Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
We zijn bezig om de gereviseerde motor uit onze ami uit ‘64 weer in te bouwen. Maar nu missen we een pashulpje oid. De versnellingsbak zit nog in de auto en nu ligt de koppelingsplaat nog los tussen de drukgroep en het vliegwiel. Deze moet natuurlijk precies goed zitten als je het blok op de versnellingsbak schuift. Nu schijn je een plastic pashulpje te krijgen als je een nieuwe koppelingsplaat koopt. Maar die hebben we nou net niet nodig in tegenstelling tot dat ‘pashulpje’.
Heeft iemand zo’n ding?
groet bougie en visapowerrr
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ja, dat is een soort plastic nep prise-asje. Die heb ik wel. Komende zaterdag ben ik in Arkel. Zal ik hem meenemen?
Je kunt de koppelingsplaat ook op het oog centreren. Je moet dan met een timmermansoog en bv een verlengde, precies passende dop uit je doppeset de plaat precies tegenover je toplager zien te krijgen als de drukgroep al een beetje vastgedraaid is, maar je de plaat nog een beetje kunt “richten”. Heb ik destijds bij mijn Ami Super ook gedaan en dat ging perfect. De motor schoof er zo op.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Jeps, een verlengstuk uit een doppenset kan goed werken, eventueel een stukje gordijnroede, geef je creativiteit de ruimte!
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Het blok zit erin!!!
We hebben het met het oog gecentreerd en erin gezet.
Dus Mach2 wellicht tot de volgende AVN meeting .... in een ami.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Leuk dat de Ami weer gaat rijden.
Jullie hebben een totale revisie laten uitvoeren?
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
We hebben het zelf gedaan (althans m’n man voornamelijk), maar we hadden wel wat telefonische hulplijnen uitgegooid die we af en toe konden bellen. Vooral de goede brilrubbers was even zoeken.
Momenteel zit het blok erin en kan de rest worden aangesloten. En dan starten maar .... brrrr.
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Heel goed Aniek! Mooi dat het blokje er weer inzit! Alles goed checken voordat je gaat starten he. En wat heel goed schijnt te zijn: het motortje vóór het de eerste keer starten met de hand heeeel veel keren rustig ronddraaien. Dus gewoon de fan erop, bougies los en maar draaien. Dan kan de olie lekker overal tussen en in komen. Zo heb ik mijn blok ook zeker 100 keer rondgedraaid voordat ik hem voor het eerst heb gestart. Dit op aanraden van de technische knobbels bij de Amivereniging. Je weet natuurlijk nooit precies hoeveel dit scheelt, maar mijn blokje loopt prachtig. Ik zou het gewoon doen, kwaad kan het in ieder geval niet!
grtz, Michiel
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
zonder bougies erin op de startmotor rond laten gaan is ook prima..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>