2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Jaarlijkse kosten BX
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 02 januari 2009 11:47 PM
  [ # 16 ]

Mocht je in de tijd dat je in Amersfoort bent, een ritje in een BX willen maken, hoor ik het wel? Mijn BX is alleen niet zo luxe als een Chic. Wink

Je hebt een PB terug, trouwens.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
JagerEde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 11-03-2008

Gepost: 03 januari 2009 12:17 AM
  [ # 17 ]

Bedankt voor je PB!

Ik ben erg enthausiast. Als ik 1000 euro begroot om een BX tiptop te maken, heb ik daar genoeg aan?

Uitlaat vervangen bij een BX, is dat duur?

Music is like poetry.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 januari 2009 12:23 AM
  [ # 18 ]

Als je het zelf doet, kost het je enkel de uitlaat, en da’s ongeveer 160,- ofzo… (compleet)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 januari 2009 11:17 AM
  [ # 19 ]

Let wel op de ADALs (Achterwiel DraagArm LagerS)...
Bekend probleem van de BX de achterwielen gaan zo staan: /—-\ (BWM idee).
Als het te erg is APK afkeur.

Bij laten vervangen ben je niet voor 100 euro klaar denk ik Wink

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 03 januari 2009 11:20 AM
  [ # 20 ]

Bekend probleem van de BX de achterwielen gaan zo staan: /—-\ (BWM idee).
Als het te erg is APK afkeur.

Bij laten vervangen ben je niet voor 100 euro klaar denk ik

Bekend probleem? Misschien, maar bij een BX is ‘t eigenlijk gewoon regulier onderhoud. Laten vervangen kost bij de Hegru in Veldhoven 110 euro per kant.
Kwestie van alvast inrekenen bij aankoop, meer niet. Niet echt een punt om een BX op te laten staan…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 januari 2009 11:29 AM
  [ # 21 ]

Nee zeker niet, maar de TS moet er dus wel rekening mee houden dat deze dingen bij veel BXen versleten zijn en dat je dus even dik 200 euro moet aftikken Wink

Profiel  
 
JagerEde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 11-03-2008

Gepost: 03 januari 2009 11:36 AM
  [ # 22 ]

Ik had al gelezen van de ADALS. Dat kan je controleren als de auto in zijn hoogste stand staat toch? Ik heb zo in mijn gedachte dat ik ongeveer 1000 euro wil uitgeven om een BX op te knappen en er dan een paar jaar, redelijk, probleemloos mee te rijden. Is dat haalbaar? Want naast de ADALS, veerbollen en roest nog andere grote dingen?

Music is like poetry.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 januari 2009 11:39 AM
  [ # 23 ]
Harm schreef:

Bekend probleem? Misschien, maar bij een BX is ‘t eigenlijk gewoon regulier onderhoud.

Bekend probleem? Zeker! Zo zeker dat je het bijna onder regulier onderhoud kunt plaatsen.
Afhankelijk van de rest van de wagen zou ik hem er voor laten staan. Tel er nog eens een stel verse bandjes bij, en je hebt toch weer een aardige post.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 januari 2009 12:21 PM
  [ # 24 ]
JagerEde schreef:

Ik had al gelezen van de ADALS. Dat kan je controleren als de auto in zijn hoogste stand staat toch? Ik heb zo in mijn gedachte dat ik ongeveer 1000 euro wil uitgeven om een BX op te knappen en er dan een paar jaar, redelijk, probleemloos mee te rijden. Is dat haalbaar? Want naast de ADALS, veerbollen en roest nog andere grote dingen?

Voor 1000 euro kan je zeker wel wat opknappen.
Paar jaar probleemloos mee rijden? Tja…

Het blijft een auto, dus elk jaar onderhoud zal je moeten doen.
Hoeveel wil je er per jaar mee gaan rijden? Als er wat meer gereden mee gaat worden gaan er natuurlijk ook andere dingen slijten.

BX is prima in te zetten voor dagelijk probleemloos gebruik, maar je blijft er wel mee bezig Wink
Je was natuurlijk ook naar een Xsara aan het kijken, daar heb je over het algemeen toch minder omkijken naar.

Profiel  
 
JagerEde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 11-03-2008

Gepost: 03 januari 2009 12:39 PM
  [ # 25 ]

De Xsara mag dan wel iets betrouwbaarder zijn, een BX is natuurlijk veel leuker. Ik heb nu met de twingo sinds half september bijna 5500km gereden. Met de saxo in 3 maanden 4000km. Daar zitten natuurlijk veel vakanties tussen, maar denk dat 15000km per jaar zeker reeel is. Ga natuurlijk vaak naar Leeuwarden vanuit de flevopolder en werk elke zaterdag in Almere.

Dan terugkomen op de Xsara. Via werk kan ik een mooie kopen voor een goed prijs, maar ben er gisteren achtergekomen dat de airco het niet doet en hij starte niet/barslecht! Daarbij reed ik gisteren in een oudere C5 en wat is de hypropneumatische vering toch lekker! Vandaar opeens mijn switch…

Music is like poetry.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 januari 2009 12:43 PM
  [ # 26 ]

Een tussenweg zou nog een Xantia zijn Wink

Bij wat meer km’s mag je zeker onderhoud verwachten, maar dat is bij elke auto zo.
Het ligt er natuurlijk aan hoe handig je zelf ben, maar verwacht met een BX wel af en toe langs de garage te moeten als je zelf niet al teveel kan.

Allemaal geen rede om geen BX te rijden, maar houd er wel rekening mee Smile

Profiel  
 
JagerEde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 11-03-2008

Gepost: 03 januari 2009 01:13 PM
  [ # 27 ]

Over een Xantia heb ik ook al gedacht, maar dan ga ik wel al de grote, en vooral de zware kant op. Twijfels twijfels, het is wat.

Of ik handig ben, tja, dat weet ik niet. Ik weet theoretisch wel wat van auto´s, maar heb het nog nooit in praktijk gebracht. Het lijkt mij daarintegen wel een uitdaging om zoveel mogelijk aan je eigen auto te doen.

Music is like poetry.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 januari 2009 01:29 PM
  [ # 28 ]

Een C5 is nog zwaarder dan een Xantia, om over het laatste model C5 nog maar niet te spreken Wink

Maar vergeleken met een BX zijn ze allebei erg zwaar, er zijn maar weinig BXen die boven de 1050 grens komen Wink
De Xsara zit daar net wel boven.
Maar de C5 en Xantia die zitten beide wel boven de 1200 of 1300 kg, dat scheelt behoorlijk in de kosten..

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 03 januari 2009 01:43 PM
  [ # 29 ]

Ik ben ook zonder enige sleutelervaring aan mijn bx begonnen, tot nu toe lukt het wel aardig. Maar ik ben niet afhankelijk van mijn auto, dus als een sleutelactie een keer niet af is in het weekend, maakt dat voor mijn niet uit.

Er staat een hoop in de haynes en de rest zweft wel ergens rond op het forum.

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 03 januari 2009 01:48 PM
  [ # 30 ]
JagerEde schreef:

Over een Xantia heb ik ook al gedacht, maar dan ga ik wel al de grote, en vooral de zware kant op. Twijfels twijfels, het is wat.

Of ik handig ben, tja, dat weet ik niet. Ik weet theoretisch wel wat van auto´s, maar heb het nog nooit in praktijk gebracht. Het lijkt mij daarintegen wel een uitdaging om zoveel mogelijk aan je eigen auto te doen.

Het maakt al veel uit wanneer je een plek hebt om te sleutelen en tijd natuurlijk.

Die BX die hier te koop staat (CHIC) ziet er op de foto goed uit,wanneer het plaatwerk en de onderkant redelijk tot goed zijn en de vering onderhouden is lijkt me dit een koopje,zit nog 9 maanden apk op geloof ik.

En ook een BX valt niet van de ene op de andere dag uitelkaar Laughing

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook