hallo,
ik heb van mij 1.4i uit 1991 beide buitenste ashoezen kapot nou heb ik hier gelezen dat je de homokineet uit elkaar kan halen ik heb het geprobeerd maar hij geeft geen krimp.
Ik heb wel originle hoezen gehaald (zijn van dik rubber) ivm slechte passing van imitatie hoezen.
is er iemand die er een fototje van heeft of een tang om de hoes te spreiden, omgeving bilthoven
zx 1.8I, automaat, leder airco
Yep, tenzij natuurlijk die hoes al te lang kapot was en de kineet inmiddels pokpokpok doet in bochten
de homokineten zijn nog goed, de hoezen zijn ook minimaal kapot , klein scheurtje erin
Je krijgt de hoezen er niet omheen zonder de as eruit te halen. Vergeet NIET ook de keerringen te vervangen waarmee ze de bak ingaan… Je krijgt er spijt van als je dat niet doet…
Vraagje tussendoor: kan bij de ZX de homokineet niet van de as af? Daarmee kun je de as gewoon in de bak laten zitten, dat werkt wel zo handig als je hulp hebt.
Ich bin ein Breaker
mwah, het is veel handiger die homokinet in elkaar te laten zitten. Vor jehet weet flikkert er een naaldkager uit…
Een as kun je echt in 10 minuten eruit hebben, wel zorgen dat je dop 35 hebt…. en dat je je bak afgetapt hebt.
Die assen heb je er in 20 minuten uit en als je voorzichtig bent met uit en in brengen dan hoef je de keeringen ook niet te vervangen.
Linker is een stuk makkelijker dan de rechter.
Als de homokineet stuk is vervang ik altijd de hele as.
+ - 60 euro per stuk op de sloop en en 90 euro gerevi.
C3 Pluriel 2003
p.s. er zijn in de handel ook plakhoezen, dan snij je de oude weg en dan schuif je de nieuwe er zo omheen, zonder te demonteren, ik heb zelfs vroeger wel eens een een ashoes opengesneden en daarna geplakt bmet locktite
C3 Pluriel 2003
Razkin,
die link die je stuurde op die foto zit een hele andere homokineet als op mijn ZX.
Bij mij zit er nog een verdikking daar waar de as in de homokineet gaat
gompy58 schreef:mwah, het is veel handiger die homokinet in elkaar te laten zitten. Vor jehet weet flikkert er een naaldkager uit…
Een as kun je echt in 10 minuten eruit hebben, wel zorgen dat je dop 35 hebt…. en dat je je bak afgetapt hebt.
Maar alles wat erbij komt kijken - het is een stuk handiger als de as kan blijven zitten hoor.
Naaldlagers zitten in de tripode, niet in de homokineet?
Ich bin ein Breaker
Hallo .
Ik weet niet hoe dat bij een zx zit ,
maar bij een xm kun je de homokineet van
de as halen.
Deze zit er mt een soort borgveer op vast.
m.a.w dan kan de as aan de versellingsbak kant blijven zitten.
Wellicht heeft de zx dat ook.
groet Gert.
Dit is van m’n ZX 16V. Heb nog niet eerder een as gezien van een automaat dus daar zit dan een verschil in…
Oddball schreef:Razkin,
die link die je stuurde op die foto zit een hele andere homokineet als op mijn ZX.
Bij mij zit er nog een verdikking daar waar de as in de homokineet gaat
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
1.4 kun je de homokineet er echt niet 123 afhalen helaas.
Spidan unifit hoezen passen prima. Oude bitterlemmonfles bodem eraf snijden deze om homokineet (trechter). fles goed invetten. As hoes binnenste buiten keren, dan boven kaarsen of ander vuur opwarmen totdat die warm en soepel word (niet te dicht op vuur anders smelt die).
Grote opening (homokineet kant). Nu schuif je de grote opening eerst en duw je hem zo over de homikineet. Dan kun je hem weer omkeren en vast zetten.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
..of je dompelt de nieuwe hoes vooral even een halfuurtje in heet water.
Voor de rest: zie de post hierboven.
Met een beetje stoeiwerk is die hoes in een uurtje of twee weer gefikst.
Succes!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Heet water kan ook maar dan wel in een plastictas oid dat die niet nat word want water en vet verdragen elkaar slecht
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard