2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Klassieker angst?
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 januari 2009 02:33 PM
  [ # 16 ]

Heb je een GTi of een Prestige?
Want een GTi Prestige bestaat niet Wink

Overigens werken in mijn Turbo de Watertemp en olietemp meter prima Smile

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 04 januari 2009 02:36 PM
  [ # 17 ]

Spanning is een groot woord.
Afgelopen zomer hebben we de reis naar de CCCR in Rome gemaakt.
Er waren mensen die zich afvroegen Ga je daar met die oude auto naar toe?

Natuurlijk wel Je moet je enigszins beter voorbereiden, wat meer gereedschap meenemen, het WPH en dergelijke.
Mijn ervaring is dat je de auto met regelmaat moet gebruiken, het liefst elke dag. Zij start het makkelijkst en vaak is het ook zo dat je “onvolkomenheden” dan het snelste ontdekt.
Maar ik weet ook dat als je meerdere auto’s hebt je het troetelkind eerder thuis laat, zeker met deze weersomstandigheden.
De rit heen en terug naar Rome (ca 5000 km) verliep voortreffelijk. Zelfs de uitlaat, waar al een gaatje in zat,  wachtte met de geest geven toen we weer thuis waren.  Je moet ook een beetje geluk hebben, maar dat is toch met elke auto zo.
Waar ik eerst dacht rustig met 110 km per uur door Duitsland te rijden, werd de snelheid ongemerkt opgevoerd naar de 140. Wat deed ze het goed.

Ook moet je maar in gedachten houden dat er altijd wel hulp aanwezig is als je een keer niet verder kunt. Ik heb nog nooit iemand dagen op de vluchtstrook zien staan.

Maar ik snap het wel wij hebben geen kinderen achterin zitten en vieren vacantie met tent, dus dat allen maakt het wel degelijk eenvoudiger.

Maar ik dwaal af Geen angst om weg te gaan met de klassieker, wel met een voldaan gevoel thuiskomen.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 04 januari 2009 03:25 PM
  [ # 18 ]

Ik heb hier alleen last van als we een auto net pas hebben (het is dan altijd maar afwachten wat voor kwaaltjes erin zitten of wat eraan zit te komen) of als er net iets gebeurd is met de auto, dat neemt toch meestal ook een stukje zekerheid weg.

Met onze CX nooit enige serieuze panne gehad (afkloppen!) en ik heb er vorig jaar nog zonder problemen in 1 week ruim 3000km mee gereden (heen en weer Zuid-Frankrijk + de kilometers daar). Ik zou het zo weer doen. We rijden ook ruim 10.000kms p/j met de CX. Ze verbruikt alleen wat olie, verder eigenlijk niets (afgezien van de diesel dan Twisted Evil )

Alles valt of staat voor mij met afdoende en vooral preventief onderhoud!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 04 januari 2009 04:02 PM
  [ # 19 ]
25trd schreef:

Ik heb hier alleen last van als we een auto net pas hebben (het is dan altijd maar afwachten wat voor kwaaltjes erin zitten of wat eraan zit te komen) of als er net iets gebeurd is met de auto, dat neemt toch meestal ook een stukje zekerheid weg.

Met onze CX nooit enige serieuze panne gehad (afkloppen!) en ik heb er vorig jaar nog zonder problemen in 1 week ruim 3000km mee gereden (heen en weer Zuid-Frankrijk + de kilometers daar). Ik zou het zo weer doen. We rijden ook ruim 10.000kms p/j met de CX. Ze verbruikt alleen wat olie, verder eigenlijk niets (afgezien van de diesel dan Twisted Evil )

Alles valt of staat voor mij met afdoende en vooral preventief onderhoud!

Hier ben ik het volledig mee eens. Ik denk ook dat het niet uitmaakt of het een CX, DS of andere klassieker/oldtimer betreft.
Toen ik mijn Panhard in 1994 kocht voor 6000 gulden en er bij de garage op een miezerige avond in november mee wegreed was het niet bepaald een feestrit. De angst dat ie het zou begeven net nadat ik de 6000 had afgegeven…

Maar met de jaren bouwde de auto krediet op. Zo ben ik een aantal jaren geleden met het gezin naar een treffen in Duitsland geweest. Heerlijk gereden. In dat weekend 750 km gereden. Toen ik daar kwam was er een man uit Stochholm rijdend gekomen met een voiture uit 1952.

Een man binnen onze Panhard-club zei op een clubavond eens open en eerlijk heel gelukkig te zijn om dagelijks met een auto uit een andere tijd (1957) te rijden. Ik vond dat heel treffend. Het geluk weegt denk ik zwaarder dan de angst dat er iets stuk gaat.

En denk eens aan de volgende stelling:

De mens lijdt het meest aan hetgeen hij vreest. Wink

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
Edwin van Seggelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 04 januari 2009 04:09 PM
  [ # 20 ]

Geen enkele angst. Eerder positief verrast over de grote betrouwbaarheid Very Happy . Al die jaren voor niets gereedschap en sapjes meegenomen op trans-Europa reizen.
Goed onderhoud en regelmatig mee rijden is het devies. En natuurlijk een knuffel na enkele rit love6 .

Na diep nadenken Idea  valt mij in dat ik toch een keer gestrand ben en wel met een lekkende oliedruksensor. Zo’n ding (van een paar euro) ligt nu voor de zekerheid in mijn dasboardkastje, evenals een BDP-sensor. Die laatste schijnt ook nog wel eens de geest te willen geven volgens de overlevering…

Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!

Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/

Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)

Profiel  
 
Grompie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 26-08-2005

Gepost: 04 januari 2009 04:09 PM
  [ # 21 ]
Arjan Verkade schreef:

Heb je een GTi of een Prestige?
Want een GTi Prestige bestaat niet Wink

Overigens werken in mijn Turbo de Watertemp en olietemp meter prima Smile


Het is een 25 Prestige zo je wilt Very Happy en mijn meters werken onbetrouwbaar Surprisedops:

Profiel  
 
Gepost: 04 januari 2009 04:29 PM
  [ # 22 ]
Edwin van Seggelen schreef:

En natuurlijk een knuffel na enkele rit love6 .

Knuffel en een kusje doet wonderen!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 04 januari 2009 04:40 PM
  [ # 23 ]

Angst? Nee! Gelukzalig? Ja! De CX is nu bijna 21 jaar en ja er is wel eens wat. Een hikje? Dan haal ik braaf ‘s avond de carb eraf en maak deze schoon nadat ik wel eerst alle slangetjes heb nagelopen.
Ben een paar weken terug nog ‘even’op en neer naar Dusseldorf geweest met een gangtje van 160/170. Als je dan achter zo’n duits volksgeval mag parkeren en de reactie is ‘aus Holland, damit?’ kan mijn dag niet meer stuk.
En het onderhoud valt ook reuze mee. Je vervangt dat wat stuk is rijdt gezellig verder.

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 04 januari 2009 04:51 PM
  [ # 24 ]
Citroenbx schreef:
Edwin van Seggelen schreef:

En natuurlijk een knuffel na enkele rit love6 .

Knuffel en een kusje doet wonderen!

ik bedank mijn dame na elke rit.
Onze oudste dochter (7) werpt de dame bij elke keer dat ze erlangs loopt “oliekusjes” toe ...  Cool

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2009 04:56 PM
  [ # 25 ]
Falk schreef:

En het onderhoud valt ook reuze mee. Je vervangt dat wat stuk is rijdt gezellig verder.

Als je een SM als klassiek vervoer hebt gaat dat helaas NIET op Evil or Very Mad

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 04 januari 2009 05:07 PM
  [ # 26 ]

Ok Waterman daar zit wat in, maar gaat er nou echt zoveel kapot!?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2009 05:09 PM
  [ # 27 ]
Falk schreef:

Ok Waterman daar zit wat in, maar gaat er nou echt zoveel kapot!?

Ja. Helaas wel, maar dat er iets stuk gaat is niet zo erg. Het ergste is de prijs van de onderdelen én de tijd die een vaak simpel klusje van je neemt…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 04 januari 2009 05:19 PM
  [ # 28 ]

Mijn Pa rijdt de 44-86-PF . Hij maakt waarschijnlijk minder kilometers, maar een ritje Frankrijk(2200km)of 3 weken achtereen naar rotterdam verlopen zonder problemen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2009 05:22 PM
  [ # 29 ]

Ik heb met de 89-YA-58 in 3 jaar 65.000 km gereden. Daarbij heeft ie mij nooit laten staan. Wel was er bij iedere grote beurt een waslijst aan narigheden. Van kleine lekkages tot bak-revisie, of lullig remblok wat vast zat…

Veel rijden met een sm is veel sleutelen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 04 januari 2009 05:28 PM
  [ # 30 ]

Petje af Waterman je gebruikt haar in ieder geval waar ze voor gemaakt is! RIJDEN! Succes en wie weet zweven we elkaar eens voorbij.

Profiel  
 
 
2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook