Ik heb na de totale motorrevisie, zie het andere topic, de stuurinrichting weer gemonteerd. Nu stuurt de DS super zwaar, daarbij ook nog enkele extra zware punten als je aan het stuur draait. Nu mijn vragen,
1. Moet het stuursysteem ontlucht worden?
2. Is de stuurinrichting ter ziele en acht mij/ons een revisie, wie heeft daar ervaring mee?
bvd
john : :
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Afstelling in de auto deugt niet, links/rechts en kanteling checken volgens wphb, lopen al diverse draadjes over.
Vlietmansje voor een beginnend citroen rijder spreek je in raadselen. Kun je het iets verder “uitschrijven” bvd
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Hoi,
De hoek van het stuurhuis (als je van de zijkant kijkt) is erg belangrijk en levert (onderandere) zwaar sturen op. In het WPH (werkplaatshandboek) staat precies wat en hoe. Ook zijn er meerdere draadjes (onderwerpen in dit forum) waar de ins en outs staan uitgelegd. zoek er even naar (10 minuutjes?) met de zoekfunctie rechsboven.
groet!
.komma
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Aanvullend, sorry voor de korte respons, bv:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=191063&highlight=stuurhuis+afstellen
Mannen bedankt, we gaan er weer mee aan de slag aanstaande woensdagavond anders moeten we (mijn broer en ik) ook nog twee andere dames gaan zoeken
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
De uitgaande as van het rondsel heeft in het spline gedeelte waar de stuur-
buis op geschoven wordt 3 uitsparingen. Na montage van een vervangend stuurhuis zat ik ook met het probleem van zwaar sturen. Door de middelste
uitsparing op het spline-gedeelte te gebruiken was het probleem over en had
dus geen relatie met afstelling van kanteling etc. Ik zou hier ook eens naar kijken.
let goed op tip idroconvert,draai alle moertjes een beetje los en draai het stuur vervolgens even een paar keer heen en weer, vaak zet het zich dan wel in de goede stand.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
De drie uitsparingen zijn bedoeld om het stuurwiel op een correcte afstand van de schakelpook te kunnen monteren, op de stuurbuis zit een veer die onder spanning de axiale speling opvangt.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vlietmansje schreef:De drie uitsparingen zijn bedoeld om het stuurwiel op een correcte afstand van de schakelpook te kunnen monteren, op de stuurbuis zit een veer die onder spanning de axiale speling opvangt.
En als je de boel verkeerd zet, doet je stuurslot het niet meer.!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Kijk maar weer eens op het andere topic!! Stuurt wel weer wat lichter na het beter afstellen, maar ben nog niet helemaal tevreden. Zaterdag de laatste puntjes op de I
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl