Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zal even wat foto’s voor je plaatsen, dan zie je direct hoe en wat je wél weg moet halen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Koplampen en voorfrontje gedemonteerd:
Keienvanger losgemaakt, en laten zakken. Niet nodig om helemaal weg te halen:
Koeltunnel en ventilator met huis weggenomen: (fan is dop 42mm)
en hier zie je dan heel goed dat je de inlaatbuizen en alles wat boven op de motor zit gewoon lekker moet laten zitten:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waterman Bedankt voor je foto’s Big Help.
Nouja die kinnenbak zie ik echt NIET zitten.
dat is enige slechte punt van die auto, de kinnebak en die ziet er niet naar uit dat die eventjes los gaat komen en dan weer terug vast wil. dus vandaar dat we hebben gekozen voor deze oplossing.
maar als t echt niet anders kan zou t wel moeten.
de Fan is al wel los dus nu alleen het luchthuis nog.
nouja tips of andere dingen zijn zeker welkom
Trouwens reden dat ik nu niet aan kinnebak begin omdat die redelijk slecht is, wil eigenlijk van t zomer vervangen of grondig onder handen nemen. plamuren enzo. en hij is zo slecht op t moment dat ik hem niet zo goed durf te demonteren met de angst dat hij t helemaal begeeft. en dan kan t wel heel lang gaan duren voordat ik bij de RDW me bolide mag gaan keuren.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Keienvanger losgemaakt, en laten zakken. Niet nodig om helemaal weg te halen:
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Gewoon de poten van de keienvanger op het subfame laten rusten en naar beneden scharnieren. Wel de vier boutjes onder even loshalen en de twee boutjes ieder boven een poot losdraaien anders verbuigt de hele boel natuurlijk. Maar dat had je vast al gezien
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jasper08 schreef:Nouja die kinnenbak zie ik echt NIET zitten.
Je zal wel moeten ben ik bang, je maakt meer stuk dan je lief is als je het niet doet. Als het al kan zonder de kinnenbak te demonteren…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zou je me preciese omschrijving kunnen geven van wat los moet en waar het zit voor de keienvanger?
want als het gewoon goed te doen is dan moet het maar…
want volgens mij moet je spatbord er ook af of niet?
ik heb t spatbord linksvoor al wel los gehaald 2 bouten aan de onderkant maar hij komt niet los naar mijn vermoeden zit er nog ergens eentje of niet?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ja, het “kan” wel. Dus eigenlijk niet.
Mijn idee idee; gewoon loshalen die hap! En valt het allemaal uitelkaar, dan scharrel je wel weer iets op dat beter is, en anders hang je het lasapparaat er even tegenaan om het zaakje tijdelijk inelkaar te bakken voor de keuring.
Grrrrrrrrr, heb mijn hele verhaal op het Forum gezet, doen de plaatjes het niet….
Jasper, je hebt binnenkort email.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jasper08 schreef:..
want volgens mij moet je spatbord er ook af of niet?...
Jasper, aub goed lezen wat mensen hier neerzetten
citrospeeds schreef:.... je hoeft echt de zijschermen er niet af te halen….
En, zie je op mijn foto’s gedemonteerde schermen? nee hé..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
@jasper08: Heb je nu al een werkplaatshandboek?
Citroen!
@jasper08: Heb je nu al een werkplaatshandboek?
Ja
citrospeeds schreef:
.... je hoeft echt de zijschermen er niet af te halen….
En, zie je op mijn foto’s gedemonteerde schermen? nee hé..
kan je verklappen ik ben samen met me pa bezig geweest, heb precies gedaan wat de vraagbaak van me wou met demonteren van de lampen.
geen resultaat. wij hebben de 5 montageschroeven van t scherm bovenaan los gehaaald. dit gaf genoeg ruimte voor t verwijderen van de koplampen.
Grrrrrrrrr, heb mijn hele verhaal op het Forum gezet, doen de plaatjes het niet….
Jasper, je hebt binnenkort email.
heb em ga hem zo lezen
Ja, het “kan” wel. Dus eigenlijk niet.
Mijn idee idee; gewoon loshalen die hap! En valt het allemaal uitelkaar, dan scharrel je wel weer iets op dat beter is, en anders hang je het lasapparaat er even tegenaan om het zaakje tijdelijk inelkaar te bakken voor de keuring.
ga me best doen.
nu eerst ff kijken wat de mail van dr pallas mij te vertellen heeft.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De koplampen kun je gewoon demonteren door achter de koplampen 3 draaifrutsels los te pulken. Geen gemakkelijk klusje zonder de juiste toolt trouwens. Een buisje met daar twee stukken uitgeslepen volstaat prima. Maar ook met een tang + beleid kan het goed lukken.
Hoe dan ook, voor de koplampen hoef je niets te verwijderen. Hiermee begint je demontageklus dus.
Patje,
ik heb de draaifrutsels met de handen los gemaakt! ging best, heb geen vingers meer over maar het gaat.
en me koplamp kwam er niet uit!
ik had gewoon de ruimte niet. de rand haakte onder de rand van me zeischerm. pas nadat ik die los heb gehaald had ik voldoende ruimte om ze de verwijderen. zal bij montage foto’s maken.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:Patje,
ik heb de draaifrutsels met de handen los gemaakt! ging best, heb geen vingers meer over maar het gaat.
en me koplamp kwam er niet uit!
ik had gewoon de ruimte niet. de rand haakte onder de rand van me zeischerm. pas nadat ik die los heb gehaald had ik voldoende ruimte om ze de verwijderen. zal bij montage foto’s maken.
Je moet ook eerst de knipperlichten eruit halen en dan pas de koplampen.
Als de koplampen er niet uit willen zonder de spatborden los te halen zijn ze ooit eens niet goed gemonteerd.
Om de keienvanger verder te demonteren moet je ook de bumperhoeken voor demonteren , daar zitten ook nog wat bouten achter. Tevens de 4 bouten die onderaan het subframe zitten.
Maar als je een werkplaats handboek hebt , daar staat dit toch allemaal in ?