Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dag Ruud,
De achterkant, met name de kofferbak en de binnenschermen achter, zien er op de foto’s niet fris uit. Neem iemand met veel verstand van de DS mee of laat hem keuren bij een goede DS-garage.
APK-verloopdatum kan je checken op RDW-site, als je het kenteken weet. Het is sowieso interessant om het meest recente APK-keuringsrapport te bekijken. Zo zie je wie de auto gekeurd heeft er of er toen aandachtspunten waren.
Succes!
Citroen!
Dick Kampen schreef:
Maar idd geen gekke prijs al moet je rekenen dat er bijna altijd wel werk is in deze prijsklasse! Vaak zijn de reparaties duurder dan als je meteen een goede auto koopt voor meer, maar je kan dan wel meteen DS (of ID) rijden….
De vorige eigenaar vroeg er toen minder dan 3000 voor en dat was al te veel vond ik.
DriverD schreef:Dag Ruud,
De achterkant, met name de kofferbak en de binnenschermen achter, zien er op de foto’s niet fris uit. Neem iemand met veel verstand van de DS mee of laat hem keuren bij een goede DS-garage.
APK-verloopdatum kan je checken op RDW-site, als je het kenteken weet. Het is sowieso interessant om het meest recente APK-keuringsrapport te bekijken. Zo zie je wie de auto gekeurd heeft er of er toen aandachtspunten waren.Succes!
Dago (en anderen) dank voor alle tips tot nog toe. Vrijdag gebeld, maar er bleek inmiddels een andere belangstellende mij voor te zijn.
Nu had ik op MP een vergelijkbare (prijsstelling) DS gezien in Haarlem.
Op de foto’s zag de snoek er zeer redelijk uit, alleen geen foto’s van het interieur. Die kreeg ik na contact met de eigenaar gisteren doorgemaild. Zag er ook zeer redelijk uit.
Vanochtend dus met een uitdraai van de IDDS-club en wat eigen punten op papier naar Haarlen. Vrouwtje ook mee.
In de straat aangekomen, zagen we de snoek al staan en het bleek al heel snel dat ie op de foto’s veel mooier was dan in het echt.
Met de eigenaar erbij de lijst van de club afgelopen. Rechter achterscherm goed geroest. Deuren waren nieuw stond in de adv. Die zagen er dan ook goed uit. Rechter voorscherm roest, maar viel mee.
Linker voorscherm ook flink roest aan de randen en al eens (lelijk) geplamuurd. Linker achterscherm minder erg dan rechts achter.
Kofferbak was nieuwe bodem ingelast. Maar aan de beide zijkanten veel tectyl
Het dak: Randen hiervan waren grof ingekit.
Toen interieur. Hoezen over stoelen en bank. Voorstoelen zaten goed, niet echt ingezakt. Achterbank idem, maar daar erg vies. De eigenaar vertelde er een fiets in te hebben vervoerd met vieze ketting en al op de bank. Tja…
Onder de matten gekeken, dat was droog, maar de rubberen mat zat vast(gekit). Dat vond ik vreemd.
Toen gevraagd de motor te starten. Volgens de advertentie moest dat probleemloos op gas en benzine vanwege 1-2-3 onsteking.
Maar hij wou niet lopen. Startmotor ging wel goed rond en even wilde ie aanslaan, maar dat was het. De eigenaar zei geen sleutelaar te zijn en geen kennis van de techniek te hebben.
Nu ben ik geen monteur, maar ook geen leek, dus de kap open en even de verdeelkap opengemaakt. Die bleek erg vies van binnen. Zat ten eerste erg los op het huis en van binnen erg vet, zodat ik vermoedde dat de kap ook niet erg goed op het huis afsloot. Daarnaast bleken er van de 4 contacthoeken er 3 erg geoxideerd te zijn. Bij een verdere blik in de machinekamer ontwaarde ik veel (vette) bedrading lelijk door elkaar heen lopend, een zekeringkastje zonder afdekkap en verder veel vet op allerlei plaatsen.
De contacten in de verdeelkap heb ik nog even schoongemaakt, maar mocht voor het starten niet baten.
We zijn vervolgens afgehaakt met een ervaring rijker en illusie armer.
Eens te meer heb ik hieruit geleerd dat bieden op MP eigenlijk weinig zin heeft. De auto zien en er de tijd voor nemen heeft veel meer zin, maar dat zullen er hier velen beamen.
Heeft deze dag dan verder nog wat opgeleverd? Ja. Dat Haarlem een mooie stad is. Met veel mooie oude pandjes.
Maar bovenal - Dago:
Bij het vertrek naar huis zag ik een mooie lichtblauwe Panhard Dyna voorbijrijden. Effe zwaaien en raampje open om die mooie 2-cylinder te horen.
Het was weer een nuttige zaterdag.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hoi Ruud,
Aan de ene kant jammer, maar toch goed dat je bent gaan kijken. Voor ik mijn eerste DS kocht (ongeveer 20 jaar geleden) had ik er enkele 10-tallen gezien.
Goed nieuws: Er zijn nog meer DS-en te koop…
Met de Panhard hebben we veel plezier, het blijft een prachtig apparaat!
Citroen!