2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Nog steeds tik in de motor 3.0 v6   !!! FOTO’S KOP ERAF!!
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 07 december 2008 08:30 PM
  [ # 16 ]
Blooper1963 schreef:

Gezien de drab in het carter,kan het wel eens zijn dat de oliepomp te weinig olie kan aanzuigen. Wink

als dat het is is dat wel heel mooi. Mooi in de zin dat het heel eenvoudig dan is op te lossen.

Profiel  
 
EH (banned)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-02-2007

Gepost: 22 december 2008 09:13 PM
  [ # 17 ]

mijn ZPJ had dit probleem de laatste tijd ook .......

uiteindelijk is (na 320.000 Km) het hele zaakje compleet aan gort gedraaid Shocked

ik had al geruime tijd een ZPJ4 klaar staan , deze hangt er nu in , jawel :
Met Automaat Exclamation

ben benieuwd hoe lang het goed gaat Rolling Eyes
motor loopt sinds vandaag , nu de kabelboom nog fatsoeneren en rijden met dat ding Laughing

oh ja , bij mij hangt er een Peugeot omheen .............. Idea

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 26 december 2008 11:15 PM
  [ # 18 ]

Dan zal de automaat (van de ZPJ 12v Confused: )het niet lang volhouden…..de ZPJ4 24v dus, werd met handbak geleverd omdat er toendertijd geen automaat beschikbaar was die het hogere koppel aankon. Wil niet zeggen dat de automaatbak volgende week al verrot is, maar zal veel zwaarder belast worden. Bij de 12v gaan die automaatbakken vaak rond de 2 ton al verrot…

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
EH (banned)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-02-2007

Gepost: 27 december 2008 01:22 AM
  [ # 19 ]

dát is ingecalculeerd Very Happy

we zullen zien hoe lang het goed gaat , binnekort maar eens een revisieautomaat klaar gaan leggen Wink

voorlopig is het werkelijk een fantastische combinatie .

binnekort nog even de Kat’s er uit , tussendemper is al weg , luchtfilter is aangepast Cool

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 27 december 2008 10:37 AM
  [ # 20 ]

Laughing  Cool

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 december 2008 05:21 PM
  [ # 21 ]

Tijd voor update:

Vorige week een gebruikte tuimelaar-as gekocht incl tuimelaars. Tevens karterpan helemaal schoongemaakt en nogmaals diverse stukjes plastic/pakking uit de ashouder gevist. Na de as op de juiste manier erin gezet te hebben en de motor 20 min te hebben laten draaien

GEEN VERSCHIL!! Twisted Evil Olie 5w40 afgetapt en er 15w40 ingedaan. Zou kunnen dat er zo iets meer oliedruk zou ontstaan… OOK NIET!!

Nu wilde we de oliedruk gaan meten… in het boek nagekeken hoe… maar daar komen we niet uit. de oliedrukcensor is een soort van rietje dat 8cm lang in het blok zit. er kan niks geen oliedrukmeter op geschroeft worden. Heeft iemand een idee op welke plaats we de druk meter kunnen inschroeven?
Voor mijn gevoel hebben nu echt onderhand alles geprobeerd…  Sad

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 27 december 2008 09:55 PM
  [ # 22 ]

geen idee op je vraag.

Maar….

Na je vorige poging kwamen de nieuwe klepstoters er niet fris meer uit. Kan het zijn dat je helaas weer die dingen nieuw moet halen ?

ik ben iig niet jaloers op je, als het mij was overkomen had ik na deze actie wel heel erg hard staan vloeken, en dat zou dan nog een zeeeeer milde reactie zijn.

Profiel  
 
EH (banned)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-02-2007

Gepost: 28 december 2008 02:21 AM
  [ # 23 ]

olieDRUK meten doe je op de plaats van je oliedrukcontact ......

aan de achterzijde van het blok dus , de sensor met één aansluiting .

het “ding” met een rietje er aan zoals je het zelf omschrijft , is de oliePEIL sensor , en deze heeft 2 aansluitingen .......  Idea

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 28 december 2008 05:49 PM
  [ # 24 ]

Bedankt voor de tip… ik heb eens goed gekeken onder de auto maar kan geen sensor vinden… wel aan de zijkant maar das een temp sensor.

We zoeken verder..  andere vraag; zit er in een v6 12v cilinderkop een oliezeefje? zo ja waar en moet de kop eraf om deze te vervangen… we hebben het vermoeden dat deze alle olie tegenhoud!!..

Het schijnt zo te zijn dat je bij een koppakkingset deze er bij krijgt om te vervangen…iemand ?

friso

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 december 2008 06:56 PM
  [ # 25 ]
frisow schreef:

Bedankt voor de tip… ik heb eens goed gekeken onder de auto maar kan geen sensor vinden… wel aan de zijkant maar das een temp sensor.
friso

Zie hier de locatie v/d oliedruksensor:  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 28 december 2008 10:23 PM
  [ # 26 ]

Ik weet wel dat er zeefjes zitten bij of achter de hydraulische spanners van de distributieketting.

Groet,

L

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 29 december 2008 06:05 PM
  [ # 27 ]

Beter kan je het niet krijgen:  Cool
bij (nieuwe… Surprisedops: )motor 5,5bar bij 5500rpm en een temp van 80C.
hier zou je zelf een (definitieve) oliedruksensor in kunnen schroeven. Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
EH (banned)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-02-2007

Gepost: 29 december 2008 06:52 PM
  [ # 28 ]

voor die definitieve oliedrukzender zul je dan toch een T stuk nodig hebben , aangezien er af fabriek al een olie manocontact in zit Wink

Profiel  
 
friso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 05-08-2004

Gepost: 02 januari 2009 04:21 PM
  [ # 29 ]

Bedankt voor het meedenken heren! Die foto’s zijn duidelijk! Ben erg nieuwsgierig waar deze vandaan komen want ik heb veel boeken maar daar staan deze niet in. Morgen gaan we onder leiding van een citroen expert het volgende doen:

zonder kleppendeksel de motor even laten lopen en kijken of er olie door de tuimelaaras komt. We maken daarvoor een kapje dat over de ditributie gaat om spatten tegen te gaan. Als blijkt dat er geen olie doorkomt dan moet de kop eraf en dan zit er ergens een zware vervuiling waardoor de olie niet rond gaat. Om het oliezeefje te vinden ga ik morgen eerst even langs Bart Ebben want die heeft een kop liggen waar ik hopelijk even naar mag kijken.

Hopelijk morgen meer nieuws…

friso

Mini cooper, BX 1400 ‘86 BX ‘91 Chic XM v6


** Een Citroen slijt het meest door stilstand**

Profiel  
 
friso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 05-08-2004

Gepost: 04 januari 2009 01:31 AM
  [ # 30 ]

EUREKA

Heugelijk nieuws vandaag! Na lang ploeteren en “bloed, zweet en tranen”
is het gelukt! De tik is voor 85% weg!!.

Nadat we alleen de as erin gezet hadden en even de motor te hebben laten lopen kwam er nergens voldoende olie uit. As er weer uit. na goed bestuderen van de as; dikke prop in een van de oliekanalen van de as. Schoongemaakt, en weer alleen de as erin. starten (motor loop ook goed op 3 cil. ) OLIE!!! uit alle gaten. Nu alles weer gemonteerd… starten TIK VOOR 85% WEG!!!! EUREKA… zelfs met heel kort lopen was het verschil heel goed hoorbaar… ik denk dat het nog zelfs iets beter wordt als de motor op temp komt en de olie elk gaatje gevuld heeft.

Nu was goed te zien dat er olie wegliep uit de bovenkant van de tuimelaar. Wel was de olie zo dun en van kleur als koffie met melk. Ik denk dat het ligt aan het korte lopen.. condens dus…

morgen de aircopomt en drukpomp monteren en de auto 30 min laten lopen en dan stukkie rijden!... NL is weer een mooie XM v6 rijker!

Het geeft veel voldoening om zelf iets uit te vinden en niet te stoppen bij een tegenslag… Mijn vader en ik hebben tot nu toe, ondanks dat het soms tegen zat, veel lol beleeft aan deze auto… wat ook de reden was waarom we deze auto (gok) gekocht hebben.

Bedankt allen voor het meedenken.

Friso

Mini cooper, BX 1400 ‘86 BX ‘91 Chic XM v6


** Een Citroen slijt het meest door stilstand**

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook