeft.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Misschien een ontmoeting regelen met jouw vader en de huidige eigenaar, zullen ze beide wel kunnen smaken denk ik.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
eXpelliarMus schreef:Wat heb je toch een bijzondere Vader Mathijs.
Ik zou idd even bij de mensen aanbellen als ik jou was, eens zien hoe verbaast ze zullen zijn als je ze verteld dat je Vader deze kreatie zelf geboud heeft.
Ja, zijn eerste auto was dan ook een gloednieuwe Mehari, begin jaren 70.
Daarna heeft ie nog een nieuwe Ami gehad….En een nieuwe Acadiane….
Had ie die maar allemaal bewaard…
Maar het bouwen van zo’n eend is nog het meest bijzonder.
Ik ben alleen bang dat ze me misschien niet geloven als ik daar ga aanbellen.
Maar, misschien als ik tactisch vraag of die eend ooit toevalligggggg niet van en visboer is geweest - wat ze zouden moeten weten - kom ik gelijk al geloofwaardig over.
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Wat voor een reden zou je kunnen hebben om met zo`n leugen daar aan te bellen? Ik heb een ruime fantasie, maar kan er even niets bij bedenken…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Die auto staat een beetje in een halve achterbuurt, en toen ik die foto’s maakte stond er al een vrouw voor het raam van het huis waar de eigenaar woont, te kieken met een blik van: waarom maakt die schooier foto’s van mijn eend.
- Xsara Scootertje.
Matthijs2006 schreef:Die auto staat een beetje in een halve achterbuurt, en toen ik die foto’s maakte stond er al een vrouw voor het raam van het huis waar de eigenaar woont, te kieken met een blik van: waarom maakt die schooier foto’s van mijn eend.
Dat was je moment geweest om het te vragen.
Van mij hoeft het allemaal niet zo nodig.
Mijn vader vindt het al genoeg dat hij weet dat die auto nog rondrijdt.
- Xsara Scootertje.
Mooi, slotje er op dan maar.
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
heeft je pa nog fotos van het bouwsel (in progress)?
maak je n kopietje, das misschien wel leuk om langs te gaan en te geven aan de huidige eigenaar.