1 van de 2
 1 2 Volgende > 

DS kijken?
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 712

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 01 januari 2009 05:00 PM

Eerst de allerbeste (Citroen) wensen.

Dan: Ik speel met de gedachte om zaterdag as. naar deze DS te gaan kijken. Kent iemand deze voiture? Volgens mij stond de auto een paar maanden geleden nog op Marktplaats, maar weet ‘t niet zeker.

http://www.hofman.nl

Ik heb al gebeld. Er zit een klein scheurtje in de bestuurdersstoel en achterbank. Verder is de auto volgens de garage okee. Beetje onduidelijk over de apk. 10-2010, verderop 7-2010.

Groeten,
Ruud.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  

Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 963

Gepost: 01 januari 2009 05:11 PM
  [ # 1 ]

Hoi,
Ik ben weleens in Leek ze hebben leuke dingen voor leuke Prijzen en Frans is niet hun specialiteit.

Ik weet niet hoe bekend je bent met roestkevers rond de Dames. Maar dat moet je terplekke vast gaan stellen: Buitendrorpels, bodem, kofferbak. Dat komt op de foto;s niet uit. Ik zie wel linker dakrand iets vreemds, een lichte rand. Dat is niet origineel. Ook lijkt de linker deurrubber onder wat los te laten.
als t chassis hard is dan kan de prijs en kwaliteit ok zijn: een slordige blije DSpecial. Maar motor en chassis maken t plaatje pas af,

iemand meenemen kan nooit kwaad.

D.

.komma

Profiel  

GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1659

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 01 januari 2009 05:21 PM
  [ # 2 ]

Het zal de trouvaille van het jaar zijn als die scheurtjes in de bekleding het enige is wat eraan mankeert!

Zo op de foto’s te zien zijn er ook wat verschillende kleuren groen….

Neem de aankoopbrochure mee, als je lid bent van de ID/DS club en neem iemand mee met verstand van de D of laat de auto keuren….....koop geen kat in de zak. Veel geluk gewenst! love

We zien je vast terug als het wat wordt…....

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  

pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 679

Gepost: 01 januari 2009 05:31 PM
  [ # 3 ]

Re: DS kijken?

rf schreef:

Eerst de allerbeste (Citroen) wensen.

Dan: Ik speel met de gedachte om zaterdag as. naar deze DS te gaan kijken. Kent iemand deze voiture? Volgens mij stond de auto een paar maanden geleden nog op Marktplaats, maar weet ‘t niet zeker.

Groeten,
Ruud.

Ik denk dat ik deze een paar maanden terug heb bekeken samen met een vriend, stond toen ergens in Drenthe bij Hoogeveen te koop volgens mij. We hebben hem toen bekeken en in gereden, dorpels etc zag er op het oog goed uit maar een beetje verder kijken was het niet best, veel tectyl en zaken waren weggewerkt voor het oog. de kofferbak en dan metname t gedeelte waar de nummerplaat op zit was erg rot. Re-achterscherm is kunsstof Li dacht ik ook.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11780

- Xantia TD SX
Gepost: 01 januari 2009 05:42 PM
  [ # 4 ]

Ik zie op de foto’s ook:

De remafstandindicatie is defect (schijf mist), en de tunnelbekleding is brak. Roest in de kofferbak moet goed bekeken worden. Waarom ligt het reservewiel achterin? Die hoort onder de motorkap. Inspectiepunt! Rechterachterdeur heeft een afwijkende kleur groen. Ook hier: kun je zien waarom? En dan nog de dakrand binnen: is die frips? Want inderdaad zit er zo te zien een gore kitrand buitenop. Dat is even wat me aan de foto’s opvalt…

That said: ik ken wel veul ranzigere ID/DS-en (de mijne…  Surprisedops: ) dus even goed/serieus kijken kan gerust de moeite waard zijn!!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Dirkman
> 900 berichten

Gepost: 01 januari 2009 06:20 PM
  [ # 5 ]

Het is ook geen 8.000 auto. dus er zal wellicht iets aan mankeren.
Maar dan kun je er best veel rijplezier aan beleven. En groen kan best.

kijken lijkt me zeker de moeite waard, wellicht peter 72 vragen waar precies verder gekeken is, en dat zelf nogmaals inspecteren.

.komma

Profiel  

pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 679

Gepost: 01 januari 2009 06:26 PM
  [ # 6 ]

Ik meen mij te herinneren dat de vorige eigenaar vertelde dat een tijd lang met iets nats achterin had gereden of de auto had gestald. In ieder geval was de achterkant zo rot dat aan beide zijkanten er geen verbinding meer in het chassis zat. Je kon dus het helemaal heen en weer bewegen. Daarnaast was meen ik rechtsachter het laatste gedeelte van de kokerbalk weggerot en werd dit gecamoufleerd met tectyl.

Profiel  

Dirkman
> 900 berichten

Gepost: 01 januari 2009 06:31 PM
  [ # 7 ]

Er kan dus wat afgedongen worden!

.komma

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11780

- Xantia TD SX
Gepost: 01 januari 2009 06:57 PM
  [ # 8 ]
Dirkman schreef:

Het is ook geen 8.000 auto. dus er zal wellicht iets aan mankeren.
Maar dan kun je er best veel rijplezier aan beleven. En groen kan best.

kijken lijkt me zeker de moeite waard, wellicht peter 72 vragen waar precies verder gekeken is, en dat zelf nogmaals inspecteren.

Dat bedoel ik ook niet Wink . Maar ik geef maar even aan wat mij op de foto’s opvalt en wat ik daarom meteen zou checken.

Ik zou gewoon gaan kijken: dat kan geen enkel kwaad! Je houdt in ieder geval een referentiepunt over, das ook wat waard!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

rf
> 700 berichten

Gepost: 01 januari 2009 07:08 PM
  [ # 9 ]
pete72ds schreef:

Ik meen mij te herinneren dat de vorige eigenaar vertelde dat een tijd lang met iets nats achterin had gereden of de auto had gestald. In ieder geval was de achterkant zo rot dat aan beide zijkanten er geen verbinding meer in het chassis zat. Je kon dus het helemaal heen en weer bewegen. Daarnaast was meen ik rechtsachter het laatste gedeelte van de kokerbalk weggerot en werd dit gecamoufleerd met tectyl.

Als die achterzijde idd zo verrot is, hoe is die dan door de apk gekomen?
Of is dit geen afkeurpunt?

We hebben besloten zaterdag te gaan kijken. Morgen zou ik nog even bellen of de auto er daadwerkelijk staat. Zal ik tevens even vragen de auto niet vast even te starten, want bij zo’n ijskoude start wil ik zelf bij zijn Wink

Profiel  

rf
> 700 berichten

Gepost: 01 januari 2009 07:29 PM
  [ # 10 ]

Goeie tip, bedankt. Gaan we zeker doen. Dan moeten we vroeg op pad, want vanuit Zoetermeer ist 223 km. Maar we maken d’r gelijk een dagje van. Even Groningen in.

Aanvullende vraag: De aangeboden DS staat op gas. Hoe is het stellen van de kleppen daarvan? Met voelermaatjes of met die plaatjes?
Dat eerste heb ik regelmatig gedaan is dus geen punt, met die plaatjes heb ik geen ervaring. Ik neem toch aan dat die kleppen regelmatig gesteld moeten worden.

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7315

- SM 2.7 carb
Gepost: 01 januari 2009 07:37 PM
  [ # 11 ]
rf schreef:

Goeie tip, bedankt. Gaan we zeker doen. Dan moeten we vroeg op pad, want vanuit Zoetermeer ist 223 km. Maar we maken d’r gelijk een dagje van. Even Groningen in.

Aanvullende vraag: De aangeboden DS staat op gas. Hoe is het stellen van de kleppen daarvan? Met voelermaatjes of met die plaatjes?
Dat eerste heb ik regelmatig gedaan is dus geen punt, met die plaatjes heb ik geen ervaring. Ik neem toch aan dat die kleppen regelmatig gesteld moeten worden.

op gas iets vaker afstellen (om de 7000km is zat). werken met voelermaatjes. in/uit laatklep 0.15 om 0.20 meeste zetten ze 5/100 ruimer ivm gas dus 0.20 om 0.25 Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

rf
> 700 berichten

Gepost: 01 januari 2009 07:42 PM
  [ # 12 ]

Dank. Prettige info tot zover. Ben benieuwd wat ik zaterdag aantref.

Profiel  

Dick Kampen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 178

- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Gepost: 01 januari 2009 09:54 PM
  [ # 13 ]
pete72ds schreef:

Vandaar misschien het reservewiel achterin voor de foto’s .....(?)

Maar idd geen gekke prijs al moet je rekenen dat er bijna altijd wel werk is in deze prijsklasse! Vaak zijn de reparaties duurder dan als je meteen een goede auto koopt voor meer, maar je kan dan wel meteen DS (of ID) rijden…dat is over het algemeen de keus die je maakt.
Zeer zelden ben je de mazzelaar die een perfecte D koopt rond deze prijs..maar je weet maar nooit…

Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…

Profiel  

GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1659

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 01 januari 2009 11:50 PM
  [ # 14 ]
rf schreef:

Met voelermaatjes of met die plaatjes?

think

Misschien is het verstandig je nog wat in te lezen op het forum over de technique van de Citroën D? Kan géénszins kwaad…....

Neem iemand mee, die WEL thuis is in de D…...

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  

Dirkman
> 900 berichten

Gepost: 02 januari 2009 11:26 AM
  [ # 15 ]

van de chterwielophanging naar achteren is in principe niet dragend. Dus daar mag wel wat aan mankeren om de apk alsnog te kunnen trotseren.

Natuurlijk is dit een redelijk standaard Ds roestpunt en kun je er veel reparatie Materiaal voor vinden. ls de lange balken goed zijn, en de krikpunten,, , , 

succes

.komma

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook