Ik heb vernomen dat het mijn webpagina die het uitlezen van een bx 1.4 tge beschrijft nogal eens wordt bekeken.
Ik heb op mijn kleine ruimte van mijn internetprovider wat moeten verwijderen en veranderen dus ik heb het bestand in een pdf gezet. Deze is 7,8 mb en te downloaden vanaf hier:
Aanvullende informatie van bijvoorbeeld andere typen bx-en zijn welkom!
Kan je het niet in de cifo wiki zetten? Dan ben jij van je dataverkeer af.
ik zal wel willen, maar hoe moet ik dat doen? ik kan niet inloggen of inschrijven namelijk…
de hele handel is offline geen idee waar het aanligt!
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Alvast voor de documentatie. Als je een motormanagement lampje hebt, dan zal deze de functie van het katalysatorlampje overnemen in dit geval, zo begreep ik uit een ander draadje.
En even een kleine vraag nog… Als onderweg mijn MM-lampje aan ging, maar even later weer uit, bewaard de ‘ECU computer’ de foutmelding dan wel tot je de ECU uitleest?
Het pdf bestand is weer online, waarschijnlijk lag de boel bij wanadoo eruit.
Alvast voor de documentatie. Als je een motormanagement lampje hebt, dan zal deze de functie van het katalysatorlampje overnemen in dit geval, zo begreep ik uit een ander draadje.
Ja, als je een oranje lampje bedoeld met daarin een K.
En even een kleine vraag nog… Als onderweg mijn MM-lampje aan ging, maar even later weer uit, bewaard de ‘ECU computer’ de foutmelding dan wel tot je de ECU uitleest?
Op die vraag kan ik je geen antwoord geven. Ik denk haast van wel. Maar misschien weet iemand het van hier ook wel?
Aan alle forummers:
Het lijkt mij goed voor ons allen om zoveel mogelijk info over uitlezen en vervanging en de plaats van componenten in dit topic te plaatsen. Ook van andere typen bx-en.
Visa, hulde! Wat een duidelijke beschrijving!
Aanvulling: welke storingscodes je hebt hangt af van het type ECU. In Kluwer autotechnisch handboek staan lijstjes per type en model. De meeste codes komen wel overeen, maar niet alle.
Als het mm lampje gaat branden en weer uitgaat,staat de foutcode in het geheugen van de ecu. Je kan dit eerst uitlezen en dan het geheugen wissen door de twee draadjes 10 sec tegen elkaar te houden.
Nog een vraag: mijn 1.9 TZI heeft een Fenix bendix 1B ECU en daar zit geen groene diagnosestekker aan. Toch kan computer bij Citroen hem wel uitlezen. Weet iemand hoe dat moet? Ik denk dat ik dan een pinnetje op de stekker van de ecu moet hebben. Iemand documentatie van deze ecu?
een uitleeskastje met schakelaar en ledje, type zelfbouw:
groeten, Rob
Volgens mij moet er dan een soort kastje tussen de stekker van de ECU en ECU gedaan worden. en dan kunnen ze hem aan de computer hangen om uit te lezen. Bij een GTi moet dat ook zo. Die heeft meestal ook geen groene stekker.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Heeft niemand van jullie zin om dit verhaal in coherente vorm op de wiki te zetten? Stuur me maar een pb’tje als iemand dat ziet zitten, dan voeg ik je toe aan de wiki groep.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
rob marklin schreef:Visa, hulde! Wat een duidelijke beschrijving!
Aanvulling: welke storingscodes je hebt hangt af van het type ECU. In Kluwer autotechnisch handboek staan lijstjes per type en model. De meeste codes komen wel overeen, maar niet alle.
Dat boek heb ik niet. Kun je daar foto’s van maken zodat we die kunnen bijvoegen?
Als het mm lampje gaat branden en weer uitgaat,staat de foutcode in het geheugen van de ecu. Je kan dit eerst uitlezen en dan het geheugen wissen door de twee draadjes 10 sec tegen elkaar te houden.
Nog een vraag: mijn 1.9 TZI heeft een Fenix bendix 1B ECU en daar zit geen groene diagnosestekker aan. Toch kan computer bij Citroen hem wel uitlezen. Weet iemand hoe dat moet? Ik denk dat ik dan een pinnetje op de stekker van de ecu moet hebben. Iemand documentatie van deze ecu?
@Autofan:
Kun je daar met zekerheid achterkomen? Het uitlezen gaat ook het zelfde als een diagnose stekker? Dus een pinnetje gebruiken van de stekker en via de min van de auto onderbreken?
@ sans-pareil
In coherente vorm? Wat bedoel je daarmee?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik bedoel, trek de nuttige informatie in alle posts, en orden dat in de wiki, zodat volgende keer het wiel niet overnieuw uitgevonden hoeft te worden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Zeker ben ik pas als ik het met eigen ogen heb gezien, maar van horen zeggen van verschillende Citroën-monteurs en andere mensen weet ik dat er een soort stekker tussen gestoken moet worden om hem aan de uitleeskast te hangen. Maar hoe het verder zit weet ik niet. Sorry.
Kluwer autotechnisch handboek is een DVD. daar staat wel 20 merken op, elk met heel veel modellen.
en dat is erg handig want van mijn 1.9 blok staat veeeel meer info bij de peugeot 405.
Groeten, Rob
Visa Ventje schreef:
Ja, als je een oranje lampje bedoeld met daarin een K.
Het is een plaatje van een moterblok, met een transistor er overheen.
Geen K.
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Nou ben ik maar eens ff gaan kijken naar de ECU-stekker, en in de 1.4 van VisaVentje zit er maar 1 draad in de stekker. Nou zitten er bij mijn Chicje met 1.6i natuurlijk 2 draden in die stekker… Hoe zit dat dan? ops:
Ben wel benieuwd namelijk wat er nou precies mis is met mn arme autootje…
Groetjes, Rik.
Das apart. Misschien zit er toch een loze bij, moet je es testen!
Een draad is verbonden is massa, de andere is de diagnose draad. Als je dus maar een draad hebt dan moet je die doorverbinden met massa. Heb je 2 draden in de diagnosestekker dan kun je die met elkaar doorverbinden.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)