Hallo allemaal,
4 weken geleden heb ik een ax tge 1.1 i uit ‘93 aangeschaft bij een erkende dealer met 96.000 km op de teller. Na 61 km begaf de auto het en inmiddels staat de ax voor de 7e keer bij de dealer en ben ik aan mijn 4e leenauto bezig. Het probleem is: hij stottert bij het optrekken en vervolgens houdt ie er helemaal mee op. ik krijg geen brandstof en de motor slaat af. Reeds zijn vervangen de brandstofpomp, de benzinefilter, de computer, de bobine, een vacuumdoosje, een potmeter en er is iets gedaan aan de ontstekingsmodule. Ik heb er nog geen ‘stint’ van langer dan 150 km in kunnen maken. Is er iets wat al die monteurs over het hoofd zien want beide partijen zijn het een beetje beu aan het worden!!!
Re: ax houdt er om de 150 km mee op
Bougies of filters? De beste oplossing….. neem geen AX! Nee, flauw! Balen zeg! Is er niets mis met de brandstofpomp? Succes!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Volgens de poster is de brandstofpomp al vervangen
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
ax leed schreef:Het probleem is: hij stottert bij het optrekken en vervolgens houdt ie er helemaal mee op. ik krijg geen brandstof en de motor slaat af.
Vuil, roest in de brandstoftank, dit is soms een aardig zoekplaatje.
Alles werkt in de eerste instantie naar behoren.
Tijdens het rijden wordt het vuil en of roest opgezogen in het eerste filter in de brandstoftank (deze wordt normaal nooit vervangen) waardoor de druk wegvalt.
Staat de auto stil bezinkt alles weer en doet deze het weer even normaal.
Succes Ron
jeps dit laatste klinkt me inderdaad bekent. Kennis had het ook…na bijna alles vernieuwd te hebben kwamen ze er achter dat er na al die jaren een gat in de tank was gaan roesten….dus er bevond zich zo nu en dan vocht en of roest in de leidingen waardoor de beste man op de vreemdste plekken bleef stilstaan.
rijdt overigens nu weer als een zonnetjuh….is dit met je AX misschien ook zo?
suc6
Citroen rolls better then a Rolls!!
Controleer ook eens waar nog stroom komt, als de motor stil valt. Staat er dan stroom op de benzinepomp? Vonken de bougies nog? etc.
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Wat hebben ze precies gedaan met de ontstekings module?? Het namelijk zo dat als die kapot is de auto eerst af en toe afslaat… 10 á 15 minuten wachten en hij loopt weer. Tijdens deze storing is er dus geen vonk én loopt de brandstofpomp niet. Ik weet niet wat ze aan zo’n ding kunnen doen maar ik zou zeggen vernieuwen dat ding. Ze zijn niet goedkoop maar ze kunnen een hoop ellende veroorzaken.
Succax!
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
CitRoel schreef:Wat hebben ze precies gedaan met de ontstekings module?? Het namelijk zo dat als die kapot is de auto eerst af en toe afslaat… 10 á 15 minuten wachten en hij loopt weer. Tijdens deze storing is er dus geen vonk én loopt de brandstofpomp niet. Ik weet niet wat ze aan zo’n ding kunnen doen maar ik zou zeggen vernieuwen dat ding. Ze zijn niet goedkoop maar ze kunnen een hoop ellende veroorzaken.
Succax!
Bedoel je niet de ECU? Want die regelt de brandstoftoevoer. Zowel ECU (zwarte doos) als ontstekingsmodule (zit tegen ontstekingshuis geschroefd met koelpasta ertussen) geven vaak problemen bij AX.
Ik heb zoiets ook gehad bij mijn Golfje, ook zowat alles vervangen, carburateur gereinigt, toen ik bij een garage met echt een hart voor Golfjes, met het slimme idee kwam dat het misschien wil het filter in de brandstoftank zelf was, en ja hoor, alles opgelost. Klusje van 5 minuten, achterbank er uit, filter los, schoonmaken, achterbank terug.
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Handjes schreef:CitRoel schreef:Wat hebben ze precies gedaan met de ontstekings module?? Het namelijk zo dat als die kapot is de auto eerst af en toe afslaat… 10 á 15 minuten wachten en hij loopt weer. Tijdens deze storing is er dus geen vonk én loopt de brandstofpomp niet. Ik weet niet wat ze aan zo’n ding kunnen doen maar ik zou zeggen vernieuwen dat ding. Ze zijn niet goedkoop maar ze kunnen een hoop ellende veroorzaken.
Succax!
Bedoel je niet de ECU? Want die regelt de brandstoftoevoer. Zowel ECU (zwarte doos) als ontstekingsmodule (zit tegen ontstekingshuis geschroefd met koelpasta ertussen) geven vaak problemen bij AX.
Nee ik bedoel de ontstekingsmodule… die met die pasta idd…
Ik heb nog nooit problemen met m’n ECU gehad, zowel op m’n BX 1.4 als de +/- 3 op m’n AX niet.