Haha!
Mercedes maakt een prototype naar een Citroën in productie…
Nou jongens… eerlijk is eerlijk… Het lijkt een beetje op de C4 coupé met die achteruit geknakt en die lampjes zo… Maar laten we niet vergeten…. Audi had in de jaren 80 al zo’n geknakte achteruit op hun Audi 100 Avant en later op hun A2. Mazda heeft het ook gehad op hun vorige 3 deurs 323F. Dus erg origineel was Citroën niet toen ze dit op de C4 Coupé gingen toepassen. Wie aapt wie nou na? Let’s face the fact’s,Citroën is niet meer de meest inovatieve of opvallende autofabriekant van weleer. Met de C6 gaat het wel weer de goeie kant op. Als ze het nu nog aandurven om HP in een mooie opvallend vormgegeven middenklasser te stoppen (met een gewicht zo rond de 1000 kg)..........
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Blueduck schreef:[miereneuk mode] de 323f is alleen als 5-deurs op de markt geweest (type ba). die met de geknikte achterruit en 3 deuren is een 323. Wist ik allemaal ook niet, maar mn vriendin rijdt zo’n f, en af en toe moet daar wel eens wat aan gebeuren voor de apk, en de sloperij die dan voorziet in de onderdelen vertelde mij dit. [/miereneuk mode]
Je hebt dus gelijk als je zegt dat de c4 niet de eerste is met zon achterruit. Alleen bij dit specifieke plaatje moet je toch toegeven dat je dan niet gelijk aan een ster denkt!?
ops: Ja klopt van die Mazda…323f is 5 deurs…Ik bedoelde dus de 3 deurs. En die foto lijkt idd niet gelijk op het merk met de ster en heeft zelfs iets weg van een C4. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat Citroën zelf al niet origineel is met die achteruit…
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
hanzz schreef:was gister op het nieuws dat ding is blijkbaar afgeleid van een of andere soort vis
Dat was de DS (snoek) toch ook :
ZX1.4i schreef:hanzz schreef:was gister op het nieuws dat ding is blijkbaar afgeleid van een of andere soort vis
Dat was de DS (snoek) toch ook :
In de persinformatie linkt Mercedes dit “ding” aan de koffervis.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
TinusTussengas schreef:Nou jongens… eerlijk is eerlijk… Het lijkt een beetje op de C4 coupé met die achteruit geknakt en die lampjes zo… Maar laten we niet vergeten…. Audi had in de jaren 80 al zo’n geknakte achteruit op hun Audi 100 Avant en later op hun A2. Mazda heeft het ook gehad op hun vorige 3 deurs 323F. Dus erg origineel was Citroën niet toen ze dit op de C4 Coupé gingen toepassen. Wie aapt wie nou na? Let’s face the fact’s,Citroën is niet meer de meest inovatieve of opvallende autofabriekant van weleer. Met de C6 gaat het wel weer de goeie kant op. Als ze het nu nog aandurven om HP in een mooie opvallend vormgegeven middenklasser te stoppen (met een gewicht zo rond de 1000 kg)..........
Mij was het vooral te doen om de ruit met de knik in combinatie met de vorm van de achterlichten. Bij geen enkele van de modellen die je aanhaalt was de gelijkenis zó treffend als hier bij de Bionic/C4.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
ja dat is net de C4 :photo
Als citoen mekanieker sta je nooit alleen.
:kots
wat dachten jullie dan van dit stukje autogeschiedenis:
Het produceren aan de lopende band is volgens de broers de enige juiste manier om massaal te kunnen produceren. In 1919 worden eerst enkele nieuwe modellen, gebaseerd op eerdere Opel auto’s, op de markt gebracht. In de jaren daarop wordt er sterk bezuinigd en de plannen worden gesmeed om daadwerkelijk aan de lopende band auto’s te gaan produceren. Al het aanwezige kapitaal wordt aangewend en een omwenteling staat voor de deur: Opel start definitief met lopende band- en dus massaproductie. Maar met welke auto?
De consument is verrast als zij in 1924 kennis kan maken met de “Laubfrosch” (boomkikker), een vlot ogende auto, maar wel met een sterke gelijkenis met een model van Citroën, de 5CV. De lopende band productie start en twee jaar later zijn er al 10.000 auto’s gebouwd. Citroën is allerminst gecharmeerd van de Laubfrosch en daagt Opel voor de rechter. De rechter vindt dat er inderdaad sprake is van plagiaat en Opel verliest in eerste instantie het proces, maar gaat in hoger beroep. Opel moest wel een kopie van de 5CV maken, want bleek onvoldoende budget te zijn om een geheel nieuw model te maken en dus werd bewust het risico gelopen dat Citroën maatregelen zou nemen tegen Opel. Bij het slepende proces benadrukt Opel de verschillen tussen de Laubfrosch en de 5CV. De Laubfrosch is groen, de 5CV geel. Ook zijn er – zij het geringe – technische verschillen. De rechter stelt uiteindelijk Opel in het gelijk en de problemen zijn verleden tijd.
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
hoezoo plagiaat?
ik zat gisteren achter een japans model. vaop 100 mtr afstand leek de achterkant zuiver op een mercedes.
pas toen ik op 20 mtr zat ,zag ik dat het een toyota was.
zo dus ook met de huidige generatie fransosen.
alleen door die hele buitenproportionele double chevron, kan je herkennen dat het een citroen is.
wat mij betreft zijn alle auto’s tegenwoordig zowat gelijk, lelijk en is het strijkbouten tijdperk voorbij.
ook qua qwaliteit zijn er weinig slechte auto’s meer, zelfs de skoda is degelijk geworden.
maar ja wat wil je, alle fabrikanten zijn aan elkaar gekoppelt middels fusie’s ed.
mitchibutie met bmw en ook zoiets als jaguar en daimler, en weet ik veel, zelfs de volvo is geen volvo meer, want daar hangt geregeld een VW motor in.
Saab Scania is ook weer van een ander merk, dus lood om oud ijzer.
je koopt een citroen, en vervolgens blijkt hij voor 80 % uit een peugeot te bestaan.
greets van wup:die het allemaal worst is
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
kreazyV8wuppo schreef:.......alleen door die hele buitenproportionele double chevron, kan je herkennen dat het een citroen is.
Daar is met de nieuwe C6 gelukkig verandering in gekomen, dat is in mijn ogen een typische Citroën met het bijbehoorende karakter.
kreazyV8wuppo schreef:hoezoo plagiaat?
ik zat gisteren achter een japans model. vaop 100 mtr afstand leek de achterkant zuiver op een mercedes.
pas toen ik op 20 mtr zat ,zag ik dat het een toyota was.zo dus ook met de huidige generatie fransosen.
alleen door die hele buitenproportionele double chevron, kan je herkennen dat het een citroen is.wat mij betreft zijn alle auto’s tegenwoordig zowat gelijk, lelijk en is het strijkbouten tijdperk voorbij.
ook qua qwaliteit zijn er weinig slechte auto’s meer, zelfs de skoda is degelijk geworden.
maar ja wat wil je, alle fabrikanten zijn aan elkaar gekoppelt middels fusie’s ed.
mitchibutie met bmw en ook zoiets als jaguar en daimler, en weet ik veel, zelfs de volvo is geen volvo meer, want daar hangt geregeld een VW motor in.
Saab Scania is ook weer van een ander merk, dus lood om oud ijzer.je koopt een citroen, en vervolgens blijkt hij voor 80 % uit een peugeot te bestaan.
greets van wup:die het allemaal worst is
1. Mitsubishi heeft nooit iets met BMW te maken gehad, wel met Mercedes.
2. Daimler is gewoon de sportieve divisie van Jaguar.
3. Volvo gebruikte destijds vooral Renault-motoren, en geen Volkswagentjes.
Je hebt het hier trouwens over samenwerkingsverbanden, en dat is totaal iets anders dan het plagiaat waarover het in dit draadje gaat. Samenwerkingsverbanden zijn economisch een noodzaak geworden om de concurrentie de baas te kunnen en te overleven. Ze bieden bovendien ook het voordeel dat constructeurs van de know-how van andere constructeurs kunnen profiteren. Het akkoord tussen BMW en PSA om gezamenlijk een nieuwe kleine benzinemotor te ontwikkelen, kan voor PSA alleen maar voordeel opleveren, want de Fransen zijn geen uitblinkers als het op benzinemotoren aankomt. Voor mij zijn deze samenwerkingsverbanden geen probleem, zolang de auto’s geen eeneiïge tweelingen worden.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
robb schreef:wat dachten jullie dan van dit stukje autogeschiedenis:
Het produceren aan de lopende band is volgens de broers de enige juiste manier om massaal te kunnen produceren. In 1919 worden eerst enkele nieuwe modellen, gebaseerd op eerdere Opel auto’s, op de markt gebracht. In de jaren daarop wordt er sterk bezuinigd en de plannen worden gesmeed om daadwerkelijk aan de lopende band auto’s te gaan produceren. Al het aanwezige kapitaal wordt aangewend en een omwenteling staat voor de deur: Opel start definitief met lopende band- en dus massaproductie. Maar met welke auto?
De consument is verrast als zij in 1924 kennis kan maken met de “Laubfrosch” (boomkikker), een vlot ogende auto, maar wel met een sterke gelijkenis met een model van Citroën, de 5CV. De lopende band productie start en twee jaar later zijn er al 10.000 auto’s gebouwd. Citroën is allerminst gecharmeerd van de Laubfrosch en daagt Opel voor de rechter. De rechter vindt dat er inderdaad sprake is van plagiaat en Opel verliest in eerste instantie het proces, maar gaat in hoger beroep. Opel moest wel een kopie van de 5CV maken, want bleek onvoldoende budget te zijn om een geheel nieuw model te maken en dus werd bewust het risico gelopen dat Citroën maatregelen zou nemen tegen Opel. Bij het slepende proces benadrukt Opel de verschillen tussen de Laubfrosch en de 5CV. De Laubfrosch is groen, de 5CV geel. Ook zijn er – zij het geringe – technische verschillen. De rechter stelt uiteindelijk Opel in het gelijk en de problemen zijn verleden tijd.
Wat Opel in 1924 deed, doet me heel sterk denken aan wat de Chinese autoconstructeurs anno 2005 doen : daar worden veel Europese en Japanse modellen schaamteloos gekopieerd zonder toelating. Een voorbeeldje van een gekopieerde Citroën :
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
beter goed gejat dan slecht verzonnen!
met de klok mee vanaf top links:
[list] 4 x Sm-sport,
2 x GS Camargue,
2 x GS coupé,
2x C4 coupé,
2x C-Airdream,
midden Camargue[/list:u]
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije