3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Nog steeds tik in de motor 3.0 v6   !!! FOTO’S KOP ERAF!!
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 04 januari 2009 02:52 PM
  [ # 31 ]

Harstikke mooi Friso! Very Happy Goed nieuws dit!  Cool

Profiel  
 
Kakelbont
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 04-01-2005

Gepost: 04 januari 2009 03:15 PM
  [ # 32 ]

Hulde voor het doorzettingsvermogen Exclamation

Een dikke olieprop Shocked en dan ook nog die drab onderin, zou de vorige eigenaar deze motor nooit ververst hebben ofzo?

Gegroet

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 04 januari 2009 06:27 PM
  [ # 33 ]

Helemaal super, respect voor je doorzettingsvermogen.

Groet, Sander

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
friso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 05-08-2004

Gepost: 12 mei 2009 09:47 PM
  [ # 34 ]

koppakking vervangen v6

Na onderzoek is gebleken dat we een lekke koppakking hebben. We zijn nu de boel aan het demonteren en hebben daar een aantal vragen over.


OP onderstaande foto heb ik een aantal tekens gezet waar de vragen over gaan:

teken A : moet deze buis eruit?(zwart) deze waterbuis moet neem ik aan in geheel weg genomen worden.?

Teken II door deze arm loopt een bout maar het lijkt een geheel kan dit van elkaar?

teken IV vormt dit deel ook een geheel? moet dit eraf om de operatie te kunnen doen?

teken III. Vormt de waterpijp een geheel met het ronde huis? of kan het van elkaar?

moeten de bouten 1 en 2 los?
en hier nog een foto van het ronde huis.. een geheel?

als laatste : moet de motorsteun aan de distributiekant gedemonteerd worden om de koppakking te kunnen vervangen?

Ik ben benieuwd naar alle tips..

friso

Mini cooper, BX 1400 ‘86 BX ‘91 Chic XM v6


** Een Citroen slijt het meest door stilstand**

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 13 mei 2009 02:42 AM
  [ # 35 ]

Je hebt PB Wink

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 13 mei 2009 11:29 AM
  [ # 36 ]
Mark Nijenhuis schreef:

Je hebt PB Wink

Wa’s da nou Mark? Tips per pb? Shocked

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 13 mei 2009 12:02 PM
  [ # 37 ]
par eXeMple! schreef:
Mark Nijenhuis schreef:

Je hebt PB Wink

Wa’s da nou Mark? Tips per pb? Shocked

eeeh nuh, een voorstel, ik heb n.l. nog een blok Wink

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 13 mei 2009 12:20 PM
  [ # 38 ]
Mark Nijenhuis schreef:
par eXeMple! schreef:
Mark Nijenhuis schreef:

Je hebt PB Wink

Wa’s da nou Mark? Tips per pb? Shocked

eeeh nuh, een voorstel, ik heb n.l. nog een blok Wink

ow okee! Laughing  Wink

Profiel  
 
friso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 05-08-2004

Gepost: 08 juli 2009 11:37 PM
  [ # 39 ]

clinderkoppen gedemonteerd

Deze week hebben wij met wat hulp van een specilaist de cilinderkopen gedemonteerd. Hiervoor moesten de distibutiekettingen gefixeerd worden. Dit om te voorkomen dat de spanners zouden verschieten. We hebebn ze met tirips vast gezet en de spanner in de ontspanstand gezet.

al snel bleek dat het niet de koppakking was die lekte maar de cilinderbus linksachter. deze zat behoorlijk los..de pakking was wel behoorlijk verrot.  Dus nu moet de voetakking van de cilinderbus vervangen worden…. geen idee hoe dat moet   iemand?

we vervangen meteen de spanrol, waterpomp en alle rubber pakkingen/keringen.

Mini cooper, BX 1400 ‘86 BX ‘91 Chic XM v6


** Een Citroen slijt het meest door stilstand**

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook