25 van de 31
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
BX Rallye
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 02 januari 2009 11:13 PM
  [ # 361 ]

Best gaaf, wat doet dit nou met de ‘lijn’ van de auto? Kortom: Foto!!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 02 januari 2009 11:19 PM
  [ # 362 ]
knäckor schreef:

Best gaaf, wat doet dit nou met de ‘lijn’ van de auto? Kortom: Foto!!

Twisted Evil
Je wacht maar tot een meeting Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 02 januari 2009 11:26 PM
  [ # 363 ]

Jämmor Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 03 januari 2009 01:34 AM
  [ # 364 ]
BasisBIX schreef:
knäckor schreef:

Best gaaf, wat doet dit nou met de ‘lijn’ van de auto? Kortom: Foto!!

Twisted Evil
Je wacht maar tot een meeting Wink

Kom je op de CiFo voorjaarsmeeting? Dan ga ik alvast kwijl verzamelen Twisted Evil  Laughing

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 03 januari 2009 07:48 PM
  [ # 365 ]
Tjerk schreef:
BasisBIX schreef:
knäckor schreef:

Best gaaf, wat doet dit nou met de ‘lijn’ van de auto? Kortom: Foto!!

Twisted Evil
Je wacht maar tot een meeting Wink

Kom je op de CiFo voorjaarsmeeting? Dan ga ik alvast kwijl verzamelen Twisted Evil  Laughing

Ja, daar ben ik bij!  Wink

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 14 februari 2009 06:02 PM
  [ # 366 ]

Het is dan wel een beetje stil in dit topic, maar ik heb niet stil gezeten Wink

Omdat m’n huidige motorblok (62 pk, 4-bak, enkele carb.) een beetje veel olie lekt en omdat de koppeling soms slipt (heeft niks met elkaar te maken), ben ik op zoek gegaan naar een ander motorblok.

Eind januari heb ik er via het Peugeot-forum eentje gevonden die me wel wat leek.

Het is een motorblok uit een Peugeot 205 met 80 pk, een 5-bak en dubbele carburateurs. Ook is het blok volgens de verkoper al gereviseerd)

Zo was die toen ik hem gekocht had;




Inmiddels heb ik er al een hoop aan gedaan, maar er moet ook nog een hoop gebeuren.

Ik moet bijvoorbeeld nog de hele hydrauliek erop zetten.
En ook moet ik een beetje creatief freubelen met wat koelslangen, want daar zit wel wat verschil in tussen de BX en de 205.  (Zie slang+stang over het kleppendeksel. Er komt er nog 1’tje bij)


En zo staat het blok er nu bij;






Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 februari 2009 06:05 PM
  [ # 367 ]

Dat ziet er strak uit hoor! Ik hoop dat ie past, want ik heb ooit eens zo’n blok in een type1 bx14 willen beunen, maar kwam in de problemen bij het plaatsen op het subframe. Het bleek dat er een steun op een andere plek zat meen ik me te herinneren… ( is 15 jaar terug…)

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 14 februari 2009 06:24 PM
  [ # 368 ]
waterman771 schreef:

Dat ziet er strak uit hoor! Ik hoop dat ie past, want ik heb ooit eens zo’n blok in een type1 bx14 willen beunen, maar kwam in de problemen bij het plaatsen op het subframe. Het bleek dat er een steun op een andere plek zat meen ik me te herinneren… ( is 15 jaar terug…)

Een 4-bak blokken uit een Peus. 104-205, Talbot Samba etc. hebben een iets smallere steun aan de passagierskant. (i.t.t de 5-bak blokken)  Maar de 4-bak BX blokken hebben altijd die bredere steun gehad.  Very Happy

Wel is de voorste steun aan de bestuurderskant iets anders, dus moet ik daar de oude steun die straks uit de auto komt, gebruiken.  De achterste steun van de bestuurderskant is gewoon hetzelfde.  Wink

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 14 februari 2009 07:20 PM
  [ # 369 ]

Iek viend gail!

Je bent lekker bezig man! ik mag dat graag zien zo’n opgepoetst blokje Very Happy de vetlap uit mijn 16V mag ook wel eens zo schoon worden, maar dan moet ie er eerst uit.

Het blokje in de HY is ook mooi groen Very Happy dus qua kleur zit je wat mij betreft goed Wink

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat, “effies” 18PK scoren is altijd leuk natuurlijk!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 14 februari 2009 09:24 PM
  [ # 370 ]

Mooi blokje! En als het eenmaal loopt kan de BX haar rally uiterlijk ook beter waarmaken Cool

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 14 februari 2009 10:20 PM
  [ # 371 ]
Mechuccio schreef:

Iek viend gail!

Je bent lekker bezig man! ik mag dat graag zien zo’n opgepoetst blokje Very Happy de vetlap uit mijn 16V mag ook wel eens zo schoon worden, maar dan moet ie er eerst uit.

Het blokje in de HY is ook mooi groen Very Happy dus qua kleur zit je wat mij betreft goed Wink

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat, “effies” 18PK scoren is altijd leuk natuurlijk!

idem

Dat verschil zul je wel duidelijk gaan merken. Dan word het zowaar nog een vlotterik. Lijkt me ook dat dit motortje een veel levendiger karakter heeft met die dubbele carburateurtjes. Ik ben benieuwd wat dit gaat worden.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 februari 2009 12:02 PM
  [ # 372 ]

mooi werk!

Ziet er goed en mooi uit! mijn bedoeling was bij mijn sport blok ook zo mooi gepoetst enzo…. helaas heb ik het geduld er niet voor. Rolling Eyes  (komt misschien nog wel)

18 pk winst en een versnelling meer ! klinkt goed!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 15 februari 2009 01:00 PM
  [ # 373 ]

Daar is dus dat blokje gebleven, had er al iets over gelezen in verkoop draadje op peugeot forum.

Succes ermee!

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 15 februari 2009 09:35 PM
  [ # 374 ]

ziet er goed uit, lijkt wel nieuw. hopelijk gaat de inbouw zonder al te veel problemen maar dat is je wel toevertrouwd denk ik , succes.
leuk kleurtje trouwens ben ik ook mee bezig maar dan in geel.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 15 februari 2009 09:49 PM
  [ # 375 ]

Op zo’n manier kun je wel erg goed zien wat een idioot geconstrueerd motortje dat is!

Profiel  
 
 
25 van de 31
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook