Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
EW schreef:Arjan Verkade schreef:LPG verhaal even over het hoofd gezien, dat zou zeker een goed punt zijn.
Maar dan kom je in totaal wel op een behoorlijk kostenplaatje van tegen de 4000 euro om op LPG te rijden.Aangezien de Turbo 2 nu ook voorlopig niet meer belastingvrij wordt, wordt dat ook minder aantrekkelijk
Zou je die dan misschien op deze manier op G3 gekeurd kunnen krijgen? (ik weet niet hoe de eisen daarvoor precies zijn geformuleer, maar kan me voorstellen….)
Als je nog een kat toevoegt dan zal hij de eisen voor G3 wel kunnen halen denk ik. Ik heb echter begrepen dat een pre 1997 type goedkeuring voor een motor/installatie een onderzoek + certificaat van 1500,- euro met zich mee brengt bij de RDW….
Dat maakt het weer minder interessand. Daar gaat je G3 korting…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er zit tegen de 400 euro verschil per jaar in voor de wegenbelasting.
Dus met een jaar of 4 is het terugverdient…
Ben bang dat dat voor veel mensen toch wat lang is
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja Arjan, wanneer exit je dat Peugeot misbaksel nou eens? Je hebt nu een echte citroen om in rond te rijden. En van de oprengst van de xsara kan je mooi een lasfonds oprichten…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Xsara is niks waard en raak je aan de straatstenen niet kwijt…
Rijdt goedkoop en betrouwbaar en kan de CX extra waarderen
Kan je vast niet voorstellen, maar ik vind het na dik jaar 4 nog steeds een prima auto.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het zal best een prima auto zijn… dat geloof ik direkt. Dat is over het algemeen ook niet wat ik op die moderne autos aan te merken heb…. het is meer…. het gebrek aan… uhmmm inspiratie…
Maar dat je de CX extra waardeert daardoor is wel waar. Maar, een tip, koop een Audi 80 ofzo… dan weet je pas het verschil te waarderen .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
of een vw golf 2 die verlaagd is gheheh
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ooit in een Audi 80 (nieuw model) gereden (voordat ik zelf de Xsara had) maar was toen nog best te doen.
De Xsara heeft natuurlijk niet zo’n mooie lijn als de CX en de techniek is allemaal redelijk standaard en minder spannend.
Toen mijn CX liet APK keuren bij aankoop bij een merkloze garage was het personeel ook zo’n beetje bang voor de techniek maar ze vonden het wel een mooie auto natuurlijk, zelf zouden ze er niet aan beginnen.
De dubbele luchthoorn maakte ook meer indruk dan bij de gemiddelde auto
Maar zelf vind ik de coupé lijn wel erg mooi ook
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Jij vond een audi 80 te doen? Daar zit volgens mij helemaal geen vering op…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
In die bouwjaren zaten er standaard nog banden met relatief hoge wangen op, niet van die elastiekjes zoals tegenwoordig
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
sans-pareil schreef:Jij vond een audi 80 te doen? Daar zit volgens mij helemaal geen vering op…
Daarbij is het nog gruwelijk duur ook. Wat ze vering noemen bij Aldi kost per kant domweg 500 euro. Ex. Doe mij dan maar bollen….
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Volgens mij kan je bij een tachtig de veren gewoon vervangen door een stuk pijp, ik kan me niet voorstellen dat je het verschil zou voelen. Mijn schoonvader had lange tijd een Audi 80 1.8s, wat was dat ding knijterhard zeg.
Maar goed, genoeg over audi’s. Daar is het enige nieuwe onder de zon sinds NSU en de quattro de DSG bak is, en dat is weer een ding van meneer Kegresse en die werkte, juist ja, bij Citroen..
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Maar weer eens een fototje zo op de vroege zondagavond…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die velgen staan er écht goed onder
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
tja als ze eronder zouden liggen zou het helemaal geen gezicht zijn
wit staat de sv ook niet verkeerd trouwens. ideetje? geeft wel een heel cleane look
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja die velgen ben ik ook wel over te spreken. Heel misschien doe ik nog een keertje dezelfde in 17 inch. En misschien in mat zwart.
En nee, CX’en doen het ‘t beste in ‘t zwart. Daarom is ie ook zwart. Zo hoort ‘t.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!