Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Ik haal gemiddeld bijna 1:10, wel veel korte ritjes. Op de snelweg, als ik niet al te gek doe haal ik 1:11.
Robert 2liter16V98 schreef:1 op 11,5 is mijn gemiddelde over de laatste 45000 km / 3 jaar. Gemeten door bij elke tankbeurt liters en kilometerstand op te schrijven.
Het verbruik is behoorlijk onafhankelijk van de omstandigheden, zomer, winter, vakantierit etc.
Ben geen wilde rijder, maar rijd zeker op vakantie wel door (150-160 in Dld met 2 kinderen, dakkoffer en fietsen op de trekhaak). Door het jaar heen vooral naar ouders en schoonouders aan de andere kant van het land, 130-140 op de snelweg. Wij gebruiken de xm nauwelijks door de week.
Robert
ps. onze dame is een 2.0 16v handbak
Daar snap ik geen moer van. Als ik als opa ga rijden en heel vroeg opschakel haal ik dat nog niet eens. Misschien net 11,0 maar dan ben ik heel snel zo zat dat ik ‘m weer in stand [aan] zet.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
gompy58 schreef:
Daar snap ik geen moer van. Als ik als opa ga rijden en heel vroeg opschakel haal ik dat nog niet eens. Misschien net 11,0 maar dan ben ik heel snel zo zat dat ik ‘m weer in stand [aan] zet.
Is jouw verbruik nou benzine of gas??
Gas verbruikt altijd meer….
gas zit ik net niet op 9.
Benzine zat ik altijd exact op 10,17. Hoe ik dat keer op keer zo exact voor elkaar kreeg mag joost weten.
De gastank van 80 liter brengt mij max 720 km ver. Echter laatst een tank gereden met een aanhanger met huif…. bij 612 km was het KLIK….
maar ik kan je zeggen dat ik met gas er niet echt wakker van lig hoor… zit inmiddels onder de 40 cent per liter…
die installatie heb ik er allang uit
gompy58 schreef:Robert 2liter16V98 schreef:1 op 11,5 is mijn gemiddelde over de laatste 45000 km / 3 jaar. Gemeten door bij elke tankbeurt liters en kilometerstand op te schrijven.
Het verbruik is behoorlijk onafhankelijk van de omstandigheden, zomer, winter, vakantierit etc.
Ben geen wilde rijder, maar rijd zeker op vakantie wel door (150-160 in Dld met 2 kinderen, dakkoffer en fietsen op de trekhaak). Door het jaar heen vooral naar ouders en schoonouders aan de andere kant van het land, 130-140 op de snelweg. Wij gebruiken de xm nauwelijks door de week.
Robert
ps. onze dame is een 2.0 16v handbak
Daar snap ik geen moer van. Als ik als opa ga rijden en heel vroeg opschakel haal ik dat nog niet eens. Misschien net 11,0 maar dan ben ik heel snel zo zat dat ik ‘m weer in stand [aan] zet.
Ik moet zeggen dat ik toch wel erg tevreden ben met het verbruik, is ook erg prettig in combinatie met de 80l tank (vaak 900 km op één tank). Zoals ik al aangaf rijden we op de snelweg vaak lekker door. Wel altijd rustig warm rijden en op binnenwegen netjes 80 of 50. Misschien heeft het er mee te maken dat we vooral lange afstanden rijden en nauwelijks stadsritjes of woon-werk (die doe ik op de fiets, scheelt elk jaar 4000 km ).
Groet,
Robert
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Ik zit tegenwoordig op ongeveer 1100 per tank. Dan gaat het lampje branden.. Vind het persoonlijk niet echt veel, maar goed rijd wel altijd 140, 150. Daarnaast rolt de dame niet zo lekker denk ik.. Kan haar bijvoorbeeld moeilijk duwen als ze stil staat en niet in de handrem of versnelling, lijkt of de remmen beetje blijven hangen. Vanmiddag met winterbandjes monteren rolde het matig allemaal..
hoeveel diesel krijg jij in je tank gepropt dan sjors?
In mijn 16v krijg ik bij tanken na lampje aan ongeveer 91 liter erin kwijt. Overigens is dat wel tot aan de nok toe vol dan.
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
gompy58 schreef:hoeveel diesel krijg jij in je tank gepropt dan sjors?
In mijn 16v krijg ik bij tanken na lampje aan ongeveer 91 liter erin kwijt. Overigens is dat wel tot aan de nok toe vol dan.
Hmm, als het tanklampje brandt meestal een liter of 77, 78. Één keer 80 geloof ik..
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Hoeveelheid na lampje lijkt me bij Sjors normaler dan bij Gomp. Er moet dan nog zo’n 10 liter in de tank zitten. Nokkievol gaat er bij de meeste XM’s iets meer dan 90 liter in.
Bij mij hetzelfde gedrag als bij Gomp. Ik heb 1x getankt vlak nadat het lampje ging branden en toen ging er 90 liter in. Sindsdien ga ik eerder tanken.
Maar de tankinhoud daar gaat het niet om in dit draadje. Die discussie is al eens eerder gevoerd meen ik.
Gisteravond Drachten - Sneek - Drachten op de A7. Verbruik volgens de boordcomputer zo’n 1:9 bij een snelheid van 110 - 120 km/u.
Valt me tegen .
Citroënloos
als ik dat zo lees verbruikt de mijne wel veel 9.7 L op 100 km (volgens boordcomputer)en dat voor een 2.1 TD automaat uit 1998, ben een rustige rijder wat wel op valt is dat mijn koelwater temp nooit boven de 70 graden uit komt
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Heb ik ook gehad. Nieuwe thermostaat erin en de auto reed een stuk beter en ook zuiniger.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
manic schreef:als ik dat zo lees verbruikt de mijne wel veel 9.7 L op 100 km (volgens boordcomputer)en dat voor een 2.1 TD automaat uit 1998, ben een rustige rijder wat wel op valt is dat mijn koelwater temp nooit boven de 70 graden uit komt
Dat is zeker een fors verbruik. Mijn 2.1TD uit ‘96 reed 1 op 16,5 (was wel een handbak)
Zelfs mij huidige 2.1TD AUT Break is nog zuiniger dan die van jou. Ik zou ook maar eens met de thermostaat beginnen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
klopt, diesel mag wel 90 graden worden. Anders is hij te koud voor een efficiente verbranding
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Matthijs309 schreef:klopt, diesel mag wel 90 graden worden. Anders is hij te koud voor een efficiente verbranding
Toch gaat de thermostaat al bij 80 graden open, waarom is dat dan?
Volg je hart, gebruik je hoofd.