hallo iedereen das weer even geleden
Maarja met een zx heb je zoveel plezier dan vliegt de tijd
Maar mijn zx voelt zich niet helemaal jovel afgelopen week kwamen we uit Rotterdam en er kwam een hoop stoom onder de motorkap vandaan ik kijken wat bleek een slang lek jammer helaas dan maar vervangen, zo gezegd zoo gedaan maar daar begon de ellende ik heb nu dus het probleem dat me thermostaat op me dashboard in het rood slaat dus direct motor uit en motor kap openen en me motor is gewoon koel en niks geen vreemde zaken te herkennen alleen dat me kachel niet heet word en das koud met dit weer hij is ook gewoon goed ontlucht, heeft iemand een idee waar ik mee te maken heb????
ZX 1.4
ZX 2.0 16V
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik denk dat je thermostaat kapot is en niet opent. Je koelvloeistof is wel nog op niveau neem ik aan. Vervang die thermostaat zo snel mogelijk of laat dat doen en geen afstanden rijden tot dat gebeurt is want je motor wordt nu niet goed gekoeld.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
of niet goed ontlucht
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
En die thermostaat geeft die slang ook al kapot gekregen.
Thermostaat best als eerste aanpakken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
zo een thermostaat kost 7 euro ongeveer
Motorolie al gecontroleerd op smurrie en het koelwater op olie?
Ook even een doek tegen de uitlaat houden tijdens het lopen en dan kijken wat daar inzit.
C3 Pluriel 2003
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik denk die thermostaat gewoon ...
Nou tis nu even afwachten
ik heb vandaag me zx naar de dokter gebracht in afwachting van, aankomende maandag wordt er een nieuwe thermostaat in geplaatst
okee ik had het zelf ook gekund maar dan geen garantie als er onverhoopt wat mis gaat dus ga nu 2 dagen door het leven zonder me zx aan me zij want helaas waren er vandaag geen onderdelen voor de hand ik hou jullie op de hoogte
ZX1.4
ZX 2.0 16V
Nou daar zijn we weer met een update
De Thermostaat van me zx is vervangen koste 15 € bij de dealer in Vlissingen
Dus toen kwam het ontluchten en ja daar ging het mis mijn citroen zx heeft een lekke koppakking de halve garage stond blauw en me zx liep zoo beroerd als wat maar heb wel besloten me koppakking te laten vervangen in goed overleg met de monteur hij kon het niet met zekerheid zeggen maar naar alle waarschijnlijk heb ik morgen mijn zx weer terug met een nieuwe koppakking
Greetz ZX 1.4
ZX 2.0 16V
Ja met dit koude weer is het oppassen. Volgens mij vind een motor t niet zo fijn om s,ochtens met -5 gestart te worden. Maar ik hoop voor je dat alles weer goed gaat werken met die nieuwe koppaking.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Mozeskriebel, slechts 15 euro voor ene thermostaat incl. plaatsen? Das spotgoedkoop.
En wat dat niet fijn starte betreft bij -5, als de boel is onderhouden en je gaat gelijk rijden met max half gas dan is er niets aan de hand.
Het zijn juist de twijfel gevallen die nu nat gaan.
Ja gompy58 dit was inclusief montage bij de kwik-fit in Middelburg
Hulde voor deze monteurs ze hebben ze 2 dagen het zweet gewerkt om mij zx weer beter te krijgen en tis ze gelukt Gisteren omstreeks 3 uur werd ik gebeld dat ik me zx kon ophalen al glimmend straalde hij me tegemoet nu is even weer het het vertrouwen terug winnen in de zx maar blij ben ik zeker
Greetz ZX1.4
ZX 2.0 16V
gompy58 schreef:Mozeskriebel, slechts 15 euro voor ene thermostaat incl. plaatsen? Das spotgoedkoop.
En wat dat niet fijn starte betreft bij -5, als de boel is onderhouden en je gaat gelijk rijden met max half gas dan is er niets aan de hand.
Het zijn juist de twijfel gevallen die nu nat gaan.
Ja daar heb je zeker gelijk in. Maar ik weet wel dat mijn motor t niet fijn vind om koud te starten. Hij hangt dan heel slecht op t gas en schakelt beroerd.
Maar ben blij dat je auto weer goed is. Ik hoop voor je dat t zo nog lang mag blijven.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
*
mijne schakeld koud ook echt zwaar en gas geven heeft die geen zin in.. rustig rije moet ik dan dus ( wat weer koppakkingen bespaard )
Als je bij koude heel moeilijk kunt schakelen, dan adviseer ik je om je schakelstangetjes te vervangen.
Die stangetjes hebben een rubberen kern. Als die zo’n beetje op zijn en ze zijn dan ook nog steen koud dan krijg je de wagen heel lastig in de 1e en verder. Ik heb ze vervangen en sinddien als een mes door boter.
Kost een paar tientjes en het is het waard.
@TS, je hebt de koppakking laten vervangen bij de kwikfit????
Het moet niet veel gekker worden. Je hebt iig wel lef en vertrouwen
Bij mij schakelt hij met een koude motor ook moeilijk, als de motor warm is het stukken beter. Ik dacht eerst dat de bak gewoon wat minder werd, maar zouden dat dan ook de schakelstangen zijn? En je bedoeld dan die stangetjes achter op de versnellingsbak (1.8 8v)