Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hahaha, slechte dag gehad vandaag, soms
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ambijajance schreef:Tjonge wat een gedoe of blauwe olie ooit wel of niet eens in een vliegtuig gebruikt is ja of nee, en of dat achterhaald is ja of nee. Feit is dat LHM denk ik NOOIT in een vliegtuig gebruikt is, dus daaruit zou je dan ook weer conclusies kunnen trekken als je deze lijn van beargumenteren gaat volgen. En het feit dat Citroen het nu zelf achterhaald vind, zegt mij al genoeg, gauw dumpen die groene troep….Oh nee, het dumpt zichzelf wel als het door je leidingkies en pakkingkjes gevreten heeft…
is dat nou dat blauwe spul?
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Weet ik niet maar hij heeft wel twee groene GFT bakken, misschien dat dat er wat mee te maken heeft.
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Twee bakken speciaal aangevraagd om die LHM in te lozen, is toch biologisch afreekbaar oid ?
ambijajance schreef:Twee bakken speciaal aangevraagd om die LHM in te lozen, is toch biologisch afreekbaar oid ?
absoluut niet, LHM=Klein Chemisch afval
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
eviltwin schreef:ambijajance schreef:Twee bakken speciaal aangevraagd om die LHM in te lozen, is toch biologisch afreekbaar oid ?
absoluut niet, LHM=Klein Chemisch afval
Hij is vergeten de [sarcasme_mode]...[/sarcasme_mode] tags te gebruiken
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Om het na een jaartje eens op te rakelen. Ik heb ook blauwe olie in mijn xantia en xm gehad. Maar slecht sturen bij kou. Dus eens een testje gedaan. 2 plastic bekertjes genomen, 1 half vol met lhm en de andere met smurfenolie. Nachtje in de vriezer en wat bleek? De lhm was dik vloeibaar, de smurfenolie kon ik ondersteboven houden voor 2 sec voor het eruit kwam!
Dus dat is wat minder. Bij Renard vonden ze dat een vreemd verhaal, maar ze zouden het testen. Nooit meer wat van gehoord, ook zelf niet achter aan gegaan.
Niets negatiefs over Renard, als er een garage is waar ik vertrouwen in heb is het Renard!!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Tjonge, alweer een myth busted dus!
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat is een heel aardig experiment! En tsja… ik heb de meerwaarde nooit echt begrepen. Bij normaal onderhoud is een HP-systeem op LHM doorgaans een degelijk systeem. Zoals Renard zelf al schrijft, de meeste problemen worden veroorzaakt door achterstallig onderhoud.
Maar ik had op zijn minst verwacht dat de eigenschappen van smurfjesmeuk vergelijkbaar zou zijn met LHM, en helemaal onder koude omstandigheden, wat Renard dus ook schrijft… Maar dat zal wel niet gebaseerd zijn op 14 jaar ervaring.
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
boukewerff schreef:Om het na een jaartje eens op te rakelen. Ik heb ook blauwe olie in mijn xantia en xm gehad. Maar slecht sturen bij kou. Dus eens een testje gedaan. 2 plastic bekertjes genomen, 1 half vol met lhm en de andere met smurfenolie. Nachtje in de vriezer en wat bleek? De lhm was dik vloeibaar, de smurfenolie kon ik ondersteboven houden voor 2 sec voor het eruit kwam!
Dus dat is wat minder. Bij Renard vonden ze dat een vreemd verhaal, maar ze zouden het testen. Nooit meer wat van gehoord, ook zelf niet achter aan gegaan.
Niets negatiefs over Renard, als er een garage is waar ik vertrouwen in heb is het Renard!!
Dat had ik niet verwacht… Hoe koud was je vriezer?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Misschien is het juist wel het hele idee, dat smurfenolie wat dikker is dan LHM. Daarmee houdt een slechter wordende pomp het langer uit. En andere interne lekkages zul je er ook mee verminderen.
En misschien is de dikte van de vloeistof wat minder van invloed op het veergedrag dan we veronderstellen?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Als dat zo is, waarom spreken de specialisten dan anders na 14 jaar ervaring? Waarom verbazen zij zich hier dan over en hebben ze geen verklaring klaarliggen?
Verder is de blauwe olie iets dunner dan LHM, waardoor de auto bij het starten sneller omhoog komt en tijdens het rijden beter stuurt en veert; vooral bij lagere temperaturen.
Ik denk dat blauwe olie vooral erg interessant staat.
Goed punt.
Ik vermoed overigens dat je met dunnere olie helemaal geen sneller omhoog komende hydropneumaten kweekt. Juist als de olie ouder en dunner wordt zie je dat ze amper meer omhoog komen.
Misschien de test eens herhalen in een pannetje warm water, en kijken welke olie het smeuiigst blijft?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat is moeilijk te testen.. dun en iets dunner..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Mmm, verwam ze au bain marie, en houdt ze tegelijk op de kop. Degene die het eerst klaar is met druppen is het dunst.
Ich bin ein Breaker