clarion radio foutmelding in de antidiefstal
kaereldegrootte
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75

Gepost: 01 januari 2009 10:32 PM

Tot groot ongenoegen heeft mijn autoradio het begeven. Confused  Even een korte mededeling dat er een foutmelding storing is in de antidiefstal modus. Even de accu los en alleen opnieuw dezelfde foutmelding. De Citro-dealer kon geen fouten vinden en vindt dat de radio stuk is. Elk type kan er in maar moet het front worden aangepast en is de radio niet bedienbaar vanaf het stuur en de instructies van de Navteq zijn niet te horen. (deed ik toch al niet, maar toch…) In het instructieboekje staat dat de radio specifiek bij de auto hoort en zo is beveiligd. Dus hoef ik dan niet te zoeken naar een occassie uit een sloper? Wie heeft hier ervaring mee en beter gezegd, wie weet een goede oplossing, zonder dat ik de hele zaterdag aan het werk ben of het klauwen met geld kost?
Trouwens, een voorspoedig en zwevend 2009 gewenst. Razz

Zweven is leven

Profiel  

TA34
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35

- C5 III
Gepost: 02 januari 2009 12:50 PM
  [ # 1 ]

In mijn XM ging ook de Clarion kapot, met stuurbediening, en bij ASD in Leiderdorp hebben ze een Pioneer radio ingebouwd, die ook aan de stuurbediening van de XM gekoppeld kon worden, dus bij XM kan het in ieder geval wel. Of iets soortegelijks al bestaat voor de C-5-III weet ik niet, moet je maar eens navragen.
Succes!

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7814

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 02 januari 2009 01:23 PM
  [ # 2 ]

Via een adapterkabel is het mogelijk om een aftermarketradio te monteren met behoud van de stuurbediening, en in sommige gevallen zelfs met behoud van het informatiedisplay. Ook moet het volgens mij mogelijk zijn om via de telefoon-mute functie de speaker van de navigatie door te lussen, maar zeker weten doe ik het niet.

Originele Clarion radio’s zijn inderdaad ‘getelecodeerd’, ofwel via de boordcomputer aangemeld zodat dezelfde radio in een andere auto niet bruikbaar is zonder tussenkomst van een dealer.

Het is voor zover is weet wel gewoon mogelijk de dealer een andere originele radio te laten monteren. Is echter wel een duur grapje.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

tmrrental
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105

Gepost: 02 januari 2009 03:58 PM
  [ # 3 ]

de clarion radio in de xm is niet auto gebonden hoor

nieuwe radio is nieuwe code en klaar

(code is zelfs aan te passen….)

weet niet hoe het bij c5 zit maar zal niet zo`n probleem zijn hoor

Profiel  

markwilts
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84

- C1 ambiance 3 drs
Gepost: 02 januari 2009 07:55 PM
  [ # 4 ]

een originele radio uit een “sloop"c5 is wel degelijk te monteren.

de radio wordt namelijk op het chassisnummer van de betreffende auto ingebracht.
als je zo’n radio inbouwd hoor je een luide pieptoon door het gewone geluid heen (redelijk irritant).

de auto moet dan even aan de lexia en daar kan het chassisnummer zo worden ingevoerd.

moet geen probleem zijn.

het enige probleem zal zijn om zo’n radio te vinden!

wij hebben er ook al meerdere gehad, maar deze hebben we allemaal opgestuurd voor reparatie, geen goedkope oplossing maar als een andere radio niet te krijgen is (nieuw bij citroen ook in backorder) houdt het op…

ik hoop dat je er wat aan hebt.

groeten mark

Profiel  

kaereldegrootte
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 januari 2009 08:07 PM
  [ # 5 ]

Enorm bedankt voor jullie reacties. Eerst dus maar een andere radio aangesloten. Het lijkt of deze pas echt uit gaat als het circuit zichzelf afsluit. Mwah…Dat betekent een “adapter” aanschaffen met de waarde van 100 euro? en waar te koop? Moet ook nog een omlijsting bij de dealer halen? Dat een ingebouwde radio, waar je zo gecharmeerd van bent bij aanschaf (stuurbediening, satnav via de radio en cd functie, was toen nog luxe) wordt na verloop van tijd een dompertje op het op zich lekkere rijden van de C5 (type 1). Maar zonder radio was het te stil…

Zweven is leven

Profiel  

markwilts
< 100 berichten
Rank

- C1 ambiance 3 drs
Gepost: 02 januari 2009 08:13 PM
  [ # 6 ]

adapter voor een c5 1 kost een paar euro.

pas in latere types kwam de grote stekker aan de achterzijde (ivm full can).

omlijsting weet ik niet uit mijn hoofd wat die kost maar dat zal ook nooit meer als een tientje zijn.

Profiel  

kaereldegrootte
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 januari 2009 11:31 PM
  [ # 7 ]

Bedankt, adapter via dealer of automaterialenzaak? Zoek ik wel uit.

Zweven is leven

Profiel  

markwilts
< 100 berichten
Rank

- C1 ambiance 3 drs
Gepost: 03 januari 2009 12:44 PM
  [ # 8 ]
kaereldegrootte schreef:

Bedankt, adapter via dealer of automaterialenzaak? Zoek ik wel uit.

maakt niet uit, dealer zal hem vast en zeker op voorraad hebben.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook