Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
We hebben vandaag een c35 busje gekocht met een 2500 dieselmotor, 5-bak en 51000 kilometer.
Voor de marktplaatsers onder ons, het is die uit Groningen uit 1990.
We hebben proefgereden en het viel niet tegen, de bus voelt technisch zeer stevig aan en de motor klinkt ook nog keurig. Alleen moet T.z.t. het stationair toerental een beetje omlaag gebracht.
De bus is ongelooflijk knetterhard en nagenoeg vrij van roest, enkel wat oppervlakkige blaasjes en slecht overgekwast.
Het plan is dat we de bus in het voorjaar omgebouwd hebben tot kampeerbusje.
De inrichting wordt goeddeels zelf gemaakt en moet een oude caravan als donor dienen voor de kussens, de koelkast en het keukentje.
Het busje krijgt een eenvoudige inrichting maar wel met gevoel voor stevigheid, dus geen 1,5mm triplex op gammele latjes…
Morgen wordt ze opgehaald door haar nieuwe baasje, dus dinsdag komen de fotootjes!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
vakantie plezier
Veel plezier ermee en wees er zuinig op.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Geweldig, mooi ding!
Je kan `m ook gebruiken om je Visa in te vervoeren
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hmmm das nog niet eens zo`n gek idee!
Alle informatie ten behoeve van een camperinterieur is van harte welkom, we zijn zelf al druk aan het brainstormen.
Dinsdag zijn we allebei thuis en gaan dan lekker poetsen en boenen op het interieur!
De buitenkleur zijn we het nog niet over eens, ik denk persoonlijk dat ie grijs met wit moet worden, gewoon netjes met de roller op een warme dag!
Gefeliciteerd.
Ik heb ooit een C35 bus ingericht als camper met een dinette, douche, warm en koud stromend water en een kachel.
Ik heb toen in ieder geval twee slimme zaken gedaan. Een verhoogt dak erop laten zetten (bij een zaak in Almelo) voor een stahoogte van 2.20 meter voor veel bergruimte en ik heb de dinette achterin op een vloerverhoging geplaatst (daar zit je of slaap je en dan heb je geen stahoogte nodig). Daardoor had ik onder die verhoogde vloer ruimte om een 160 liter watertank en een vuilwatertank van 100 liter op de vloer te leggen en das weer handig voor de gewichtsverdeling en handig als je ermee de wintersport in wil. Blijft je water gewoon vloeibaar, zolang je de kachel een beetje aanhoud.
Succes
jan.
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
We hebben al een deel van de inrichting opgescharreld…
Er belde gisteren een meneer n.a.v mijn advertentie op Marktplaats, die man was bezig met het leeghalen van een MB208D met James Cook Westfalia interieur, compleet met koelkast, boiler, kachel, aanrecht met Gasfornuis en spoelbak, kussens, banken, gordijnen, de hele rataplan!
Hij haalt ook alle kasten eruit!!
Dus met een beetje geluk kunnen we met wat aanpassingen zo de hele westfalia achterin de C35 schuiven.
Ik ga er van uit dat een en ander niet past en dat we dan toch ALLES zelf moeten bouwen.
@ jan met de chevy, had je een lange versie??
Nee, gewoon een standaardversie met drie meter laadruimte met de 2 liter benzine. Later heb ik er een diesel ingebouwd.
Ik heb geen digitale fotoos van deze auto en de gewone fotoos liggen ergens in huis.
In grote lijnen was de inrichting als volgt:
Direct achter de bestuurder een douche toiletruimte (80x80), daarachter een lage kast (70x70) met ruimte voor twee grote gasflessen (gat met doorsnee van 10cm door de vloer voor eventueel lekgas) en ervoor de ingebouwde truma verwarming met waremelucht slangsysteem en ventilator.
Aan de rechterkant een doorgang voor de schuifdeur, Halverwege de schuifdeur begint de keuken met drie-pits gasding en een aanrechtje ook op een verhoging van 20 cm gebouwd. Daaronder plaats voor accu, waterpomp, zekeringkast en andere noodzakelijke dingen.
Net achter de schuifdeur een wandgeiser met dakdoorvoer op butagas.
Achterin dus een verhoging van 30 cm met daarop gebouwd de dinette 185 lang en 150 breed) .
Boven de cabine in het verhoogde dak voldoende ruimte voor beddengoed e.d.
De hele inrichting heb ik zelf gemaakt vanwatervaste multiplex 9 mm in twee houtsoorten (mahonie voor kastejes en berken voor de deuren)
Wandplaten gamaakt van 6 mm watervast multiplax i.v.m. makkelijk volgen van gebogen carrosseriedelen e.d.
Holle opbouwdelen van carrosserie (achterstijlen e.d.) in delen voorzichtig volgespoten met purschuim.
Voor warm en koud water gewapende slang gebruikt in doorvoerpijp in verband met eenvoudige vervanging bij lekkage evenals de gasslangen en electrische bedrading.
Altijd zorgen dat je later nog bij dit soort kwetsbare onderdelen kan voor inspectie, (preventief) vervanging of reparatie van leidingen en bedrading. Anders moet je de boel slopen. Verder heb ik uit de botenwereld voor watervoorraad rubberen watertanks gebruikt. Het verse water blijft langer goed, omdat een ontluchting bij het leeghalen niet noodzakelijk is. De zak zakt gewoon in. Het water blijft dan langer goed en bij vuilwater heb je geen luchtjes door via de ontluchting ontsnappende dampen e.d.
hopelijk heb je iets aan deze info.
jan.
Misschien heb je iets aan deze informatie.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ok, in ieder geval bedankt voor de inbouwtips, we hebben dus dat bewuste interieur opgehaald en zo te zien is er veel bruikbaars bij, onder andere ben ik heel erg blij met de westfalia-scharnieren voor de bedbankjes, die kun je echt alle kanten op draaien!
Gordeltjes zitten er ook bij.
De kasten hebben wel een beetje vochtschade, maar dat geldt alleen voor de slappe Millimeter-triplex plaatjes aan de achterkant.
De MB bus waar het uit kwam was echt helemaal verrot en slooprijp…
Onderweg naar Eindhoven en weer terug is de bus fantastisch bevallen, zo`n 5 bak met dieselmotor rijdt zo lekker rustig bij 90-95!
Morgen nog maar eens even kijken hoe zuinig we nu hebben gereden!
Totaal aantal Berichten: 5482
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
foto’s?
En proficiat met de bus!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De maten van de laadruimte (doorloop naar cabine) zijn 3 meter lengte en zo`n 1,70 breed., stahoogte 1,80.
We hebben een week later een volledig Westfalia interieur uit een MB James Cook gekocht met alle apparatuur er bij (200 euro…. hahahaha)
Het is de bedoeling dat we de kastdeurtjes en de apparatuur weer gaan gebruiken.
De oude kastfronten waren allemaal aangetast door vocht en schimmel en zullen derhalve dienen als zaag/freesmal, waar de oude deurtjes weer in zullen vallen.
Het wordt dus een imitatie westfalia , maar wel met dezelfde stevigheid.
Als componenten hebben we;
-2 westfalia tafeltjes met draaipoot
-z.g.n rock ‘n-roll scharnieren voor de bedbanken (kostbaar!!)
-Electrolux koelkast
-Seppelfricke kookplaat/wasbak
-Shurflo membraanpomp met druk-compensatievat
-Obelink watertank 40L
-westfalia omvormer 220/12 (werking onduidelijk maar functioneert wel naar behoren)
Met name de scharnieren zijn geniaal, daarmee kun je op verbazingwekkend simpele wijze in een handomdraai een bedje van de banken maken en zonder het verleggen van kussens en tafelbladen.
De indeling is nog niet voor de volle 100% duidelijk maar wel is het duidelijk dat er VEEL kast en bergruimte in moet.
We hebben een leeggewicht van 1600KG en een laadvermogen van nog eens 1600KG.
Morgen gaan we even passen en meten met tape om de afmetingen te bekijken
Succes met de inbouw Maurice.
Maak er wat moois van en hou ons op de hoogte met fotoos van de vorderingen !
jan.
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hier zijn wat foto`s, eind van de week/weekend volgen er nog wat meer, omdat het project de eindfase heeft bereikt en Vrijdag a.s. naar de RDW gaar voor de camperkeuring!!
Het is voor zover dus mooi gelukt, de kussens van de banken zijn al naar de bekleder, vandaag gaat het vinylbehang aan de muur en de vloer wordt ook beplakt met vinyltapijt.
Later dus meer!!
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De nieuwste foto`s:
Totaal aantal Berichten: 2528
- C35 Hilton XLS
Chapeau.
Citroen c32 Hilton XLS
Hoi Maurice,
Ziet er erg mooi uit. Ik hoop dat die van mij uiteindelijk ook zo mooi gaat worden.
groetjes
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
geweldig zeg! Ik ben meer v/d tenten, maar zo`n camper kan ik wel waarderen…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa