5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Het schrijftafel- vs. het GTi-stuur
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 januari 2009 09:50 PM
  [ # 61 ]

Een BX had natuurlijk eerst een type 1 dash met een ander stuur Wink
Een Sport had al een vergelijkbaar stuur als een 16v heeft.

Toen de BX type 2 kwam zat daar in het nieuwe interieur de schrijftafel. Maar als snel kwam ook de BX 16v met 16v stuur…
Dus ik weet niet of het echt achteraf bedacht is Wink
Ik denk dat de schrijftafel niet met het sportieve uiterlijk van de BX overkwam. Bij zulke modellen is het toch leuk om iets extra’s aan het interieur te doen om het sportieve door te laten lopen.

Een schrijftafel in een 16v vind ik gewoon weer niks.

Zo kijk ik er weer tegenaan Wink

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 januari 2009 09:54 PM
  [ # 62 ]
Arjan Verkade schreef:

Een BX had natuurlijk eerst een type 1 dash met een ander stuur Wink
Een Sport had al een vergelijkbaar stuur als een 16v heeft.

Toen de BX type 2 kwam zat daar in het nieuwe interieur de schrijftafel. Maar als snel kwam ook de BX 16v met 16v stuur…
Dus ik weet niet of het echt achteraf bedacht is Wink
Ik denk dat de schrijftafel niet met het sportieve uiterlijk van de BX overkwam. Bij zulke modellen is het toch leuk om iets extra’s aan het interieur te doen om het sportieve door te laten lopen.

Een schrijftafel in een 16v vind ik gewoon weer niks.

Zo kijk ik er weer tegenaan Wink

Is ook terecht. Maar ik vind het wel mooi juist dat het stuur en de kolom in de rechtuitstand 1 “geheel” zijn…

Zo achteraf verzonnen is dat stuur vast ook niet, maar het ziet er niet uit alsof het tegelijk met de stuurkolom is bedacht.

En trouwens een 16V is toch een andere wereld dan een 19TGD Breek Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 januari 2009 09:57 PM
  [ # 63 ]

Precies, ik denk dat Citroën het redelijk goed gedaan heeft om het juiste stuur in de juiste uitvoering te zetten Wink

GTi en 16v modellen zijn ook standaard zwart van binnen, past ook gewoon beter Cool

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook