Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
erik wijngaarden schreef:ik denk dat ik het snot uit je ogen rij. jij in de smart, ik in mijn bus. zeg het maar.. assen of zandvoort ?
Ik heb het niet over snelheid, maar over uitwijkmanoevres, remtesten, etc. Snelheid boeit me niet.
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
het ging hier toch over snelheids begrenzen ?
parkeer die smart in de bus…:D
Volgens mij kun je de smart dan nog keren…:D
Even OT: heb wel een leuk idee wat ik ooit nog wel met een smart ga uitvoeren: touw aan de voorbumper, over de ” auto” naar achteren leggen en aan een boom binden. Dan volle mep optrekken, kijken of ie omrolt…
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
erik wijngaarden schreef:het ging hier toch over snelheids begrenzen ?
Ja, precies. Daarom zal er weinig gebeuren met jouw bus als je netjes onder de 100 blijft . Wat zijn de specs eigenlijk? Koppel, 0-100, leeggewicht, pk/kg?
Of heb je je busje aangepast ?
Handjes schreef:erik wijngaarden schreef:ik denk dat ik het snot uit je ogen rij. jij in de smart, ik in mijn bus. zeg het maar.. assen of zandvoort ?
Ik heb het niet over snelheid, maar over uitwijkmanoevres, remtesten, etc. Snelheid boeit me niet.
Handjes vliegt zonder manouvres en remmen over een circuit, knap
Maarre zullen we het dan realistischer maken? door bijvoorbeeld 12 postzakken a max 10 kilo erin te leggen?
De ongelukken met bedrijfswagens gebeuren bijna allemaal in de stad en niet op de snelweg, en wat speelt daar de grootste rol? Zicht! daar doe je weinig aan met snelheidsbegrenzers…
Maarre over busjes en wegligging gesproken:
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Simpele Ziel schreef:Handjes vliegt zonder manouvres en remmen over een circuit, knap
Kijk, jij snapt het! Tip: http://www.slotemakers.nl/
Totaal aantal Berichten: 27930
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik geloof dat ik het met begrenzen niet helemaal eens ben
dat er te vaak als idioten in die busjes gereden ben ik het wel mee eens
100 is te langzaam zeker als het rustig is
dan ben ik denk nog meer voor een busjes rijbewijs
maar dan bijvoorbeeld alleen als je het busje beroepsmatig rijdt
zodat niet meteen elke onervaren bestuurde in zo’n busje gezet wordt en maar rond kan scheuren
zo pak je niet alle ervaren bestuurders die gewoon wel normaal hun werk doen.
zo is het toch ook met E (aanhanger) rijbewijs gegaan?
je ziet nu nog relatief weinig zwarte aanhangers die veel gevaarlijke dingen doen naar mijn idee, maar helaas zijn ze er wel natuurlijk
je kan wel alles gaan begrenzen, als het nu bij de busjes begint rijden we over 10 jaar in alle auto’s met een begrenzer, dat zie ik nog even niet zitten…
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Handjes schreef:erik wijngaarden schreef:het ging hier toch over snelheids begrenzen ?
Ja, precies. Daarom zal er weinig gebeuren met jouw bus als je netjes onder de 100 blijft . Wat zijn de specs eigenlijk? Koppel, 0-100, leeggewicht, pk/kg?
Of heb je je busje aangepast ?
hehe begin je nu al terug te krabbelen ?
koppel is 310 nm @ 1750 rpm
135 pk
1850 kilo schoon aan den haack
1-100 weet ik zo niet, maar het gaat best vlot.
ik ben het er wel mee eens om busjes te begrensen op bijv 120 - 130 km want het komt helaas vaak voor dat ze 180 of nog harder gaan en daar gewoon niet voor gemaakt zijn en er ongeluken gebeuren
citroenc2 schreef:ik ben het er wel mee eens om busjes te begrensen op bijv 120 - 130 km want het komt helaas vaak voor dat ze 180 of nog harder gaan en daar gewoon niet voor gemaakt zijn en er ongeluken gebeuren
Er zijn maar weinig auto’s die wel gemaakt zijn omk die snelheden te rijden…klinkt eigenlijk ook wel stom he, “je ziet maar al te vaak dat ze 180 rijden terwijl dat ze daar niet voor gemaakt zijn”... Zoiets als, iets werkt te goed?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
een gewone auto is nog gestromlijnd een busje niet en die heeft dus veel meer last van wind
Handjes schreef:Mijn ervaring: hoe kleiner de auto, hoe beter corrigeerbaar.
Suzuki Wagon R—> Citroen C5… Weet je ‘t zeker??
citroenc2 schreef:een gewone auto is nog gestromlijnd een busje niet en die heeft dus veel meer last van wind
Een beetje weldenkend persoon gaat ook geen 180 rijden wanneer die voelt dat er zijwind is
Bovendien is een smart niet veel gestroomlijnder dan een traffic/vivaro/primastar etc
Maar ik denk dat het gros van de commentators niet vaak in een busje hebben gereden..gezien de argumentatie..
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
en de volgende stap is zeker de personenauto.
ik word doodziek van die hele big brother mentaliteit
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Simpele Ziel schreef:citroenc2 schreef:een gewone auto is nog gestromlijnd een busje niet en die heeft dus veel meer last van wind
Een beetje weldenkend persoon gaat ook geen 180 rijden wanneer die voelt dat er zijwind is
Bovendien is een smart niet veel gestroomlijnder dan een traffic/vivaro/primastar etcMaar ik denk dat het gros van de commentators niet vaak in een busje hebben gereden..gezien de argumentatie..
Ik heb vaak zat in busjes gereden. Sommige durfde ik amper harder dan 100 mee omdat ik dan bang was dat ze uit elkaar vielen en andere (ford transit bv) reed je net zo relaxed mee als een personenauto. Ook zicht was prima.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX